Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtualbox usb  (gelezen 4845 keer)

rtd1

  • Gast
Virtualbox usb
« Gepost op: 2008/02/10, 19:21:41 »
Hallo allemaal,

Ik ben al sinds een hele tijd een Ubuntu gebruiker maar heb voor 2 programmas echter Windows nodig dus.... ik heb VB geinstalleerd maar heb geen USB mogenlijkheid.

Ik heb de nieuwste versie Ubuntu (gutsy gibbon) en ook de nieuwste versie van VB (1.5.4 PUEL), en draai als host Windows 2000 professional.
Ik heb alle mogenlijkheden geprobeert om USB aan de praat te krijgen (http://www.blog.arun-prabha.com/2007/05/07/installing-virtualbox-and-windows-using-virtualbox-in-ubuntu/)
en heb deze website geraadpleegd om verder te komen.

Dit heb ik tot nu toe gedaan:

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
gksudo gedit /etc/udev/rules.d/40-permissions.rules

Change the line that says

SUBSYSTEM==»usb_device», MODE=»0664»

to

SUBSYSTEM==»usb_device», MODE=»0666»

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

sudo gedit /etc/init.d/mountdevsubfs.sh

Go to the lines as shown below:

#
# Magic to make /proc/bus/usb work
#
#mkdir -p /dev/bus/usb/.usbfs
#domount usbfs «» /dev/bus/usb/.usbfs -obusmode=0700,devmode=0600,listmode=0644
#ln -s .usbfs/devices /dev/bus/usb/devices
#mount --rbind /dev/bus/usb /proc/bus/usb

Uncomment the last 4 lines and make it look like below:

#
# Magic to make /proc/bus/usb work
#
mkdir -p /dev/bus/usb/.usbfs
domount usbfs «» /dev/bus/usb/.usbfs -obusmode=0700,devmode=0600,listmode=0644
ln -s .usbfs/devices /dev/bus/usb/devices
mount --rbind /dev/bus/usb /proc/bus/usb

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Toch werkt het nog niet bij mij...ik zal vast iets verkeert gedaan hebben,

Kan iemand mij verder helpen die hier meer verstand van heeft?

Vast bedankt,

Richard

Virtualbox usb
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/10, 19:25:45 »
gebruik je de virtualbox die in de repo's zit? die heeft namelijk geen usb-ondersteuning. Als je VB met USB-ondersteuning wilt, kijk dan op http://www.virtualbox.org

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

rtd1

  • Gast
Virtualbox usb
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/11, 12:59:50 »
Bedank... ik heb de oude VB met synaptic verwijderd maar het ziet er naar uit dat na het installeren van VB.org dezelfde instellingen nog erin zitten (win2000 zit er nog steeds in) en USB staat er nog niet bij!
Ik heb ook älles verwijderen"geselecteerd in Synaptic maar nog steeds blijft er nog iets hangen... heb je enig idee hoe je echt alles kunt weghalen om VB opnieuw te installeren?

Bedank,

Richard

Virtualbox usb
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/11, 13:32:22 »
ga eens naar uw persoonlijke map, druk op ctrl+h, nu zijn alle verborgen mappen zichtbaar...verwijder de map .virtualbox (let op de punt)...nu zijn uw instellingen wel volledig verwijderd...let wel op!! uw geinstalleerde virtuele machines zijn dan ook weg!!

rtd1

  • Gast
Virtualbox usb
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/11, 13:48:21 »
Ontzettend bedankt.... ik zal (als ik thuis ben) meteen proberen!

Ps. ontzettend goed dat er snel gereageerd wordt! Leuke site!!!

nogmaals bedankt!

Richard

Offline woteb

  • Lid
Virtualbox usb
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/11, 14:14:14 »
Je kunt natuurlijk ook een workaround maken.
1. Zorg bij de configratie van een VB systeem dat je shared folders hebt. Een van die shared folders wordt dan de directory waar normaliter de USB zaken mee werken, dus: /media/XXX waar XXX staat voor de USB disk, bijv. /media/sda1
2. Binnen je VN systeem zorg je ervoor dat je een mount maakt naar de shared folder (waar je USB disk/stick zit) en de zaak wordt bij het opstarten van de VB computer gemound.
3. Wanneer je een USB disk mount binnen Ubuntu is deze óók gemound binnen je VB systeem, alleen moet je dan een refresh uitvoeren. Bij Windows XP is dat F5.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)