Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Slaapstand Laptop werkt niet meer  (gelezen 2848 keer)

Offline ejfrolich

  • Lid
Slaapstand Laptop werkt niet meer
« Gepost op: 2008/02/06, 19:10:28 »
Hallo luitjes...

Ik heb een leuke, Ik gebruik al een tijdje een Hp NC6000 laptop met 7.10. Dat werkt naar behoren eigenlijk. Sinds één van de laatste updates, vraag me niet welke want ik gebruik het niet dagelijks, wil de slaapstand niet meer werken. Hij gaat half in slaapstand maar power en draadloos netwerk leds blijven branden. Dat was beslist niet zo.

Heeft iemend enig idee wat er veranderd is dat het niet meer normaal wil werken? Ik kan in elk geval nog geen draadje vinden hierover. Ik weet wel dat Ubuntu wat achterloopt met de techniek, vanzelf in slaapstand laten gaan na een bepaalde tijd b.v. werkt op veel laptops niet of niet goed weet ik...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Slaapstand Laptop werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/06, 19:43:00 »
Er is pas een update geweest van de kernel, het zou goed kunnen dat het daardoor komt.
Je kan kijken of je dit probleem op kan lossen door de oude kernel op te starten.

Bij het opstarten van je computer moet je op escape drukken zodra je iets van GRUB ziet verschijnen. Je krijgt nu het menu te zien waarin je kan kiezen wat je op wil starten.

Kies nu niet de bovenste optie (de kernel met het hoogste versienummer), maar de derde optie, dat zal de oudere kernel zijn.

Werkt het dan ineens wel, dan is het een bug in de kernel. Die kan je melden op launchpad.

vdvorst

  • Gast
Re: Slaapstand Laptop werkt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/04, 10:54:52 »
Zelfde probleem, na de update is er dit niet meer.
Lastig, heb vaak veel documenten van school open staan, wil ik niet telkens afsluiten :P

vdvorst

  • Gast
Re: Slaapstand Laptop werkt niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/04, 17:22:00 »
Het helpt overigens niet om de 3e optie bij het opstarten te kiezen..
Een andere oplossing misschien?

Alvast bedankt ;)