Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST]UUID te lang.  (gelezen 572 keer)

[OPGELOST]UUID te lang.
« Gepost op: 2014/12/17, 12:23:56 »
Ik probeer op een IP webcam een locatie te installeren om de beelden op te slaan op een ftp server.

De locatie is /media/henkoegema/191db7ad-dccd-4b29-be98--xxxxxxxxxxxxxxx/ftp_camera

Dit past echter niet in het veld waar de locatie moet komen in de webcam.  Het veld is niet lang genoeg. (of de UUID is te lang)

Heb al geprobeerd met /dev/sda1/ftp_camera, maar dat werkt ook niet. (de folder ftp_camera staat op sda1)

Hoe kan ik de UUID (191db7ad-dccd-4b29-be98--xxxxxxxxxxxxxxx) vervangen door een kortere naam ?
« Laatst bewerkt op: 2014/12/17, 16:46:30 door henkoegema »
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline kuifje09

  • Lid
Re: UUID te lang.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/17, 14:15:03 »
Wat is het voor een ip-kamera , dat is wel nodig denk ik om een oplossing te kunnen verzinnen..
Is het een draadloze webcam of met een ip-kabel...

( ik heb er geen ervaring mee, maar begrijp dat lange nummer echt helemaal niet ... )

Iets meer info zal zeker wel helpen. Er is ( helaas )  zo'n grote verschijdenheid aan dit soort ip-cams...

Re: UUID te lang.
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/17, 15:03:49 »
Wat is het voor een ip-kamera , dat is wel nodig denk ik om een oplossing te kunnen verzinnen..
Is het een draadloze webcam of met een ip-kabel...

( ik heb er geen ervaring mee, maar begrijp dat lange nummer echt helemaal niet ... )

Iets meer info zal zeker wel helpen. Er is ( helaas )  zo'n grote verschijdenheid aan dit soort ip-cams...

De cameara is een (oude) Vilar IP Camera.

Ik heb het probleem maar op een andere manier opgelost.
I.p.v. renaming de te lange UUID, heb ik een symlink gebruikt.

Heb een directory (met korte naam)  gemaakt en toen een symlink naar  /media/henkoegema/191db7ad-dccd-4b29-be98--xxxxxxxxxxxxxxx/ftp_camera.

En dat werkt prima.   ^-^



Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline kuifje09

  • Lid
Re: UUID te lang.
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/17, 16:01:13 »
Fijn dat het is opgelost, maar wel vreemd die te lange UUID.
Die zou toch automatisch gemaakt worden bij het verbinden met je systeem. Dus is het een bekabelde kamera ?
Maar een symlink werkt natuurlijk ook prima dan.

Re: UUID te lang.
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/17, 16:05:54 »
Fijn dat het is opgelost, maar wel vreemd die te lange UUID.
Die zou toch automatisch gemaakt worden bij het verbinden met je systeem. Dus is het een bekabelde kamera ?
Maar een symlink werkt natuurlijk ook prima dan.

Het is inderdaad een bekabelde camera.
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)