Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vreemd dvd station ,windows driver gebruiken  (gelezen 2576 keer)

Offline gwatte

  • Lid
Vreemd dvd station ,windows driver gebruiken
« Gepost op: 2011/11/11, 23:05:31 »
Step 1: Open a command line Terminal (Applications, Accessories, Terminal) and type "sudo apt-get install ndiswrapper-utils" followed by "Enter", which installs a utilities package for running Ndiswrapper, a program bundled with Ubuntu for running Windows drivers. If you do not have Internet access, follow the link in Resources titled "Installing Packages (Without Internet Access).

Step 2: Type "echo -e "blacklist bcm43xx\nblacklist b43\nblacklist b43legacy\nblacklist ssb" | sudo tee -a /etc/modprobe.d/blacklist" in Terminal and press "Enter." This step make the drivers conflict impossible.

Step 3: Type "sudo ndiswrapper -i ~/drivers/drivername.inf" (replacing /drivers/drivername.inf with the location and name of your driver) and press "Enter." Type "ndiswrapper -l" into Terminal and press "Enter." If the driver was correctly installed, you get one of the following messages: "Installed ndis drivers: (name of driver) driver present, hardware present" or "(name of driver) : driver installed device ({Chipset ID}) present."

Now are you clear how to use Windows drivers in Ubuntu? No matter you are a Ubuntu 11.04 or Ubuntu 11.10 user, you can enjoy it now. Here we provide some Ubuntu drivers free download in the following,
hope it is helpful. Want to know more, stay tuned.


Ik heb steeds problemen met mijn dvd station(vernieuwd) dat niet wordt herkend in verscheidene muziekprograms.Daarom ga ik proberen een driver te downloaden voor de Sony Optiarc AD.Ik heb het uitgeprint zodat ik de stappen kan volgen.Is dit domheid of dagelijkse kost voor sommigen.?

Re: Vreemd dvd station ,windows driver gebruiken
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/11, 23:53:57 »
Een standaard dvd speler/brander zou geen driver nodig moeten hebben. Met ndiswraper kan je inderdaad Windows drivers installeren.
Alleen stap 2 vind ik wat vreemd, de bcm43xx is een driver voor draadloos. Heb je een link naar de site waar het verhaal staat?
« Laatst bewerkt op: 2011/11/11, 23:59:43 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Vreemd dvd station ,windows driver gebruiken
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/12, 07:03:10 »
Je hebt geen driver nodig voor dvd spelers, voor windows niet en ook niet voor linux.

-Zoek een handleiding van je moederbord(foto), en kijk waar je dvd brander op zit.
-Zet de dvd brander op de hoofd sata aansluiting, niet op de extra 2 sata aansluiting, deze laatste 2 zijn vaak zeer slecht.
-In de bios kun je ook nog de sata aansluiting instellen, op raid, ahci en ide. ahci is het beste, anders ide pakken, raid hoef je normaal nooit te pakken.
Waarschuwing: Indien je windows hebt geinstalleerd op ide en je zet in de bios de ide op ahci dan start windows niet meer op, blauwe scherm krijg je dan dacht ik.
-Andere kabel gebruiken voor je dvd speler.
-Misschien sata poort defect, probeer een andere.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/12, 07:04:42 door jan11000 »

Offline gwatte

  • Lid
Re: Vreemd dvd station ,windows driver gebruiken
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/12, 10:08:41 »
Ik trap steeds in een wespennest als 'k iets ga proberen.Ik start op met F1.In F2(set up)zie ik bij False staan bij CD-rom.De orginele speler(atapi) zit niet meer in de laptop.Er zit nu een Sony Optiarc 7....AD in.
 http://drivers.downloadatoz.com/tutorial/29074,how-to-use-windows-drivers-in-ubuntu.html
Ik zal alles nog eens uitprinten(ipv memo's) vooraleer ik er aan begin.THANKS.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Vreemd dvd station ,windows driver gebruiken
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/12, 16:30:32 »
Die instructies waar je het over hebt werken alleen met 1 bepaald type draadloze netwerkchips.
Je heb er helemaal niets aan om dat voor andere spullen te proberen, dat werkt niet.

Verder heb je voor een DVD station geen extra of andere drivers nodig.

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Vreemd dvd station ,windows driver gebruiken
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/12, 16:38:32 »
De orginele speler(atapi) zit niet meer in de laptop.Er zit nu een Sony Optiarc 7....AD in.

Weet je zeker dat je de nieuwe dvd-speler goed hebt aangesloten en dat hij niet stuk is?

Re: Vreemd dvd station ,windows driver gebruiken
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/12, 16:56:20 »
Zie je de DVD speler in de BIOS staan?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline gwatte

  • Lid
Re: Vreemd dvd station ,windows driver gebruiken
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/12, 18:00:50 »
Bij boot staat op de 2° regel ATAPI CD-ROM {None}.
Wat me telkens opvalt is dat ik een Mac adress heb.

Re: Vreemd dvd station ,windows driver gebruiken
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/12, 19:01:06 »
Bij boot staat op de 2° regel ATAPI CD-ROM {None}.
Dit houd in dat je Dvd speler niet gezien wordt, zoals eerder vermeld ThomasN. Kijk het kabeltje na en kijk of de jumper goed staat.


Wat me telkens opvalt is dat ik een Mac adress heb.
Dat klopt, een mac adres is van je netwerkkaart.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline gwatte

  • Lid
Re: Vreemd dvd station ,windows driver gebruiken
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/12, 20:58:50 »
De laptop Asus L3500Tp is naar de laptopkliniek(Antwerpen) geweest voor het plaatsen van de Optiarc.Blijkbaar kunnen dealers of winkels meer vinden dan een partikulier op het net.Waarom hij het niet in orde gebracht heeft weet ik niet.Ik had een namaak- XP toen, volgepompt met rommel,X aantal zoekers,foto's,lime wire,mappen leeg of niet.Hij mocht alles leegmaken en er een dvd station in steken dat dvd's kon branden.Result,Hier en daar wat geordent,scherm proper  gemaakt en de optiarc erin.
Het dvd-station schuif je gewoon in de laptop waarbij hij in een stekker op de print kontakt maakt.Een paar press-vijsjes vastzetten en klaar(ca 3 min werk).Het kostte me toen 10 K BEF.
EEn paar dip switchen heb ik al zien staan op de print,is dat de jumper?Ik vraag mij soms af of jullie proffessionals zijn of sta ik zo ver achter.

Re: Vreemd dvd station ,windows driver gebruiken
« Reactie #10 Gepost op: 2011/11/12, 22:41:51 »
Nee hoor, ik ben zeker geen professional.
Ik kan zo niet zeggen of dit de juiste jumpers zijn, ik zou er niets aan doen.
Je kan wel de borgschroefjes van de dvd player los halen en de dvd player eruit halen, kijken of de pennetjes niet verbogen zijn en er weer in monteren. Vervolgens zal je in de BIOS kunnen kijken of er nog wat veranderd moet worden. In de BIOS kom je door F2, Del in te drukken, welke toets precies zie je bij het eerste scherm wat je ziet. Heeft dit effect?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline gwatte

  • Lid
Re: Vreemd dvd station ,windows driver gebruiken
« Reactie #11 Gepost op: 2011/11/13, 00:31:48 »
Flashrom heb ik geinstalleerd bij Synaptic Pakketbeheer.Wie niet waagt niet .....
Wat bedoel je met de eerste toets,esc-toets.Select boot device:1° IC25NO40ATCS04-0
                                                                                      2° floppy
Nog wat data;Award Medallion BIOS v6.0,A Award Energy Status Ally Copyright (C)1984-2001,Award Software inc              bios Revision 0208
     Detecting Primary Master IC25............
     Secondary Master drive fails

Re: Vreemd dvd station ,windows driver gebruiken
« Reactie #12 Gepost op: 2011/11/13, 00:49:30 »
Om het BIOS in te komen moet je op een toets drukken, bijv F2 of DEL. Op het eerste scherm wat je ziet als je de computer opstart staat onderin welke toets dit is.
Ik zou niet zomaar drivers gaan installeren, deze zitten eerder in de weg dan dat je er profijt van hebt.
Het belangrijkste is, dat de BIOS de DVD speler "ziet". Zolang dit niet het geval is, kan je OS(Operating System) de DVD speler ook niet zien.

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline gwatte

  • Lid
Re: Vreemd dvd station ,windows driver gebruiken
« Reactie #13 Gepost op: 2011/11/13, 13:45:05 »
Functietoets 2 moet ik indrukken om bij de set up te geraken.

Re: Vreemd dvd station ,windows driver gebruiken
« Reactie #14 Gepost op: 2011/11/13, 17:35:29 »
Druk dan F2 in bij de opstart, vervolgens kijk je bij Advanced BIOS Features of de DVD speler gezien wordt door de BIOS.
Lukt dat ook niet kan je of via Load Fail-Safe Defaults of Load Optimized Defaults de DVD ziet, wel na elke wijziging de computer opnieuw opstarten.
Als laatste kan je nog een BIOS update doen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline gwatte

  • Lid
Re: Vreemd dvd station ,windows driver gebruiken
« Reactie #15 Gepost op: 2011/11/13, 22:11:45 »
Bij de laptop opzetten moet ik niet meer F1 drukken,rechtstreeks naar aanmeldscherm.(onzichtbare krachten)
Printen gaat,de rest interesseert me niet meer.Systeem testen laat wel mijn Optiarc zien.In de set up bij het voorlaatste hoofdstuk staat nog steeds de orginele Atapi SD-R2212.Ik ben eens te rade gegaan bij het Asus-forum.Wat marcheert moet ge afbljven,hé.('t blijft een wespennest)
Die cpu-monitor of display zou ik wel graag bovenaan zien staan(ik probeer Visatus zijn tip eens)

Re: Vreemd dvd station ,windows driver gebruiken
« Reactie #16 Gepost op: 2011/12/02, 02:06:30 »
NDIS=Windows-programmatuur voor netwerkkaarten. Een dvd-station installeren kun je uit je hoofd zetten.


Optische drives werken volgens de ATAPI-standaard. Als hij niet wordt herkend, is hij gewoon kapot.