Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Smarthost SMTP Auth plain text en PHP MAIL() verder niks  (gelezen 979 keer)

Offline hans9

  • Lid
Smarthost SMTP Auth plain text en PHP MAIL() verder niks
« Gepost op: 2011/01/04, 09:30:05 »
Hi,

Ik heb inmiddels heel wat af gegoogled om een oplossing voor een, mijn inziens, niet al te vreemde configuratie:

Ubuntu 10.10 server.
met Apache2, PHP e.d.
Diverse (web) applicatie's n.l. Moodle en phpMyFaq en t.z.t. nog wel andere zaken.

En bij de hostingfirma: een www.<mijndomeinnaam>.nl met SMTP server mogelijkheid n.l. mail.<mijndomeinnaam>.nl gewoon op poort 25.
Ik wil dus een smarthost gebruiken.
En nou komt 't: Met authentication. Gewoon een vast wachtwoord.

Vervolgens zouden alle PHP mail() opdrachten via deze externe SMTP server op naam van <mijndomeinnaam>.nl de deur uit moeten gaan.

Ik gebruik wireshark om te controleren of e.e.a. ook daadwerkelijk naar de <mijndomeinnaam>.nl gaat.

Ik heb Sendmail, ssmtp en exim4 geprobeerd. Maar 't lukt me niet om deze geconfigureerd te krijgen. 't verzand in ingewikkelde encryptie zaken waar ik nu toch nog niet genoeg van begrijp. En vooral: de mail.<mijndomeinnaam>.nl en het wachtwoord kan ik nergens gewoon invullen en dat het dan werkt!!. (met PHP mail() )

Telnet sessy op poort 25 geeft:
EHLO
250-server2.<de hosting provider>.org Hello dsl-123-456-789-012.<mijn ISP>.nl [123.456.789.012]
250-SIZE 52428800
250-PIPELINING
250-AUTH PLAIN LOGIN
250-HELP
250 STARTTLS

Hoe dit werkende te krijgen?

Al vast bedankt.

Offline MrLeeJohn

  • Lid
    • MrLeeJohn, sinds 1997
Re: Smarthost SMTP Auth plain text en PHP MAIL() verder niks
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/04, 19:44:52 »
Test het geheel eerst zonder php. Met send of sendmail op de commandline kun je ook simpel een mail versturen... dat is simpeler te debuggen.

Ik vraag me af of je wel encryptie nodig hebt.... vreemde telnet-sessie waar smtp plain login bij staat. Als het echt met encryptie is dan mo0eet je op zoek naar een smtp auth docje. Bijvoorbeeld via google: smtp auth client sendmail setup. Dit is een aardige opzet: http://www.screaming-penguin.com/node/4214 .

Kun je zo vooruit?
« Laatst bewerkt op: 2011/01/04, 19:46:41 door MrLeeJohn »