Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint start op in safe mode  (gelezen 1111 keer)

Offline ulbe

  • Lid
Linux Mint start op in safe mode
« Gepost op: 2014/04/13, 10:59:58 »
Na de installatie van Linux Mint 16 Cinnamon krijg ik na het opstarten steeds de volgende melding:

mdm[1602]: WARNING: session_child_run: Geen exec-regel in het sessiebestand: ubuntu.  Zal daarom GNOME veilige modus proberen.

Hierdoor worden er geen opstartscripts uitgevoerd.
Hoe los ik dit op? Iemand een idee?

FrSu

  • Gast
Re: Linux Mint start op in safe mode
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/13, 12:14:31 »
Heb je Mint als dualboot geïnstalleerd, of als Wubi IN Windows (XP,7,8) of heb je alleen Mint op de PC?

Offline ulbe

  • Lid
Re: Linux Mint start op in safe mode
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/13, 22:25:56 »
Nee het betreft een installatie op een geformatteerde partitie. Alleen de /home is gelinkt aan een bestaande partitie waar hiervoor de home van PinguyOS op stond. In feite is er dus weinig veranderd aan de /home.
Ik heb hetzelfde met een andere laptop waar voorheen Ubuntu op stond en waar ook de /home partitie intact is gebleven. Dat doe ik al langer zo. Misschien dat daar het euvel zit, alleen waar?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint start op in safe mode
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/13, 22:27:41 »
de /home is gelinkt aan een bestaande partitie waar hiervoor de home van PinguyOS op stond.
Vervuiling vanuit het PinguyOS-verleden?
« Laatst bewerkt op: 2014/04/13, 22:30:23 door Pjotr »

Offline ulbe

  • Lid
Re: Linux Mint start op in safe mode
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/14, 10:05:40 »
Vervuiling vanuit het PinguyOS verleden zou kunnen, maar op mijn andere laptop stond Ubuntu en beide geven dezelfde foutmelding.
Waar ik naar op zoek ben is het bestand waarin de betreffende regel is te vinden:

<geen exec-regel in sessiebestand: ubuntu>.

Misschien moet ik voordat ik Mint opnieuw installeer eerst de verborgen mappen in de /home verwijderen, danwel de hele home-partitie formatteren.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint start op in safe mode
« Reactie #5 Gepost op: 2014/04/14, 10:32:04 »
Misschien moet ik voordat ik Mint opnieuw installeer eerst de verborgen mappen in de /home verwijderen,
Juist.  ;)