Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NetworkManager + Wireless = Problemen  (gelezen 1357 keer)

`GooZ

  • Gast
NetworkManager + Wireless = Problemen
« Gepost op: 2006/05/17, 19:29:34 »
Ik heb enkele heel vreemde problemen met mijn draadloos netwerk, en dan specifiek met NetworkManager. Ik zal ze hier zo goed mogelijk proberen uit te leggen.
Ten eerste: Er is helemaal geen probleem wanneer ik bij mijn moeder thuis zit, aangezien er daar automatisch verbinding gemaakt wordt met het draadloze netwerk wanneer Ubuntu opstart. Het probleem begint pas wanneer ik bij mijn vader thuis ben. Daar wilt hij namelijk niet zomaar connecten. Wanneer ik op mijn networkmanager icoon in het system tray klik, zie ik daar alleen de optie voor bedrade netwerken, maar geen draadloos netwerk. Als ik dan ga kijken in mijn netwerkinstellingenvenster, zie ik daar dat mijn draadloze USB stick (RT2500 USB, met native drivers standaard bij Ubuntu geleverd) herkend en geactiveerd is. Echter, wanneer ik erop klik om te connecten naar een draadloos netwerk, dan een netwerk selecteer, en daarna op OK klik, hangt mijn hele computer vast, zonder dat ik nog iets kan doen. Ook proberen te connecten dmv wifi-radar helpt niets. De beste oplossing zou zijn om het hele boeltje via networkmanager te laten werken, but I'm willing to settle for less ;)

NetworkManager + Wireless = Problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/18, 10:45:24 »
Yay for ralink :( gebruik je al dapper?

`GooZ

  • Gast
NetworkManager + Wireless = Problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/18, 17:03:20 »
Reken maar, al een hele tijd zelfs. Maar pas de USBstick gekocht.
Ik heb voordien ook nog een PCMCIA-kaart van ralink model RT2500 gehad, die het volledig zonder problemen deed. Ook deze likt dat normaal gezien te moeten doen. Op de site van ralink kan je zelfs offici