Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Driver voor Epson C1100 kleurenlaser onder hardy?  (gelezen 1008 keer)

Abot13

  • Gast
Driver voor Epson C1100 kleurenlaser onder hardy?
« Gepost op: 2008/06/08, 03:30:37 »
Heeft iemand ervaring hoe deze printer aan de praat te krijgen? kan geen linux driver vinden voor dit model.

Alvast bedankt, Anne

Driver voor Epson C1100 kleurenlaser onder hardy?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/08, 07:56:44 »
Dit zou 'm moeten zijn : http://www.avasys.jp/english/linux_e/dl_laser.html

Héééél veel geduld hebben: het duurde tien minuten bij mij om zelfs maar die pagina te laden, en dan heb je nog geen driver, maar moet je nog een license agreement doorlezen en aanvaarden en zo, maar het is een begin.

Veel succes, en laat iets horen.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Abot13

  • Gast
Driver voor Epson C1100 kleurenlaser onder hardy?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/08, 23:12:10 »
Ok duurt idd langh maar ben nu op de pagina met de keuzes. Wat is de beste optie om te downloaden? heb op het engelstalige forum gelezen dat ze .rpm gingen ombouwen, is het dan makkelijker om vanaf source te werken? Mag ik aannemen dat jij het werkend hebt? indiuen ja zou een walk through erg op prijs worden gesteld. Ga hier voor nu verder modderen en me inlezen, alvast bedankt.

Driver voor Epson C1100 kleurenlaser onder hardy?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/09, 00:08:33 »
Bon, ben ook even heel geduldig geweest en heb het allemaal eens doorgelezen.  Er zijn dus enkel .rpm packages.  
Je hebt trouwens de CUPS-versie nodig.  Kies dus voor de eerste, die met RedHat/Fedora vooraan, of nog degene die als je met je muis erover hangt "DL0000113" zegt.  Maak even een mapje Printers aan en download die file naar die map. Dus naar /home/jouwnaam/Printers.
Om nu die driver te kunnen gebruiken, moet je hem converteren naar .deb en dan installeren.  Dat kan in één keer met het pakketje alien.
Doe dus in de terminal achtereenvolgens: (na de eerste regel wordt je wachtwoord gevraagd. Gewoon intikken en niet verbaasd zijn als je niks ziet, dat hoort zo, gewoon Enter doen aan het einde van elke regel --kunt ook nippen en plakken) en na het intikken van je paswoord.) sudo apt-get install alien
cd Printers
sudo alien -i Epson-ALC1100-filter-cups-1.2-0.i386.rpm
Bemerk dat je na de derde regel niet nog eens een tweede keer je wachtwoord moet geven.  Hij neemt aan dat het nog altijd dezelfde persoon is (gedurende tien minuten toch..)
Vervolgens kun je de printer installeren via Toepassingen-->Systeemgereedschappen-->Printers
Hoop ik toch.  Zelf heb ik een Lexmark, en geloof me, dat was een jaar geleden nog veel meer kl..

Succes. :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...