Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Medion MD96350 ???  (gelezen 3863 keer)

Mightya

  • Gast
Medion MD96350 ???
« Gepost op: 2008/05/15, 19:14:09 »
Ik heb iemand die graag wil overstappen naar Ubuntu Hardy Heron.

Omdat het allemaal nieuw is voor hem en ik verder geen ervaringen heb met de extra dingetjes zoals : Fingerprint, ingebouwde webcam en microfoon,
vraag ik me af of dit nou net zo succesvol zal gaan als de installatie op mij Insiron 1300.

Heeft iemand ervaringen met Ubuntu op de Medion MD96350???

Ik ga het sowieso proberen maar ik wacht eerst nog even af op jullie reacties en Tips.

Alle ervaringen zijn welkom.

Alvast bedankt Mightya

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Medion MD96350 ???
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/15, 19:23:37 »
Geen ervaring mee, maar: voordat je installeert, de flaptop eerst even grondig uitproberen via de LiveCD-functie. Als iets werkt via de LiveCD, dan zal het ook wel werken na installatie.

Groet, Pjotr.

Dwarrel

  • Gast
Medion MD96350 ???
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/15, 19:26:51 »
over de gehele laptop kon ik alleen dit postje in een forum vinde:

- Installatie UBUNTU x64:
* Draadloze NIC, Vingerafdruksensor en TV-tuner(o.m. getest met mythTV) wordt niet herkend met de automatische installatie.

Stond verder niet bij of het later werkte of niet zal ff verkijken voor je.

Mightya

  • Gast
Medion MD96350 ???
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/15, 19:34:33 »
@ Pjotr 123

Als met de live cd BV internet niet werkt, wil dat toch hoop ik niet zeggen dat het niet werkende te krijgen is.

Thanx allebei

Dwarrel

  • Gast
Medion MD96350 ???
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/15, 19:36:13 »
Video kaart: intel X3100 Zijn drivers voor en zo te lezen werkt het prima
Wireless: intel® PRO/Wireless 3945 Werkt ook.

Vreemd ik kan nergens de chips van webcam vingerafdruk en geluid vinden. Sorry, maarjah video en wireless zal dus wel werken

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Medion MD96350 ???
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/15, 19:40:45 »
Citaat van: Mightya
Als met de live cd BV internet niet werkt, wil dat toch hoop ik niet zeggen dat het niet werkende te krijgen is.
Best mogelijk dat het alsnog wel lukt achteraf, maar dat betekent dan in ieder geval: werk aan de winkel. En misschien lukt het uiteindelijk zelfs helemaal niet. Tja.

Zeker bij een flaptop (zeer specifiek BIOS) heb je de kans, dat niet alles meteen werkt.


Mightya

  • Gast
Medion MD96350 ???
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/15, 19:43:43 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: Mightya
Als met de live cd BV internet niet werkt, wil dat toch hoop ik niet zeggen dat het niet werkende te krijgen is.
Best mogelijk dat het alsnog wel lukt achteraf, maar dat betekent dan in ieder geval: werk aan de winkel. En misschien lukt het uiteindelijk zelfs helemaal niet. Tja.

Zeker bij een flaptop (zeer specifiek BIOS) heb je de kans, dat niet alles meteen werkt.
Werk aan de winkel daar leren we van.

Dus daar heb ik geen problemen mee.

Thanx voor de link

Offline ptb

  • Lid
Medion MD96350 ???
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/16, 01:52:50 »
heb dezelfde, fingerprint sensor (  aes1610: Authentec AES1610 ) werkt nog niet, maar er wordt wel aan gewerkt (zie https://edge.launchpad.net/~madman2k/+archive en http://www.reactivated.net/fprint/wiki/Main_Page). tvtuner heeft een chip die (dankzij philips) nog niet ondersteunt wordt (http://www.linuxtv.org/v4lwiki/index.php/Saa7162_devices).webcam heb ik alleen gebruikt in combinatie met ¨cheese en functioneerde daarin.De rest grafische kaart,wireless touchpad ed werkte direkt.