Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wireless USB - drivervraag  (gelezen 2917 keer)

100Bram

  • Gast
Wireless USB - drivervraag
« Gepost op: 2007/06/24, 12:07:22 »
Ik heb een wireless usb-stick SMC2862W-G en ik heb met ndiswrapper de drivers geïnstalleerd.
Als ik 'ndiswrapper -l' doe krijg ik: driver present, hardware present (alternate rt2570...) of iets in die aard.
Alles normaal dus, alleen brandt het lichtje van mijn usb-stick niet, wat betekent dat er toch iets niet werkt.
Op dezelfde pc vroeger (met dezelfde versie van ubuntu) was de alternate driver prism54. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
Voor de verduidelijking nog even, mijn probleem ligt dus nog niet bij de draadloze netwerkinstellingen, en ik ben er zeker van dat het de juiste drivers zijn dus...

100Bram

  • Gast
Wireless USB - drivervraag
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/25, 20:02:27 »
Om het anders te zeggen: hoe forceer ik ndiswrapper om prism54sub als alternate driver te gebruiken?

Wireless USB - drivervraag
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/01, 17:46:50 »
Citaat van: 100Bram
Om het anders te zeggen: hoe forceer ik ndiswrapper om prism54sub als alternate driver te gebruiken?
Volgens mij moet je de regel

'blacklist rt2570'

in het bestand '/etc/modprobe.d/blacklist' zetten.

Maar ook in het bestand /etc/modules een regel bijmaken 'ndiswrapper' om te zorgen dat ndiswrapper bij opstart geladen wordt

Ten slotte moet je bij /etc/modprobe.d/aliases een regel bijmaken met de volgende tekst 'alias wlan0 ndiswrapper'

Probeer eerst of dit wel werkt door de volgende procedure te doen:
sudo modprobe -r rt2570
sudo nano /etc/modprobe.d/aliases
      'hier de regel: "alias wlan0 ndiswrapper" toevoegen'
      ctrl+o : opslaan
     ctrl+x : afsluiten
sudo modprobe ndiswrapper
sudo /etc/init.d/networking restart

Nu lopen er heel wat regels over uw scherm. Als hij nergens lang blijft hangen, moet alles in orde zijn.

Laat je iets weten of het werkt?

karina

  • Gast
Wireless USB - drivervraag
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/13, 13:16:55 »
heb ndiswrapper geinstalleerd maar wil nu smc 2862W-G installeren hoe doe ik dat kan iemand mij helpen

beng82

  • Gast
Wireless USB - drivervraag
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/26, 14:54:08 »
Ook ik krijg men USB wireless stick niet aan't werken. Heb via ndisgtk de driver willen installeren. En hij deed het niet. Hij komt gewoon niet in het lijstje te staan van wireless drivers zelfs. Heb ook de SMC2862W-G. Iemand nog raad. Want ben een leek in Ubuntu.

Wireless USB - drivervraag
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/26, 15:03:33 »
Citaat van: beng82
Ook ik krijg men USB wireless stick niet aan't werken. Heb via ndisgtk de driver willen installeren. En hij deed het niet. Hij komt gewoon niet in het lijstje te staan van wireless drivers zelfs. Heb ook de SMC2862W-G. Iemand nog raad. Want ben een leek in Ubuntu.
ik heb nooit gewerkt met ndiswrapper, maar naar wat ik gehoord heb is het best de windows xp drivers te proberen...

beng82

  • Gast
Wireless USB - drivervraag
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/26, 15:41:48 »
Ok, het is me ondertussen gelukt. ubuntu herkent de driver al en heeft deze geïnstalleerd. Maar nu werkt men usb stick nog niet. Moet ik nog iets doen. Als ik naar het netwerk ga kijken dan kan die alleen wired network zien en modem network. Maar er staat niets van wireless... zie ik iets over het hoofd?

beng82

  • Gast
Wireless USB - drivervraag
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/26, 17:58:50 »
ik heb men SMC wireless usb stick aan het werk gekregen. Maar UBUNTU onthoud deze niet precies. Ik installeer hem en werkt goed. Maar na een reboot ziet hij de wireless connectie nietmeer en moet ik de usb stick opnieuw installeren voordat hij het weer doet... wat is dit nu weer?

Wireless USB - drivervraag
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/26, 19:13:28 »
hebt ge al eens in de documentatie van ndiswrapper gekeken? ik dacht dat ge ergens in een file een regeltje moet toevoegen om de driver te laden bij startup...