Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sneltoetscombinatie werkt niet meer  (gelezen 702 keer)

Redfish

  • Gast
Sneltoetscombinatie werkt niet meer
« Gepost op: 2007/10/19, 00:10:36 »
Ik heb net een sneltoets combinatie toegevoegd om een actieve applicatie te verplaatsen naar werkblad 1..4 met 1..4.
Dit werkte de eerste keer toen ik dit instelde. In 7.04 werd dit eerst herkend als CTRL ALT SHIFT !, @, # en $, maar dit was daarna gecorrigeerd naar 1234.

In 7.10 staat dit nog altijd als CTRL ALT SHIFT !@#$, en nu werkt het ineens niet meer. CTRL ALT SHIFT links recht boven en onder werken wel gewoon.

Ik heb het zowel in de sneltoetsen als in de met gconf-editor in het onderdeel metacity veranderd, maar dit werkt allebei niet helaas. Zou het kunnen dat de combinatie ineens als anders geregistreerd wordt en nu dus niet meer herkend wordt vergeleken met de vastgelegde combinatie?

Ook het toewijzen van deze actie aan CTRL Q W E R of CTRL 1234 lijkt niet te werken. Kan iemand dit ook eens proberen?

Redfish

  • Gast
Sneltoetscombinatie werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/20, 19:53:05 »
Heb inmiddels uitgevonden dat het door Compiz komt. Deze combinatie wordt blijkbaar door Compiz ondervangen. Je kunt als je de config editor voor Compiz installeert, Put gebruiken om dezelfde functionaliteit aan te zetten. Bij gecombineerde toetsen zoals CTRL ALT SHIFT 3 zal deze het weergeven als CTRL ALT #, dit moet je dan handmatig veranderen in de complete rij toetsen, omdat hij het ander alsnog niet doet.