Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Harde schijf fout?  (gelezen 613 keer)

Offline Tod

  • Lid
Harde schijf fout?
« Gepost op: 2014/02/10, 18:39:13 »
Ik had iets gekopieerd naar mijn externe harde schijf en vervolgens per ongeluk rechts op het uitwerp icoontje gelikt en nu krijg ik de volgende  foutmelding? En bij gparted geef de schijf ook een ¨!¨ aan? Hoe kan ik dit verhelpen zodat ik weer bij mijn schijf kan?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Harde schijf fout?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/10, 18:58:33 »
Hij is waarschijnlijk als NTFS geformattteerd. Daarom moet je hem even in Windows laten controleren op fouten.

Offline Tod

  • Lid
Re: Harde schijf fout?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/10, 19:03:16 »
Hij is waarschijnlijk als NTFS geformattteerd. Daarom moet je hem even in Windows laten controleren op fouten.
Ja hij is NTFS geformatteerd, en moet ik hem dan controleren met wat in de foutmelding staat?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Harde schijf fout?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/10, 19:07:21 »
Nee, je moet een Windowscomputer opzoeken en hem daarop controleren.
Ubuntu heeft geen goede mogelijkheid om een NTFS partitie op fouten te controleren en deze goed te repareren.

Offline Tod

  • Lid
Re: Harde schijf fout?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/10, 19:43:16 »
De schijf opende onder Windows meteen al goed en toen gecontroleerd op fouten. Vervolgens wilde ik hem afkoppelen waarbij ik de melding kreeg dat de schijf nog door een programma in gebruik was. Toen toch afgekoppeld en onder Ubuntu weer kunnen openen. Heb nu wel op de schijf onderstaande map en file erbij gekregen.

in de Found map zitten .chk bestanden, Is dit van de checkdisk? En kunnen deze weer verwijderd worden? Of wat houdt dit in?