Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu loopt vast op usb-stick voor draadloos netwerk  (gelezen 1759 keer)

Taygeto

  • Gast
Ubuntu loopt vast op usb-stick voor draadloos netwerk
« Gepost op: 2007/08/31, 12:35:09 »
Wanneer ik probeer op te starten met mijn usb-stickje voor draadloos internet  (van SMC) of wanneer ik het in steek wanneer ubuntu reeds gestart is, loopt ubuntu elke keer opnieuw vast. Geen enkele toetsencombinatie werkt nog om er weer leven in te krijgen. Het is nu niet zo'n probleem want ik heb een andere draadloze netwerkkaart die wel werkt, maar ik zou het toch graag aan de praat krijgen. Iemand een idee?

Offline siegi

  • Lid
Ubuntu loopt vast op usb-stick voor draadloos netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/01, 13:22:50 »
Welke drivers gebruik je ervoor? En welke ubuntu versie.
Niet volledig ondersteunde windows driver bij ndisswrapper  geeft soms wel eens problemen.  
Vroeger bij ubuntu 6.06 dapper had ik wel eens problemen met vastlopers door de slechte ralink driver die niet met smp overweg kon.

Taygeto

  • Gast
Ubuntu loopt vast op usb-stick voor draadloos netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/01, 14:32:14 »
Ik gebruik Feisty en ik kom zelfs niet toe aan drivers kiezen aangezien ubuntu niet wil starten als mijn stick er in zit tijdens het opstarten en dat hij vastloopt als ik de stick er in steekt terwijl hij reeds opgestart is. Voor de volledigheid, de stick is een SMC EZ Connect SMCWUSB-G EU (ik weet dat het een crappy stickje is, maar hij zat gratis bij mijn router, dus ik kan hem net zo goed gebruiken). Moest ik ubuntu gestart krijgen met de stick er in en moest ik dan een foutmelding krijgen, dan heb ik tenminste iets om op te zoeken, maar nu heb ik niets, vandaar mijn vraag.

Offline ds500ss

  • Lid
Ubuntu loopt vast op usb-stick voor draadloos netwerk
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/05, 21:29:06 »
de driver voor het bovengenoemde netwerk apparaat zit in:
linux-image-2.6.20-16-generic packages
dan NIET de zd1211b installeren op die kernel
snelheid van beide modules
zd1211rw:11 Mbps
zd1211b:54 Mbps (systeem hangt zo gauw bittorrent te lang draait,en soms valt de verbinding weg, dus niet aan te raden )