Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome hotkeys in XFCE  (gelezen 1405 keer)

`GooZ

  • Gast
Gnome hotkeys in XFCE
« Gepost op: 2006/11/29, 11:20:38 »
Vandaag wilde ik XFCE eens proberen, en dat bevalt me tot nog toe zeer goed. Slechts 1 probleempje.
Ik had voor rhythmbox enkele globale hotkeys ingesteld (die ik dus vanuit elke toepassing kon gebruiken). Deze kon ik gewoon bij 'sneltoetsen' onder het gnome instellingen menu aanpassen. Echter, in XFCE werkt deze sneltoets niet meer. Ik heb al bij de toetsenbordinstellingen gekeken, alwaar ik ook een manier vond om global shortcuts in te stellen. Deze werken jammergenoeg enkel met commando's. Dus er zijn verschillende opties:
1. Ik heb een terminalcommando nodig waarmee ik 'next song' en 'play-pause' in rhythmbox kan bedienen.
2. Ik moet een manier hebben om gnome shortcuts in XFCE te gebruiken.

1 van deze 2 opties is goed genoeg, maar ik zou niet weten welk commando, of op welke manier.

`GooZ

  • Gast
Gnome hotkeys in XFCE
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/29, 19:15:50 »
Trouwens nog een bijkomend probleempje: XFCE managed mijn desktop niet wanneer ik uit- en weer inlog. Zowel wanneer ik de sessie wel als niet save heb ik dit probleem. Suggesties?

`GooZ

  • Gast
Gnome hotkeys in XFCE
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/29, 20:02:20 »
Voor de eerste vraag heb ik ondertussen een oplossing gevonden, het was een kwestie van man rhythmbox :). Nu de 2e vraag nog.

//EDIT: Hmm... Blijkbaar houdt rhythmbox toch niet zo van de commands rhythmbox --next en rhythmbox --play-pause. Al staan deze wel in de man als toegestane opties... Hulp!

`GooZ

  • Gast
Gnome hotkeys in XFCE
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/30, 08:54:36 »
OK ik heb alles kunnen vinden. Ik post het hier toch nog even voor mensen die hier met de search functie op uitkomen:

//OPLOSSINGEN\\
Voor het managen van de desktop: gewoon nautilus killen, en dan de sessie opslaan bij het uitloggen.
Rhythmbox commands: Moesten zijn rhythmbox-client --play-pause en rhythmbox-client --next. Dank aan de rhythmbox devels die op IRC zaten ;)

`GooZ

  • Gast
Gnome hotkeys in XFCE
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/30, 09:02:44 »
Best wel zielig, zo'n thread met 5 van je eigen posts... :p

Offline Soul-Sing

  • Lid
Gnome hotkeys in XFCE
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/30, 09:19:51 »
Citaat van: `GooZ
Best wel zielig, zo'n thread met 5 van je eigen posts... :p
lol. daarom aardig dat je de uitkomst hier post. :)

nils holkerson

  • Gast
Gnome hotkeys in XFCE
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/30, 12:47:21 »
tsja misschien helpt het anderen ooit....
effe iets anders, omdat xfce volgens mij maar weinig wordt gebruikt, weet iemand een zoekoptie in de desktop? dus niet met de terminal!

`GooZ

  • Gast
Gnome hotkeys in XFCE
« Reactie #7 Gepost op: 2006/11/30, 13:07:47 »
Probeer beagle eens te installeren. Dat werkt hier perfect onder XFCE :)

Gnome hotkeys in XFCE
« Reactie #8 Gepost op: 2006/11/30, 13:52:55 »
XFCE bevalt met hier ook prima, alleen idd wat minder opties die je gewend was in gnome.

`GooZ

  • Gast
Gnome hotkeys in XFCE
« Reactie #9 Gepost op: 2006/11/30, 14:15:02 »
Bwa na even zoeken vind je wel wat hoor :). Ik kan nu meer met XFCE dan ik kon met gnome :)