Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tribe 3 - Gutsy  (gelezen 836 keer)

Tribe 3 - Gutsy
« Gepost op: 2007/07/20, 07:57:55 »
Zoals gisteren gezegd heb ik de Gutsy nogmaals gedownload en gebrand.
Ik heb een paar vraagjes waar ik graag antwoord zou op willen.
Installeren gaat makkelijk, doch wat raad je, wifi ( Draadloos ) is een probleem, eigenlijk idem als in mijn eerste reactie. Modem en wired, dus voor mij onmogelijk internet te verkrijgen. Er ontbreekt zoals wel in de Feisty aanwezig, draadloos om iets te kunnen doen.
Ik moet ESSID kunnen invullen, bij mij wifi49, dan mijn wepkey onder DHCP hexadecimaal.
Is het normaal dat dit ontbreekt of blijft dit zo ? Anders geeft het geen zier nut nog eentje te downloaden. Ik werk graag met Ubuntu, doch dit zal moeten werken eer ik op het internet kan en goed kan werken.
Anders ziet het er goed uit. En het enige wat me rest om verder te doen is internet. De rest is nog nooit een probleem geweest, en als ik geen internet heb kan ik bvb ook geen wireless driver installen, ik weet wel dat D-link ondersteund wordt. Waar ligt het probleem ? Graag uitleg AUB.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline Math.

  • Lid
Tribe 3 - Gutsy
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/20, 08:15:10 »
Gutsy is nog niet officieel he...

Tribe 3 - Gutsy
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/20, 08:18:25 »
Citaat van: Artfreddy
Zoals gisteren gezegd heb ik de Gutsy nogmaals gedownload en gebrand.
Ik heb een paar vraagjes waar ik graag antwoord zou op willen.
Installeren gaat makkelijk, doch wat raad je, wifi ( Draadloos ) is een probleem, eigenlijk idem als in mijn eerste reactie. Modem en wired, dus voor mij onmogelijk internet te verkrijgen. Er ontbreekt zoals wel in de Feisty aanwezig, draadloos om iets te kunnen doen.
Ik moet ESSID kunnen invullen, bij mij wifi49, dan mijn wepkey onder DHCP hexadecimaal.
Is het normaal dat dit ontbreekt of blijft dit zo ? Anders geeft het geen zier nut nog eentje te downloaden. Ik werk graag met Ubuntu, doch dit zal moeten werken eer ik op het internet kan en goed kan werken.
Anders ziet het er goed uit. En het enige wat me rest om verder te doen is internet. De rest is nog nooit een probleem geweest, en als ik geen internet heb kan ik bvb ook geen wireless driver installen, ik weet wel dat D-link ondersteund wordt. Waar ligt het probleem ? Graag uitleg AUB.
Freddy
Sorry hoor maar kijk eerst hier: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/12287

Gutsy mag je gerust installeren en proberen maar jaag u niet op als er iets niet werkt hé...

Gelieve de bovenstaande draad te gebruiken om vragen over Gutsy te posten.

Tribe 3 - Gutsy
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/20, 08:23:35 »
Citaat van: Math.
Gutsy is nog niet officieel he...
Dit speelt geen rol, men moet toch kunnen proberen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er maar vanaf de Béta, of in laatste geval de officiële versie wireless aanwezig zal zijn. Hoe kan ik en misschien nog anderen deze versie uitproberen.
Op deze manier, t'ja, moet ik toch wel conclusies trekken. Ik mag aannemen dat iedereen een testje kan doen, ook als men wireless internet heeft.
Groetjes,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Tribe 3 - Gutsy
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/20, 08:26:01 »
Citaat van: Dadio
Citaat van: Artfreddy
Zoals gisteren gezegd heb ik de Gutsy nogmaals gedownload en gebrand.
Ik heb een paar vraagjes waar ik graag antwoord zou op willen.
Installeren gaat makkelijk, doch wat raad je, wifi ( Draadloos ) is een probleem, eigenlijk idem als in mijn eerste reactie. Modem en wired, dus voor mij onmogelijk internet te verkrijgen. Er ontbreekt zoals wel in de Feisty aanwezig, draadloos om iets te kunnen doen.
Ik moet ESSID kunnen invullen, bij mij wifi49, dan mijn wepkey onder DHCP hexadecimaal.
Is het normaal dat dit ontbreekt of blijft dit zo ? Anders geeft het geen zier nut nog eentje te downloaden. Ik werk graag met Ubuntu, doch dit zal moeten werken eer ik op het internet kan en goed kan werken.
Anders ziet het er goed uit. En het enige wat me rest om verder te doen is internet. De rest is nog nooit een probleem geweest, en als ik geen internet heb kan ik bvb ook geen wireless driver installen, ik weet wel dat D-link ondersteund wordt. Waar ligt het probleem ? Graag uitleg AUB.
Freddy
Sorry hoor maar kijk eerst hier: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/12287

Gutsy mag je gerust installeren en proberen maar jaag u niet op als er iets niet werkt hé...

Gelieve de bovenstaande draad te gebruiken om vragen over Gutsy te posten.
Ik jaag me echt niet op, ligt niet in mijn aard, en ik weet maar al te goed dat alles nog niet werkt, doch dat men wireless niet kan configureren...
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline Soul-Sing

  • Lid
Tribe 3 - Gutsy
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/20, 09:43:10 »
zoals math al bedoelt en dadio aangeeft graag de discussie aub niet hier voortzetten over gutsy, er is een apart vastgezet topic over, met een gezonde waarschuwing er boven. zo houden we gutsy problematiek centraal, dat is echt beter en handiger, vooral ook omdat de off. release van gutsy pas in oktober zal zijn. zie: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/12287 gutsy nieuws tref je aan in het offtopic-gedeelte.
topic gesloten