Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zwart scherm en muis cursor. Verder niets  (gelezen 2167 keer)

Offline motorhenk

  • Lid
zwart scherm en muis cursor. Verder niets
« Gepost op: 2010/02/18, 23:26:52 »
Tja een vreemd probleem. Ik had Ubuntu 9.10 staan op een PC athlon 64 2400+. Een keer afgesloten met de power off knop. Daarna wilde Ununtu niet meer opstarten. Aangezien ik niet wist hoe dit te herstellen heb ik dus vd week alles maar opnieuw geinstalleerd met 9.10. Dat ging goed. Nog wat extra dingen erbij geladen volgens de Ubuntu website onder het motto "wat te doen na installatie". Alles werkte. Vanavond de computer weer aangezet. Hij startte op maar eindigde met een zwart scherm en ik kan de muiscursor zien bewegen en verder niets. Ik vrees dat ik de powerknop weer moet gebruiken om de PC uit te zetten en hoop dat hij niet weer om zeep gaat. Ik vermoed dat Ubuntu wel opgestart is maar simpel weg het scherm niet goed wordt aangestuurd. Heeft iemand een idee hoe ik het zwarte scherm weer leven kan inblazen?

bvd

motorhenk


 

Re: zwart scherm en muis cursor. Verder niets
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/18, 23:30:21 »
Citaat
Hij startte op maar eindigde met een zwart scherm en ik kan de muiscursor zien bewegen en verder niets.

Probeer eens met startx in te voeren, start hij dan wél door?
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: zwart scherm en muis cursor. Verder niets
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/19, 07:21:28 »
of probeer het opstarten te onderbreken met esc en in Grub voor de vorige kernel te kiezen en daarmee opstarten.

mischien dat een update en nieuwe kernel het probleem veroorzaakt.

Offline motorhenk

  • Lid
Re: zwart scherm en muis cursor. Verder niets
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/09, 22:28:22 »
Bedankt voor de suggesties.

Omdat ik toch niet verder kwam heb ik de computer maar op hoop van zegen uit gezet met de aan/uit-knop.  Achteraf bleek de computer een paar dagen later vanzelf weer op te starten en was er verder niets merkbaar. Alles voor zover ik kon ontdekken werkte weer.

m vr gr

Motor_henk