Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: map afbeeldingen per ongeluk verwijderd  (gelezen 1652 keer)

Offline merkwel

  • Lid
map afbeeldingen per ongeluk verwijderd
« Gepost op: 2012/04/01, 15:16:04 »
Hoi,

Ik heb per ongeluk de map Afbeeldingen weggegooid. Bestaat er een mogelijkheid om deze data terug te krijgen?

Merkwel

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: map afbeeldingen per ongeluk verwijderd
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/01, 15:22:44 »
Ik zou zo zeggen, kijk eens in de prullenbak. Niet de fysieke natuurlijk, maar die van Ubuntu. Staat 'ie daar nog in?

Re: map afbeeldingen per ongeluk verwijderd
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/01, 16:55:36 »
Schrijf niets meer naar je harddisk!
Zoals TopGear aangeeft, zit de map niet in de prullenbak, afhankelijk of je de map als gebruiker, sudo of gksudo weg hebt gegooid.
Is dit niet zo kan je testdisk installeren hierin zit het programma photorec beide opstarten in de terminal met sudo testdisk of sudo photorec  Testdisk is om partitie te herstellen en photorec om bestanden te redden. Naderhand moet je wel heel veel mapjes doorbladeren. Maar zolang je niks op disk heb geschreven worden je bestanden teruggevonden.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: map afbeeldingen per ongeluk verwijderd
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/03, 13:53:37 »
@Gijsbert;
Kan TS niet beter een live Testdisk binnenhalen, via een ander systeem en die op de "te redden" PC starten? Zo is er ook geen kans dat de data van de Afbeeldingen map verloren gaat.

Re: map afbeeldingen per ongeluk verwijderd
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/03, 21:18:27 »
Idd Topgear, ik schrijf het omdat ik twee aparte harddisks heb met ieder een Ubuntu versie erop, maar dat heeft niet iedereen. Bedankt voor de correctie. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.