Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printserver  (gelezen 2232 keer)

ronaldtjuh

  • Gast
Printserver
« Gepost op: 2008/05/28, 10:40:43 »
Hallo allemaal,

Ik heb een printerserver een sitecom hij werkte de hele tijd goed tot mijn ubuntu crashte mijn eigen schuld. ik alles er weer nieuw en vers opgezet heb ik gnome-cups-manager en samba geinstalleerd om bij beheer>printers weer naar voren te krijgen ik mijn printer ingesteld (een brother 1250-hl) werkte altijd in linux maar hij print helemaal niet meer terwijl die op een xp bak het netjes doet via mijn sitecom server. zie ik hier iets over het hoofd dat ik nog moet installeren???

Met vriendelijke groet,

Ronald Plat

Azalin

  • Gast
Printserver
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/28, 20:57:49 »
Welke instellingen en waar heb je die ingesteld? weet dat voor een IPP print moet je naar poort 630 (geloof ik) printen en voor Samba zou het genoeg moeten zijn om de samba naam opo te geven maar dan moet je wel wat meer info geven :)

ronaldtjuh

  • Gast
Printserver
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/29, 08:42:32 »
dat die via het ipp protocoll print wat normaal wel werkte. ben nu op school en dan detecteert die de printer selecteer doet die het wel stel ik hem hand matig in dan werkt die weer niet:S ik voer gewoon het ip adres in van die printer eerst zonder poort nummer er achter werkt niet en dan eens met poortnummer erachter(631) werkt het nog niet hoe kan dat?

Azalin

  • Gast
Printserver
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/29, 09:03:58 »
Ahja, was inderdaad poort 631 :) afhankelijk van welke printerserver van Sitecom je hebt, moet je nog /lpt1/ erachter plakken volgens mij. Ik zal thuis eens kijken wat ik daar toen heb ingevuld. Alhoewel ik die printer server van Sitecom niet meer gebruik omdat ik steeds maar problemen had. Hij wilde soms niet printen, of als hij dan wilde printen kapte hij er na een paar regels mee, als hij dan al wel toe kwam aan printen dan gaf de printer server niet aan Ubuntu door dat de print opdracht klaar was dus elke keer als ik dan opnieuw opstartte, startte hij de afdruk opdracht weer opnieuw. Volgens mij hebben ze bij Sitecom het IPP protocol niet helemaal goed doorgelezen :)

edit: ik heb even gekeken. het adres voor ipp printen: http://ip-adres-printerserver:631/lpt1 heb je een meerdere poorts printerserver dan hangt het af aan welke poort je hem hebt hangen maar dan veranderd alleen het laatste in lpt1 lpt2 en lpt3...

ronaldtjuh

  • Gast
Printserver
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/29, 13:44:24 »
Oke dank je wel mijn poort van mijn printer is een usb op een usb printserver weet niet of dat verandering aan jou verhaal brengt?

Azalin

  • Gast
Printserver
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/29, 13:53:11 »
Nee, ik denk dat wij dezelfde printerserver hebben... ik heb ook een USB printer server van Sitecom en gestoord genoeg moet je dus lpt1 (alsof het dus een paralelle printer is) opgeven als printer poort. Overigens is dit al anders dan officieel de bedoeling is aangezien het ipp protocol volgens mij normaal gesproken http://ip-adres:631/printers/printer-naam hoort te zijn en niet zoals sitecom dat dus doet ... als ik mij niet vergis heb jij de LN306v2?

ronaldtjuh

  • Gast
Printserver
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/29, 17:31:30 »
ja dat klopt die heb ik ja

ronaldtjuh

  • Gast
Printserver
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/29, 17:39:36 »
Hey badankt het werkt volgens jouwn configuratie dank je wel kan ik eindelijk weer printen:D

Azalin

  • Gast
Printserver
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/30, 08:41:10 »
:-D succes.. printerserver in combinatie met mijn epson ging gewoon niet lekker dus ik gebruik hem eigenlijk niet (meer)...