Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Muziek op dvd zetten  (gelezen 3795 keer)

[Opgelost] Muziek op dvd zetten
« Gepost op: 2014/08/28, 10:40:47 »
Hallo,


kan iemand mij zeggen of ik muziek die omgezet is naar mp3, op een dvd kan zetten? Moet ik het dan als dataproject op een dvd zetten? Of kan ik dat beter naar .ogg omzetten en dan op dvd zetten?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Els
« Laatst bewerkt op: 2014/08/30, 11:51:29 door Els Stevens »

Re: Muziek op dvd zetten
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/28, 13:00:34 »
Dit programma werkt ook goed http://goodies.xfce.org/projects/applications/xfburn#download en integreert mooi in Ubuntu.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: Muziek op dvd zetten
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/28, 17:59:20 »
Bedankt allemaal voor de links.

Ik heb nog een vraagje. De dvd-speler waar dat op afgespeeld zou moeten worden, is wel veel ouder, eentje van Philips van zo 'n 8 jaar oud denk ik. Ik weet niet of die mp3 kan afspelen.
Is het misschien beter als ik al die muziek omzet naar .ogg en dan op dvd zet? Alleen weet ik niet of hij dan als data of audio er op gezet moet worden.

Re: Muziek op dvd zetten
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/28, 18:38:56 »
Ja, als cd kan ik dat ook doen, ik ga morgen uittesten of de 2 cd 's die ik gebrand heb met liedjes als mp3, werkt want op mijn radio werken ze niet, die kan dat niet lezen. En als het op hun radio of dvd-speler niet wil afspelen moet ik het anders gaan doen. Ik wou gewoon alle muziek op 1 schijf zetten en daar is een cd te klein voor, daarom dat ik het op een dvd wou zetten.

Offline Tom

  • Lid
Re: Muziek op dvd zetten
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/28, 20:51:21 »
Kan uw radio wel een DVD lezen ?.
Ik heb overigens alles in OGG gezet ,met OGGconvert.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Muziek op dvd zetten
« Reactie #5 Gepost op: 2014/08/28, 21:24:28 »
Kan uw radio wel een DVD lezen ?.
Ik heb overigens alles in OGG gezet ,met OGGconvert.
Huh?Kan dat een autoradio OGG laten lezen?En wat voor bestand is dat dan.Ik heb wel van Ogvorbis gehoord,maar niet van OGG..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Tom

  • Lid
Re: Muziek op dvd zetten
« Reactie #6 Gepost op: 2014/08/28, 21:28:16 »
Yep mijne kan dat  :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Frederik

  • Gast
Re: Muziek op dvd zetten
« Reactie #7 Gepost op: 2014/08/28, 21:47:54 »
Volgens mij moet je dat dan als data doen, maar zeker weten doe ik dat niet.

Bij het branden van muziek als data wordt deze (voor zover ik weet) door alle brandprogramma's als MP3 op CD of DVD gebrand.
Bij het branden van Audio wordt het als WAV gebrand.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Muziek op dvd zetten
« Reactie #8 Gepost op: 2014/08/28, 22:10:55 »
Citaat
De dvd-speler waar dat op afgespeeld zou moeten worden, is wel veel ouder, eentje van Philips van zo 'n 8 jaar
Dat moet uit de handleiding blijken. Van veel (ook en juist oudere) Philips-apparatuur is die wel op het net te vinden, mits... je het typenummer nog ergens hebt (opgeplakt op de machine?)
Voor zo'n oudje vrees ik het ergste, maar DVD-speler (ipv CD-speler) geeft wel enige kans op succes.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: Muziek op dvd zetten
« Reactie #9 Gepost op: 2014/08/28, 22:42:55 »
Yep mijne kan dat  :)
Dat zal dan geen goedkope autoradio zijn.Waarschijnlijk met een dvdspeler er in.. =D
Overigens kon ik niks met dat muziekbestand,ik kon alleen het openen met Gimp.
« Laatst bewerkt op: 2014/08/28, 22:44:34 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Muziek op dvd zetten
« Reactie #10 Gepost op: 2014/08/29, 08:36:10 »
Ik zal het mysterie eens snel oplossen.

Mijn grootouders horen graag Duitse muziek en van die oude harmonicamuziek enzo. Daarom heb ik op frostwire een hoop muziek voor hen bij elkaar gezocht. Ik wil dat ze dat kunnen afspelen op hun draagbare radio met cd-speler, zodat ze dat overal in huis kunnen afspelen. Maar ik wil het ook op dvd hebben zodat als die radio geen mp3 ondersteunt, ze het op hun dvd-speler kunnen afspelen. Alleen moeten ze dan de tv op zetten en in de living blijven zitten om te luisteren. Ik wil geen berg cd 's maken, vandaar dat ik het ook op een dvd wil zetten. Op mijn radio met cd-speler speelt hij de muziek niet af, ik heb hem als mp3 erop gezet.

Ik ga straks naar hen en dan zal ik het proberen of hun radio de cd 's wil afspelen en of de dvd-speler de dvd wil afspelen. Ik heb de liedjes daarjuist als mp3 op een dvd gezet.

Ik laat straks of morgen weten of het af kunnen spelen heeft op hun radio met cd-speler en op hun dvd-speler.

Groetjes,

Els

Re: Muziek op dvd zetten
« Reactie #11 Gepost op: 2014/08/29, 12:10:33 »
Mja,maar dan gaan er minder op dan als je ze gewoon als mp3 er op zet..Beter nog is een autoradio met een USBingang..Die kunnen dan ook die mp3 afspelen..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Muziek op dvd zetten
« Reactie #12 Gepost op: 2014/08/29, 13:54:10 »
@Tom, bedankt voor die tip aangaande die OGGconvert.
Ik heb het net ook geïnstalleerd en het werkt heel snel en het comprimeert  ook nog eens heel goed, ik had een MP3 bestandje van 5Mb en daar maakte het 1.9Mb van met ogg. zie hier onder de beschrijving van dat programma wat gewoon in het softwarecentrum te installeren is.

OggConvert is een klein GNOME-hulpmiddel dat gebruik maakt van GStreamer om (bijna) elk mediabestand om te zetten naar de patent-vrije Ogg Vorbis-, Theora- en Dirac-formaten.

De meest interessante eigenschappen zijn:

Erg gemakkelijk te gebruiken: sleep een bestand in de bron-balk (of gebruik de bestandskiezer) en druk op de converteer-knop. Natuurlijk kunt u ook het videoformaat, de kwaliteitsinstellingen en de bestandsnaam aanpassen.

Het maakt gebruik van GStreamer, dus kan het (bijna) elk bestand converteren dat Totem kan afspelen.

Het kan omgaan met enkel-audio-bestanden, enkel-video-bestanden, en bestanden met veel audiotracks (zoals dvd-rips met commentaar).

Dankzij de magie van GStreamer zal metadata (bijvoorbeeld titel- en artistinformatie op een MP3) bewaard blijven.

Houdt zich aan de GNOME-HIG voor zoverre mogelijk.

Ondersteunt de Schroedinger-encoder voor het encoderen van het Dirac-videoformaat (merk op dat deze encoder momenteel experimenteel is).

Ondersteunt het encoderen naar het Matroska-containerformaat.

Re: Muziek op dvd zetten
« Reactie #13 Gepost op: 2014/08/29, 16:04:49 »
Hmmm,ik weet het niet hoor.Een mp3 is al gecomprimeerd en nog slecht ook,en daar dan weer een nog meer gecomprimeerd bestand te maken..Dat kan niet anders dan hoorbaar zijn.Zeker als het een mp3 van 125 kbps is..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Muziek op dvd zetten
« Reactie #14 Gepost op: 2014/08/29, 16:17:57 »
Hmmm,ik weet het niet hoor.Een mp3 is al gecomprimeerd en nog slecht ook,en daar dan weer een nog meer gecomprimeerd bestand te maken..Dat kan niet anders dan hoorbaar zijn.Zeker als het een mp3 van 125 kbps is..

Gewoon dat programma installeren, en uit proberen! Dan weet je ook waar je over praat.
Je kan ook MP4 Video's naar ogg converteren zodat je dan tenminste ook de muziek er van heb.

Vriendelijk groet,
Henk

Re: Muziek op dvd zetten
« Reactie #15 Gepost op: 2014/08/30, 07:12:36 »
Hallo,


ik had de muziek met Frostwire binnen gehaald en dan met Geluidsconverteerder omgezet naar mp3. Ik heb daarvan een deel muziek op 2 cd 's kunnen zetten, als Audio cd, met Xfburn. Die cd 's heb ik gisteren uitgetest op de draagbare cd-speler. Ze spelen perfect af.

Ik had ook al die muziek op een dvd gezet, dat had ik gedaan met Brasero en dan aangeduid als data dvd. Dat heb ik afgespeeld op hun Philips dvd-speler die aan de tv in de living gekoppeld is. Ook dat werkt perfect.

Zowel de cd-speler als de dvd-speler kunnen de mp3 's netjes afspelen en de kwaliteit is bij beide perfect.

Aan iedereen heel vriendelijk bedankt voor alle hulp en uitleg, dat heeft mij heel goed geholpen.

Groetjes,

Els

Re: Muziek op dvd zetten
« Reactie #16 Gepost op: 2014/08/30, 10:21:50 »
Is dus opgelost?Moet je dat even aan geven onder aan het reactievenster.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

[Opgelost] Re: Muziek op dvd zetten
« Reactie #17 Gepost op: 2014/08/30, 11:47:25 »
Hallo,


kan iemand mij zeggen of ik muziek die omgezet is naar mp3, op een dvd kan zetten? Moet ik het dan als dataproject op een dvd zetten? Of kan ik dat beter naar .ogg omzetten en dan op dvd zetten?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Els