Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Unity desktop doet het niet  (gelezen 745 keer)

Offline lokbr

  • Lid
Unity desktop doet het niet
« Gepost op: 2011/05/01, 16:56:53 »
Ik heb een update uitgevoerd van Maverick naar Natty en ik heb nu het volgende probleem:
Als ik Ubuntu opstart met de Unity desktop dan gaat of het scherm op zwart of er verschijnt alleen een achtergrond. Het systeem reageert in het laatste geval helemaal nergens meer op.
Ubuntu Klassiek met Gnome werkt (gelukkig) zoals vanouds zonder enig probleem.
Iemand enig idee hoe dit kan worden opgelost ?

Offline heir4c

  • Lid
Re: Unity desktop doet het niet
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/01, 17:05:57 »
Je kan kijken onder Systeem>Beheer>Stuurprogramma's of daar een driver voor je grafische kaart aangegeven word.
Zo niet dan zal het niet kunnen op jouw comp vanwege geen 3D ondersteuning of slechte ondersteuning van je kaart.
Het kan natuurlijk nog aan iets anders liggen.

Geef hier even wat meer info over je hardware zodat men weet waarmee je werkt. ThanX.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Unity desktop doet het niet
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/01, 17:31:17 »
Ik heb een update uitgevoerd van Maverick naar Natty en ik heb nu het volgende probleem:
Als ik Ubuntu opstart met de Unity desktop dan gaat of het scherm op zwart of er verschijnt alleen een achtergrond. Het systeem reageert in het laatste geval helemaal nergens meer op.
Ubuntu Klassiek met Gnome werkt (gelukkig) zoals vanouds zonder enig probleem.
Iemand enig idee hoe dit kan worden opgelost ?

Probeer eens een schijfcontrole, dit heeft bij mij namelijk wel gewerkt:  ctrl-alt-F2 zodat je naar het niet grafische gedeelte gaat, log in en voer dan het volgende uit: sudo touch /forcefsck start dan opnieuw op en hij gaat een schijfcontrole doen.

Offline lokbr

  • Lid
Re: Unity desktop doet het niet
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/02, 13:20:44 »
Ik heb een update uitgevoerd van Maverick naar Natty en ik heb nu het volgende probleem:
Als ik Ubuntu opstart met de Unity desktop dan gaat of het scherm op zwart of er verschijnt alleen een achtergrond. Het systeem reageert in het laatste geval helemaal nergens meer op.
Ubuntu Klassiek met Gnome werkt (gelukkig) zoals vanouds zonder enig probleem.
Iemand enig idee hoe dit kan worden opgelost ?

Probeer eens een schijfcontrole, dit heeft bij mij namelijk wel gewerkt:  ctrl-alt-F2 zodat je naar het niet grafische gedeelte gaat, log in en voer dan het volgende uit: sudo touch /forcefsck start dan opnieuw op en hij gaat een schijfcontrole doen.


Dit mocht helaas niet baten.

Offline lokbr

  • Lid
Re: Unity desktop doet het niet
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/02, 13:27:58 »
Je kan kijken onder Systeem>Beheer>Stuurprogramma's of daar een driver voor je grafische kaart aangegeven word.
Zo niet dan zal het niet kunnen op jouw comp vanwege geen 3D ondersteuning of slechte ondersteuning van je kaart.
Het kan natuurlijk nog aan iets anders liggen.

Geef hier even wat meer info over je hardware zodat men weet waarmee je werkt. ThanX.

Er wordt bij Stuurprogrammaś geen driver voor de grafische kaart weergegeven.
Het betreft hier een systeem met een AMD Phenom 9350 e Quad Core processor, 4 Gb geheugen en een ATI Radeon HD3200 grafische kaart. Display manager is GDM. Compiz is aktief.
Ik kan inmiddels wel in de Unity desktop komen maar alleen door eerst aan te loggen op Ubuntu klassiek (Gnome) , dan het bestand /tmp/.x0-lock te verwijderen en me daarna af te melden en opnieuw aan te melden op Ubuntu (Unity).
Aanmelden op KDE en XFCE geeft verder ook geen enkel probleem.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/02, 15:54:16 door lokbr »