Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking

Hoe backup te maken van de inhoud van een HD-DVD recorder?

(1/4) > >>

Beekhof:
Gisteren haalde ik de harde schijf uit deze recorder (MD81287) en sloot deze via USB aan op mijn desktop PC (P4P800 met Ubuntu 12.04 en een USB naar  IDE adapter).
Op het scherm verscheen de naam LITEONFAT en in /media folder: ST3160002 2ACE.
Commando ls –l  gaf 3 lege folders aan, nl: Temp; Audio;  Picture en binnen folder Video ook nog een aantal lege folders.
Daarentegen zit in folder “LiveTimeShift.vob” wel veel inhoud: “Content 01,02,03 met ieder zo’n 2.1 GB aan informatie, maar cat leverde onleesbare tekst op.
Tenslotte zit er in folder HHD_VIDEO een 90-tal folders (MV_00001 t/m 90) op met inhoud
o.a. de files MV_RM.BUP; MV_RM.IFO; RM-00.BUP; RM_00.IF en “Title_VOB”.   

Mijn 1e vraag is:
1.   wat stellen deze folders en files voor?
2.   waar zit de opgenomen video en audio informatie?
3.   hoe is deze “nuttige” informatie uit te lezen, met welke media-player?
4.   welke files vormen of ondersteunen het stuurprogramma van de recorder?
5.   belangrijkste vraag hoe is de “nuttige” informatie over te zetten op de HD van de PC?

Gparted zag wel 149.05 GiB (160GB Seagate HD), maar als “unallocated” met een rood uitroepteken er naast, m.a.w. er is iets mis, maar wat?
Mogelijk herkend de (moderne) versie van het “partitionerings programma Gparted” het “file systeem” type niet, wellicht FAT of wel FAT16?

Gamer:
Ik heb het vermoeden dat alles gecodeerd is opgeslagen. Om kopieeren tegen te gaan.
En dat het niet mogelijk is, om dit legaal op een computer te zetten. En dan te bekijken.
Dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is.
Maar dat mag hier vast niet besproken worden.
Ik kan je wel een tip geven. Zoek eens op LITEONFAT met google.

Beekhof:
Aan Gamer: Ik betwijfel dat deze door mijzelf opgenomen TV uitzendingen zodanig beveiligd zijn dat zij niet te copieren zijn.
Waarom dan wel de optie om data van HD naar DVD over te zetten en omgekeerd?

Gamer:
Ik heb even aangenomen dat de opname is gemaakt van digitale tv.
En het digitale tv signiaal is gecodeerd.

En waarom haal je dan de hd uit de recorder.
Dan kan je toch gewoon naar een dvd schrijven.

Beekhof:
Gamer: inderdaad dig.TV is gecodeerd, zoals nu gebruikelijk is.
Maar het gaat om een analoge TV (sorry, had ik moeten melden)  en ongeveer 50 opnames, zie mijn originele vragen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie