Interactief > Andere distributies

Fedora 34

(1/7) > >>

Rik123:
Het is een soort evolutie proces is geweest, van Ubuntu > Mint> Ubuntu > Pop!os en nu Fedora 34 met Gnome 40 en vergeleken met de uitstekende voorgangers ..is Fedora 34 voor mij en op mijn laptop de beste keus denk ik..    de logica van Fedora en de snelheid is voor mij de doorslag om deze Linux-versie te blijven gebruiken.  Dus, wat heb ik hier nog te zoeken, op dit forum?  Niets meer denk ik   :)

rico70:

--- Citaat van: Rik123 op 2021/04/30, 09:55:08 ---Dus, wat heb ik hier nog te zoeken, op dit forum?  Niets meer denk ik   :)

--- Einde van citaat ---
Niet niets maar weinig  8-)
Je kan hier ook veel algemene info vinden zoals pas dat topic over / voor een muziekspeler

M_aD:
Je bent exact daar waar ik jaren ben geweest, alleen was mijn gamma aan Linux distributie die ik geprobeerd heb vele malen groter. Ik heb het distro hoppen na al die jaren opgegeven en ben weer terug thuis gekomen bij Ubuntu, daar hou ik het nu bij. Ik gebruik Ubuntu op mijn Pi 4, twee andere laptops en een andere Pi 4 als ubuntu server.
Ik heb enkel op een oud 32 bits netbook Debian staan daar Ubuntu gestopt is met de ondersteuning van 32 bit machines. Ik ben tevreden zo.  ^-^

EvC:
De extensies voor Gnome 40 zijn nog maar dun bezaaid. Dat gaat nog even duren.
Het maakt niet zoveel uit voor welke distributie Gnome 40 gebruikt wordt. Fedora 34 heb ik even geprobeerd en snel weer aan de kant geschoven.
Over een jaar nog eens proberen.

Ubuntu 20.04 en Linux Mint 20 zijn voor nu mijn favoriete distributies. Ubuntu met Gnome is wat rommeliger / spannender  en Linux Mint Cinnamon is een uitgekiende distributie met een zeer verzorgd uiterlijk.
Beide zijn zeer comfortabel. Vandaar dat ik soms niet kan kiezen.  :blank:

Rik123:

--- Citaat van: M_aD op 2021/04/30, 12:05:08 ---Je bent exact daar waar ik jaren ben geweest, alleen was mijn gamma aan Linux distributie die ik geprobeerd heb vele malen groter. Ik heb het distro hoppen na al die jaren opgegeven en ben weer terug thuis gekomen bij Ubuntu, daar hou ik het nu bij. Ik gebruik Ubuntu op mijn Pi 4, twee andere laptops en een andere Pi 4 als ubuntu server.
Ik heb enkel op een oud 32 bits netbook Debian staan daar Ubuntu gestopt is met de ondersteuning van 32 bit machines. Ik ben tevreden zo.  ^-^

--- Einde van citaat ---

Ik gebruik Linux  24 jaar , bijna een feestje voor mij dus  ^-^ en heb volgens mij vanaf die tijd alle  gangbare versies wel eens geprobeerd. Ubuntu, daar begon het allemaal mee, zo onwennig en ondeskundig nog in die tijd.  En eigenlijk is Ubuntu niet veel anders dan Fedora ..wat maakt Ubuntu tegenwoordig nog Ubuntu?  Gnome met een eigen dock.
 Fedora is zo eenvoudig en ik hoef niet als bv in Mint eerst alle overbodige software te verwijderen, ik ervaar het als bloatware eerlijk gezegd .. Fedora is schoon en alleen het noodzakelijke is geïnstalleerd, alles werkt ook sneller.   Ik merk dit heel duidelijk op mijn laptop met de celeron processor. En ik hou van de Gnome desktop en wat is Gnome 40 geweldig voor mij. 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie