Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST]Geen zoekresultaten in Bestandsbeheer  (gelezen 1721 keer)

Offline Parbo

  • Vertaalteam
[OPGELOST]Geen zoekresultaten in Bestandsbeheer
« Gepost op: 2009/07/07, 10:13:13 »
In Bestandsbeheer (Nautilus?) kies ik een NTFS-partitie en klik op de knop Zoekopdracht. Ik geef op *.mp3 en krijg als resultaat: 0 bestanden gevonden, terwijl er heel veel bestanden met deze extensies op die partitie staan. Echter, als ik in bestandsbeheer de map met mp3-bestanden open zijn ze gewoon zichtbaar. Ook als ik bij Zoekresultaten kies voor Bestandstype Muziek MP3 krijg ik geen resultaat.
Hoe kan dit?
« Laatst bewerkt op: 2009/07/09, 17:46:19 door Parbo »
Ubuntu Dutch Translators

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Geen zoekresultaten in Bestandsbeheer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/07, 10:24:54 »
Zie je wel bestanden als je zoekt op .mp3 of .MP3?
Dus zonder het * en met kleine letters of hoofdletters?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Geen zoekresultaten in Bestandsbeheer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/07, 11:22:25 »
De nautilus zoekactie werkt inderdaad niet met wildcards. Je kan op "mp3" of meer specifiek ".mp3" zoeken om alle bestanden waar .mp3 of .MP3 of varianten in de naam voorkomen te vinden. Ook iets als ".mp3.zip" zal gevonden worden. Een tweede zoekstring werkt als een "en" ("AND"): beide strings moeten in de naam voorkomen. Simpel als je het weet, en ook bedoeld om simpel te zijn in dagelijks gebruik (dat is zowat een uitgangspunt van gnome).

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: Geen zoekresultaten in Bestandsbeheer
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/07, 16:00:03 »
Idd, jokers werken niet, maar ik ben nog helemaal niet tevreden over het resultaat. In het overzicht komen geen mappen voor. Bij Voorkeuren heb ik gekozen voor Groep, maar dan krijg ik alleen Root te zien, terwijl mijn muziekbestanden in mappen zitten. Ik weet dat mijn dos/windows ervaring me in de weg zit, maar ik wil graag zien in welke mappen de mp3 bestanden zitten. Dit is toch echt overzichtelijker in de windowsverkenner. Na wat googelen kwam ik weer op dit forum terecht bij een vraag "Verkenner". Ik heb nu Gnome-commander geïnstalleerd en ga eens kijken of die mij beter bevalt.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/07, 17:18:39 door Parbo »
Ubuntu Dutch Translators

Re: Geen zoekresultaten in Bestandsbeheer
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/08, 09:42:38 »
@ parbo
heel mooi programma dat gnome commander.
kan je ook in de verborgen mappen komen.
maassluis 
eerste stad aan de waterweg.

Re: Geen zoekresultaten in Bestandsbeheer
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/08, 09:52:12 »
@ parbo
heel mooi programma dat gnome commander.
kan je ook in de verborgen mappen komen.
Dat kan ook met Nautilus ??? ctrl+h.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Geen zoekresultaten in Bestandsbeheer
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/08, 10:22:40 »
Ik vind dit ook een gebrek in nautilus, dat je niet kunt zien waar een bestand zich bevindt, behalve via rechts-klik, eigenschappen. Ook een optie om de folder te openen waar het bestand zich bevindt, ontbreekt.