Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe PCMCIA of usb adapter voor draadloos internet kopen  (gelezen 2878 keer)

Nieuwe PCMCIA of usb adapter voor draadloos internet kopen
« Gepost op: 2011/06/14, 17:40:34 »
Welke adapter zou ik het beste kunnen kopen voor een draadloze internetverbinding. Mijn voorkeur gaat uit naar een PCMCIA aansluiting. Anders USB. De encryptiemethode WPA/WPA2 is een must en hij moet geschikt zijn voor Ubuntu 11.04 (Natty).

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Nieuwe PCMCIA of usb adapter voor draadloos internet kopen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/14, 17:56:33 »
vraag ernaar in de winkel of je een willekeurige mag uitproberen. Overigens is pcmcia echt al heel oud, op welke laptop wil je het doen?

Re: Nieuwe PCMCIA of usb adapter voor draadloos internet kopen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/14, 18:17:32 »
vraag ernaar in de winkel of je een willekeurige mag uitproberen. Overigens is pcmcia echt al heel oud, op welke laptop wil je het doen?

Ja, het is een oude laptop... Een Acer Aspire 1300. Ik zal eens naar Expert gaan, enige elektronicawinkel hier dicht in de buurt.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Nieuwe PCMCIA of usb adapter voor draadloos internet kopen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/14, 18:35:39 »
Zit er geen computerwinkel (computerland, mycom, dynabite, paradigit, weet ik veel) in de buurt? Bij de expert acht ik de kans vrij klein dat ze pcmcia kaarten hebben.

Re: Nieuwe PCMCIA of usb adapter voor draadloos internet kopen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/14, 19:03:57 »
Zit er geen computerwinkel (computerland, mycom, dynabite, paradigit, weet ik veel) in de buurt? Bij de expert acht ik de kans vrij klein dat ze pcmcia kaarten hebben.

Nee. Nadeel van in een heel klein dorp wonen.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Nieuwe PCMCIA of usb adapter voor draadloos internet kopen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/14, 19:10:31 »
Geen mogelijkheid tot even ergens naar toe fietsen?

Wacht, ik zit te denken: ik heb nog wel eentje liggen! Ik woon in Apeldoorn. De kaart die ik heb is een 11 mbit, dus niet razende snel, maar je mag hem ophalen hoor.

Offline softbart

  • Lid
Re: Nieuwe PCMCIA of usb adapter voor draadloos internet kopen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/14, 19:23:00 »
Citaat
De kaart die ik heb is een 11 mbit
wpa2?. Is wel een eis van de TS.

groet,

Theo

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Nieuwe PCMCIA of usb adapter voor draadloos internet kopen
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/14, 19:29:01 »
Oh ja, wpa2, nooit getest eigenlijk, zal wel niet :-[

Re: Nieuwe PCMCIA of usb adapter voor draadloos internet kopen
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/16, 17:02:49 »
vraag ernaar in de winkel of je een willekeurige mag uitproberen. Overigens is pcmcia echt al heel oud, op welke laptop wil je het doen?

Ja, het is een oude laptop... Een Acer Aspire 1300. Ik zal eens naar Expert gaan, enige elektronicawinkel hier dicht in de buurt.

Vanmiddag nog even langs Expert geweest. Daar hebben ze er geen, wel een usb adapter van 30 euro. Zoiets verwachtte ik al.

Heeft er echt niemand ervaring met een usb/pcmcia adapter voor draadloos internet (met WPA/WPA2 ecnryptie) die wil reageren? Op marktplaats heb ik een EDUP Wireless Lan Card gezien: http://link.marktplaats.nl/458269599 . Heeft iemand ervaring met deze kaart?


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Nieuwe PCMCIA of usb adapter voor draadloos internet kopen
« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/16, 17:11:02 »
Geen ervaring, wel advies: niet kopen. Heeft slechts 11mbps netwerk-ondersteuning... Niet echt toekomstbestendig dus.

Ik weet wel dat een 3com officeconnect 11a/b/g pc card goed werkt onder linux. NIET ONDER WINDOWS! De driver voor Windows ondersteunt geen wpa2, de driver voor linux (ingebakken) wel.

Offline softbart

  • Lid
Re: Nieuwe PCMCIA of usb adapter voor draadloos internet kopen
« Reactie #10 Gepost op: 2011/06/17, 09:54:13 »
Kijk even op http://linux-wless.passys.nl/ .

groet,

Theo