Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Boot in promt  (gelezen 3026 keer)

TheSysX

  • Gast
Boot in promt
« Gepost op: 2007/05/05, 00:18:13 »
Hej  , ik heb , om mijn nvidia drivers te installeren , iets moeten aanpassen van nv naar nvidia , nu ik heb dit gedaan , Gnome geboot en sindsdien zegt hij dat er iets fout is veranderd met de Xserver en kan ik enkel booten in promt(zwart scherm met letters ^^).EN hij zegt dat ik enkel weer goed kan booten als die fout weg is :S
Kan iemand me helpen ( DRINGEND!)

Offline charclo

  • Lid
Boot in promt
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/05, 00:59:16 »
Hey,
Om gewoon terug te kunnen booten start je op in recovery mode en typ je:
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
bij het eerste scherm kies je hier nv (de opensource driver zonder 3d) en voor de rest gewoon op enter drukken en af en toe op tab. Typ dan "sudo reboot" en normaal gezien zou je terug gewoon moeten kunnen booten.
Om 3d te doen werken zal je eerst even moeten laten weten met welke versie van ubuntu je werkt en welke grafische kaart je hebt.
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP

TheSysX

  • Gast
Boot in promt
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/05, 11:24:48 »
You are my angle :woot: :D
Ik heb een Asus Nvidia GeForce 6600 GT 256MB PCI-E
Ik heb Ubuntu 7.04 Feijsta Fawn

TheSysX

  • Gast
Boot in promt
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/05, 11:38:14 »
en hoe moet ik in godsnaam Cedega 6 en teamspeak , MSN en die Nvidia drivers installeren ?????
Want ben echt nog noobie :$

Boot in promt
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/05, 11:45:56 »
Citaat van: TheSysX
en hoe moet ik in godsnaam Cedega 6 en teamspeak , MSN en die Nvidia drivers installeren ?????
Want ben echt nog noobie :$
Voor Cedega moet je 5 euro per maand betalen. Voor meer info ga naar de website van cedega te vinden via google of zoiets.

Ik gebruik in de plaats van msn een programma dat "Gaim" heet. Voor wat ik het gebruik is dit programma goed genoeg. Gaim staat standaard geïnstalleerd bij uw programma's.
Als alternatief kan je een ander programma installeren via Synaptic. Als je daar zoekt op "msn" vind je enkele alternatieven voor Gaim en msn. Op de forums zijn de meningen verdeeld over welke de beste is dus gewoon verschillende uittesten lijkt mij het beste.

Ik heb geen nvidia kaart dus hier kan ik je niet bij helpen...

TheSysX

  • Gast
Boot in promt
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/05, 12:04:56 »
Toch bedankt m8 :) Wat kan je anders gebruiken dat gratis is om Games te installeren ? ik hoorde Crossover of zoiets?

Guus

  • Gast
Boot in promt
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/05, 12:39:29 »
Je kan Wine daarvoor gebruiken.

Je kan het vinden in Synaptic :)

Om te kijken of je programma goed ondersteund is kijk je in de Wine Apps DB

TheSysX

  • Gast
Boot in promt
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/05, 13:05:37 »
Ik heb nu crossover gebruikt , ik kan installeren maar dan zegt hij dat ik niet genoeg administartor rechten heb :S Hoe kan ik dat nou oplossen ???

Offline charclo

  • Lid
Boot in promt
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/05, 13:13:55 »
Hey,
goed dat het terug werkt.
Zoals gezegd kan je als vervanger voor msn messenger gaim gebruiken, met cedega en teamspeak heb ik geen ervaring.
Om de nvidia drivers te installeren moet je naar Systeem -> Beheer -> Beperkt ondersteunde stuurprogramma's gaan. Hierin kan je de driver voor je grafische kaart aanzetten. Dan gewoon alles opslaan waar je mee bezig was, CTRL + ALT + DELETE drukken en het zou moeten werken. Moest het toch niet werken de stappen uit mijn vorige post herhalen en het hier laten weten.
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP

CaptainCookie

  • Gast
Boot in promt
« Reactie #9 Gepost op: 2007/05/05, 13:16:59 »
Voor teamspeak is op hun site een linuxversie te downloaden:

www.goteamspeak.com

Download de linux client met het hoogste versienr. :)

TheSysX

  • Gast
Boot in promt
« Reactie #10 Gepost op: 2007/05/05, 13:51:02 »
Teamspeak en de Nvidia drivers zijn geinstalleerd :D THANKS GUYS !
nu enkel nog vraagje : Als ik Battlefield 2 wil installeren met Crossover zegt hij dat ik niet genoeg administrator rights heb :S Hoe los ik dit op?
En ook : op TS hoor ik wel ze spreken maar men Mic doet het gelijk niet ? Ik heb een Onboard C-media CMI9880

MVG!

CaptainCookie

  • Gast
Boot in promt
« Reactie #11 Gepost op: 2007/05/05, 13:55:28 »
type eens in een console (toepassingen -> hulpmiddelen -> terminal/console)

sudo crossover. Nu heb je voor het installeren genoeg administrator rights :)

Ga eens naar de volumeregeling (rechtsonderin), en controleer of je microfoon wel aanstaat (niet gedempt)

TheSysX

  • Gast
Boot in promt
« Reactie #12 Gepost op: 2007/05/05, 14:01:24 »
Command not found zegt hij :S

TheSysX

  • Gast
Boot in promt
« Reactie #13 Gepost op: 2007/05/05, 14:40:58 »
hoe zou ik dit dan kunnen fixen aub ? MVG

Guus

  • Gast
Boot in promt
« Reactie #14 Gepost op: 2007/05/05, 14:44:09 »
Als er een icoontje is ga dan eens naar "Voorkeuren -> Hoofdmenu"

zoek de snelkoppeling op en typ de opdrachtregel in de terminal

dus:

sudo

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Boot in promt
« Reactie #15 Gepost op: 2007/05/05, 14:46:32 »
Eerst crossover installeren voor je het kan gebruiken hé! ;)
sudo voor een commando geeft je inderdaad root powers. Ik weet wat je vast hebt van crossover? Een .deb?
Dan sudo dpkg -i doen. Lees het README bestand ;)

TheSysX

  • Gast
Boot in promt
« Reactie #16 Gepost op: 2007/05/05, 14:51:45 »
Dan krijg ik een error nl : The HOME Directory does not belong to you. Please check the value of $HOME and/or use 'su'

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Boot in promt
« Reactie #17 Gepost op: 2007/05/05, 15:12:01 »
Heb je verschillende gebruikers gemaakt en wil je nu het bestand installeren dat je met een andere gebruiker gedownload hebt? Of installer onder andere login, of download opnieuw.