Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Systeemeisen (K)(X)(Ed)Ubuntu  (gelezen 5885 keer)

Offline SWAT

  • Administrator
Systeemeisen (K)(X)(Ed)Ubuntu
« Gepost op: 2006/05/21, 04:09:23 »
Zoals je misschien al in het MS Vista topic hebt gelezen ben ik benieuwd naar de 'requirements' van de Ubuntu versies, welke natuurlijk ook samenhangen met je Window Manager. Deze requirements staan al sinds jaar en dag op softwarepakketten, games etc. Hierdoor kunnen de consumenten 'zelf' inschatten of hun PC er aan voldoet of niet. Met ingang van MS Vista zullen de eisen torenhoog zijn en dit is een mooie oppertunity voor Ubuntu.

Wat zijn de 'minimal' en 'recommend' requirements voor: Kubuntu, Edubuntu, Xubuntu, Ubuntu en Ubuntu (server)? Het zou handig zijn als we hier een concreet antwoord op kunnen geven, net als dat Microsoft dat doet. Wat is jullie visie hierop?

jpjacobs

  • Gast
Systeemeisen (K)(X)(Ed)Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/21, 09:43:07 »
ik weet niet juist hoeveel van alles, maar heb hier op men oud bakkie (64M ram,200MHz AMD K6 en totale HD-space van 3.8Gb, denk ondertussen 11 jaar oud) even een ububtu server install+X+icewm gedraaid en ik moet zeggen dat dat lang niet slecht liep.
Uiteindelijk heb ik het eraf gesmeten wegens niet werkende fluxbox. Dus xubuntu zal er ook wel op lopen neem ik aan.
groetjes
JP

`GooZ

  • Gast
Systeemeisen (K)(X)(Ed)Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/21, 10:10:08 »
Beneden staat op de PC van mijn broertje&moeder een standaard ubuntu install met gnome. Deze PC heeft 500Mhz en 64MB ram. Ik zal niet zeggen dat gnome hierop vliegt, maar het werkt vlotter dan een afgeslankte (waarmee ik bedoel: classic theme, visuals uit, enkele achtergrondprocessen uit) winXP op diezelfde PC.

Offline Ruben

  • Lid
Systeemeisen (K)(X)(Ed)Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/21, 10:13:05 »
@ Gooz, Misschien xfce desktop proberen

`GooZ

  • Gast
Systeemeisen (K)(X)(Ed)Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2006/05/21, 10:27:52 »
Heb ik ook al aan gedacht, maar ze zijn ondertussen nogal gewend geraakt aan gnome. Waarschijnlijk dat ik een fresh install van dapper ga doen, en er dan in een keer xubuntu van maak.

Offline SWAT

  • Administrator
Systeemeisen (K)(X)(Ed)Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2006/05/21, 12:39:52 »
wow, wat een zooi replies ineens :)
Dit soort antwoorden ben ik gewend als je om 'requirements' vraagt, maar dat had ik ook zelf kunnen verzinnen. Is er een manier dat 'we' op de een of andere manier 'officiele' requirements voor/van Ubuntu kunnen krijgen/vaststellen? Het is op zich maar een klein iets, maar ik denk dat we daarmee ook weer een paar mensen over zouden kunnen halen :D

`GooZ

  • Gast
Systeemeisen (K)(X)(Ed)Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2006/05/21, 15:03:47 »
Ik denk dat zoeits moeilijk vast te stellen is, aangezien Ubuntu op zo goed als alle hardware wil draaien. Het is gewoon voor iedereen anders wat jezelf vindt dat soepel draait. Dat verandert ook nog eens allemaal als je een andere DE, een andere WM, en ga zo maar door installeert.

Systeemeisen (K)(X)(Ed)Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2006/05/21, 16:53:05 »
De minimale eisen staan op de cd hoesjes :)

Offline SWAT

  • Administrator
Systeemeisen (K)(X)(Ed)Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2006/05/21, 17:56:33 »
Bij Breezy in ieder geval niet :o

`GooZ

  • Gast
Systeemeisen (K)(X)(Ed)Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2006/05/21, 17:59:42 »
toch wel: x86-based systems :D

Systeemeisen (K)(X)(Ed)Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2006/05/21, 19:28:17 »
Haal de CD's eens uit het hoesje :)

`GooZ

  • Gast
Systeemeisen (K)(X)(Ed)Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2006/05/21, 20:00:12 »
De moeite! Kan ik niet gewoon wachten tot iemand anders het doet en het hier dan meldt?

[EDIT]Ik moest toch opstaan om een pen te nemen, dus heb ik maar even gekeken: 128MB ram voor grafisch, 64 voor server. Vreemd, het werkt ook op de 64megs van beneden :P