Teams > Documentatie

SSHFS

(1/5) > >>

testcees:
Een andere  manier, naast samba en NFS, om mappen via een (lokaal) netwerk te koppelen is SSHFS:

https://wiki.ubuntu-nl.org/community/SSHFS

Het is een community artikel dus iedereen met een Ubuntu One account kan het onderhouden maar opmerkingen en/of aanvullingen via dit forum zijn ook welkom. :)

Bloom:
SSHFS is wel een flink stuk trager vanwege de benodigde encryptie en decryptie. NFS is het snelst.

jvecht:
Hoi Bloom,

Dit artikel (helaas Engelstalig) zegt toch van niet. In mijn eigen  ervaring is er ook qua snelheid helemaal niks mis met sshfs. Daarnaast is het imo wel fijn dat sshfs en ssh volledig encrypt zijn.

Ik gebruik deze verbindingen wel alleen binnen mijn eigen netwerk, maar dan nog heb ik graag veiligheid bij zulke datastromen. Zie ook mijn oorspronkelijke topic waar de discussie hier vanaf werd gesplitst: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=97153.0 en in een totaal andere sectie weer wordt opgezet. De oplossing werd trouwens ingebracht door nero, niet door mij. Waarvoor hartelijk dank en alle eer natuurlijk naar nero!

Ik begin me erg ongelukkig te voelen bij de vreemde manier waarop dat afsplitsen is gebeurd en hier wordt voortgezet. Ik voel me duidelijk een beetje bestolen en dat terwijl ik destijds netjes antwoord gaf op een vraag van een lid van dit forum die er al geruime tijd mee had geworsteld, door niemand werd beantwoord en twee andere leden die mij zeer recent persoonlijk vroegen of ik er nog iets van op schrift had gesteld.

groet,

Just

testcees:

--- Citaat van: jvecht op 2017/08/22, 01:04:25 ---Dit artikel (helaas Engelstalig) zegt toch van niet.

--- Einde van citaat ---
Ik lees in dat artikel ook dat sshfs veiliger maar langzamer is

--- Citaat van: SSH vs SMB vs NFS for GUI file transfer ---SSH is a great thing for everything connected to Unix/Linux and networks, but it is really slow compared to NFS, FTP or SMB.

NFS is the fastest, but it is not encrypted
--- Einde van citaat ---

Bloom:
Ik heb zelf snelheidstesten uitgevoerd tussen mijn Debian server en (destijds) een Ubuntu desktop en daaruit bleek het volgende qua kopieersnelheid van zo'n 10 bestanden van tussen de 650 MB en 8 GB groot:
1. NFS
2. FTP
3. Samba
4. SSHFS

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie