Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Microsoft stopt met Hotmail  (gelezen 22826 keer)

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #50 Gepost op: 2012/08/03, 22:17:43 »
Dat laatste heb ik gedaan en geen problemen.

Offline MKe

  • Lid
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #51 Gepost op: 2012/08/04, 08:51:47 »
Werkt idd prima, geen problemen en erg overzichtelijk. Goede move van MS.

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #52 Gepost op: 2012/08/04, 10:03:32 »
Kun je nu al mails ontvangen zonder dat je de pagina moet verversen (AJAX)?

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #53 Gepost op: 2012/08/04, 10:29:23 »
Kun je nu al mails ontvangen zonder dat je de pagina moet verversen (AJAX)?

Dat kon al een hele tijd met hotmail. Ik vind het trouwens ook een mooie verandering, wat ik wel irritand vind is dat als je mails verwijderd dat hij dan weer terug gaat naar Postvak in en niet naar de volgende mail, zo'n neiging heeft GMail ook.  :evil:
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline RikRik

  • Lid
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #54 Gepost op: 2012/08/04, 11:23:34 »
@willemtk
Voor nu kun je ze ook gewoon naast elkaar gebruiken. Ik heb een Outlook adres aangevraagd dat is gekoppeld aan mijn Hotmail. Als ik inlog met de Outlook credentials kom ik gewoon in dezelfde mailbox. Mijn punt is dat je Hotmail credentials ook nog gewoon bestaan en je die dus voorlopig kan blijven gebruiken om in te loggen op de diverse IM-clients.

Hier moet ik even op terugkomen. Inloggen via oudeadres @ hotmail.com werkt idd niet maar als ik met mijn nieuweadres @ outlook.com inlog lukt dat gewoon in Kopete (voor de goede orde dan zie ik ook mijn oude contacten nog).

Geen probleem hier hoor.

Heb je een nieuwe Outlook aangemaakt of je Hotmail geupgrade naar Outlook? Dat laatste heb ik gedaan. Alle persoonlijke data is nog in tact, en ik kan ook mailtjes versturen namens en ontvangen van mijn oude Hotmail-adres. Inloggen op Microsoftdiensten met de Hotmail-account als loginnaam gaat echter niet meer (heb er verder  geen hinder van, gewoon een constatering van hoe het hier is), ww is nog wel hetzelfde.

Ik heb het precies zo gedaan zoals  jij , als ik nu met m´ n oude hotmail account wil inloggen komt de melding:
 
Citaat
Dit Microsoft-account bestaat niet. Voer een ander e-mailadres in of vraag een nieuw account aan.

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #55 Gepost op: 2012/08/04, 11:48:40 »
@willemtk
Voor nu kun je ze ook gewoon naast elkaar gebruiken. Ik heb een Outlook adres aangevraagd dat is gekoppeld aan mijn Hotmail. Als ik inlog met de Outlook credentials kom ik gewoon in dezelfde mailbox. Mijn punt is dat je Hotmail credentials ook nog gewoon bestaan en je die dus voorlopig kan blijven gebruiken om in te loggen op de diverse IM-clients.

Hier moet ik even op terugkomen. Inloggen via oudeadres @ hotmail.com werkt idd niet maar als ik met mijn nieuweadres @ outlook.com inlog lukt dat gewoon in Kopete (voor de goede orde dan zie ik ook mijn oude contacten nog).

Geen probleem hier hoor.

Heb je een nieuwe Outlook aangemaakt of je Hotmail geupgrade naar Outlook? Dat laatste heb ik gedaan. Alle persoonlijke data is nog in tact, en ik kan ook mailtjes versturen namens en ontvangen van mijn oude Hotmail-adres. Inloggen op Microsoftdiensten met de Hotmail-account als loginnaam gaat echter niet meer (heb er verder  geen hinder van, gewoon een constatering van hoe het hier is), ww is nog wel hetzelfde.

Ik heb het precies zo gedaan zoals  jij , als ik nu met m´ n oude hotmail account wil inloggen komt de melding:
 
Citaat
Dit Microsoft-account bestaat niet. Voer een ander e-mailadres in of vraag een nieuw account aan.

Mooi, het ligt dus niet alleen aan mij ;) Ja dat staat er bij mij ook als ik op de webmail wil inloggen. Waar het op lijkt is dat mijn gebruikersnaam gewoon is veranderd van oudeadres @ hotmail.com naar nieuweadres @ outlook.com

Offline RikRik

  • Lid
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #56 Gepost op: 2012/08/04, 12:33:44 »
@erik1984, we hebben een Email ontvangen na de update:

Citaat
Stap nu over op je nieuwe adres
Laat je vrienden weten dat *******@outlook.com je nieuwe adres is.
We willen je nog wijzen op het volgende:
E-mail naar je oude adres gaat nog steeds naar je account.
Vergeet niet aan te melden met je nieuwe adres; het oude werkt niet meer.
Als je geen e-mail meer wilt ontvangen voor je oude adres, kun je dat adres verwijderen in accountservices.
Bedankt dat je voor Outlook kiest!

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #57 Gepost op: 2012/08/04, 12:40:14 »
@erik1984, we hebben een Email ontvangen na de update:

Citaat
Stap nu over op je nieuwe adres
Laat je vrienden weten dat *******@outlook.com je nieuwe adres is.
We willen je nog wijzen op het volgende:
E-mail naar je oude adres gaat nog steeds naar je account.
Vergeet niet aan te melden met je nieuwe adres; het oude werkt niet meer.
Als je geen e-mail meer wilt ontvangen voor je oude adres, kun je dat adres verwijderen in accountservices.
Bedankt dat je voor Outlook kiest!

Nu zie ik het ook staan in een mailtje van 3 dagen geleden  :-[ (in het Engels dan, maar dezelfde boodschap)

Offline Wout55

  • Lid
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #58 Gepost op: 2012/08/04, 15:58:21 »
Bij mij werkte het hotmail en het live adres nog gewoon zonder enige melding van vernieuwing. Toen maar even outlook ingetypt en beide accounts overgezet. Tsja, die lay out, het is net zo blauw als het Ubuntu forum bij mij is.  ;)

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #59 Gepost op: 2012/08/04, 20:03:52 »
Kun je nu al mails ontvangen zonder dat je de pagina moet verversen (AJAX)?

Dat kon al een hele tijd met hotmail.

Dat kon helemaal niet op Hotmail.

Offline yJi

  • Lid
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #60 Gepost op: 2012/08/05, 11:44:40 »

Paars dan maar, mooie kleur.

Daar ben ik het, natuurlijk, helemaal mee eens hoor Femke98!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline RikRik

  • Lid
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #61 Gepost op: 2012/08/05, 19:42:42 »

Paars dan maar, mooie kleur.

Daar ben ik het, natuurlijk, helemaal mee eens hoor Femke98!

Mooi rood is natuurlijk ook leuk, past perfect bij dit forum  =D

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #62 Gepost op: 2012/08/05, 20:12:12 »
Ik vind dat oranje het mooist omdat het dezelfde oranje is als hier op het forum :) Maar dat paars is ook zeker niet verkeerd!

Offline RikRik

  • Lid
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #63 Gepost op: 2012/08/05, 23:04:16 »
Ik vind dat oranje het mooist omdat het dezelfde oranje is als hier op het forum :) Maar dat paars is ook zeker niet verkeerd!
Je hebt gelijk, oranje is inderdaad mooier en komt overeen met deze forum. Volgens mij heeft yJi een bijzondere band met paars  :)
Handig, dat je Outlook kan aanpassen  :D

Offline MKe

  • Lid
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #64 Gepost op: 2012/08/07, 09:01:51 »

Dat kon helemaal niet op Hotmail.
Hier wel, AJAX werkte al een tijdje goed met AJAX, tenminste bij mij.

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #65 Gepost op: 2012/08/07, 10:32:39 »
Tja vistaus moet het helaas altijd beter weten, maar hier had ik hem vaak in een tabblad open staan en dan zie je gewoon je nieuwe mails automatisch verschijnen, en dat word vermeld in het tabblad met het aantal nieuwe emails (1) ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #66 Gepost op: 2012/08/07, 10:46:40 »
Ja, ik moet het beter weten terwijl Cumulus erover begon of het eindelijk werkte ??? Dat klinkt erg logisch.
Kennelijk hebben Cumulus en ik een andere ervaring dan jullie. Dat kan toch? Wat bij de een werkt hoeft toch niet per definitie bij de ander ook te werken?

Offline Tom

  • Lid
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #67 Gepost op: 2012/08/07, 11:15:00 »
Van mij mag M.S helemaal stoppen .. i love Gmail (persoonlijke mening natuurlijk)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #68 Gepost op: 2012/08/07, 12:05:58 »
Van mij mag M.S helemaal stoppen .. i love Gmail (persoonlijke mening natuurlijk)

Van mij mag M.S. er ook helemaal mee stoppen, ik ben best bereid m'n outlook account op te offeren, Ubuntu zal dan ongekend populair worden   =D

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #69 Gepost op: 2012/08/07, 12:36:50 »
Ik vind de Outlook-interface beter dan de GMail-interface, maar de GMail-functies zoals IMAP en uptime vind ik dan wel weer beter :)

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #70 Gepost op: 2012/08/08, 14:39:14 »
Ik vind de Outlook-interface beter dan de GMail-interface, maar de GMail-functies zoals IMAP en uptime vind ik dan wel weer beter :)
Ik vraag me serieus af hoe mensen kunnen zeggen dat de nieuwe Outlook-ervaring beter is dan GMail ??? Wat is er dan precies zo goed/mooi/handig aan?

Re: Microsoft stopt met Hotmail
« Reactie #71 Gepost op: 2012/08/08, 20:13:40 »
Het ziet er cleaner uit, de functies staan naar mijn mening beter op het scherm en niet her en der verspreid zoals bij GMail en het werkt veel lichter en cleaner.
Maar voor mij maakt het voor GMail ook weer niet zoveel uit aangezien ik toch Opera Mail gebruik voor mijn GMail-accounts ;)