Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netwerk kaart crasht?  (gelezen 768 keer)

Offline puntkomma

  • Lid
Netwerk kaart crasht?
« Gepost op: 2012/10/06, 19:24:33 »
Sinds een tijdje lijkt mijn netwerk kaart zonder enig aanwijsbare reden af en toe te crashen. Het gaat dan om zowel de draadloze als bedrade verbindingen. Ik krijg dan een melding dat de verbinding is verbroken en als ik opnieuw wil verbinden met een netwerk zijn alle opties uit dat menu weg (alsof er geen netwerk kaart is gevonden?).

Nadat dit probleem zich al een paar keer had voorgedaan heb ik een volledige herinstallatie gedaan van ubuntu 11.04 naar 12.04, maar het probleem is gebleven. De enige werkende oplossing die ik heb gevonden is het herstarten van mijn computer, maar dat is uiteraard niet ideaal.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn of hoe ik erachter kan komen wat het probleem is? Alvast bedankt!

Offline jan11000

  • Lid
Re: Netwerk kaart crasht?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/06, 19:29:13 »
Weet je zeker dat het niet je modem/router is?
Trek de stroom kabel van de modem/router (10 minuten).

Probeer eens te booten van een livecd, wat gebeurd er dan?

Offline puntkomma

  • Lid
Re: Netwerk kaart crasht?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/06, 19:42:21 »
Het probleem komt voor op verschillende netwerken en andere computers op beide netwerken hebben er geen last van. Het zal dus wel aan mijn computer liggen.

Als ik boot vanaf een livecd kan ik gewoon verbinden met internet, mogelijk doet zich op een gegeven moment hetzelfde probleem voor, maar zo lang heb ik dat niet geprobeerd.

Nog even voor de duidelijkheid: omdat ik het probleem niet kan oproepen en geen internet verbinding meer heb als het zich voordoet is het onderzoeken van het probleem lastig.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/06, 19:44:02 door puntkomma »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Netwerk kaart crasht?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/06, 21:01:21 »
Schakel het energiebeheer eens uit voor je draadloze kaart:
https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet#TOC-Schakel-het-energiebeheer-uit-voor-de-draadloze-kaart
(punt 2.1, rechterkolom)

Helpt dat?

Offline puntkomma

  • Lid
Re: Netwerk kaart crasht?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/06, 21:42:00 »
Volgens iwconfig staat:
Power Management:off


Offline puntkomma

  • Lid
Re: Netwerk kaart crasht?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/13, 17:37:20 »
Probeer de draadloze Backports-modules eens?
https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet#TOC-Installeer-de-draadloze-Backports-modules

Heeft helaas ook geen effect gehad, het zou ook gewoon een hardware probleem kunnen zijn?