Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 'lijsten' om de vensters zijn weg. Kan niet slepen, minimaliseren etc. OPGELOST!  (gelezen 3198 keer)

Mensen, ik heb weer 'lijsten' om mijn vensters en alles is dus weer zoals het hoort. Ik weet niet hoe het kan maar nadat ik voor de 5de keer mijn notebook heb herstart, is alles weer zoals het geweest is.
Sorry dat ik geen oplossing kan melden maar ben allang blij dat ik mijn vertrouwde Ubuntu terug heb :)

Wat mij betreft kan dit topic worden gesloten.

Mvg



(Originele post:)

Hoi,

ik had net even gekeken wat je allemaal kon doen met de '3D effecten' van Ubuntu. Ik begon met het minimaliseren van de vensters, ik veranderde de manier van minimaliseren zoals oprollen etc. maar zodra ik een venster minimaliseerde (heb 't 1 keer kunnen doen) gingen alle venster door elkaar heen, verschoven over het beeld en werden ze wit, zwart en grijs (knipperend).
Ik dacht dat ik door Compiz en nog iets van Compiz (sorry, weet de exacte naam niet) te verwijderen de vensters weer normaal zouden gaan doen maar nu is dus mijn bovenste balk weg en kan ik nergens bij komen. Internet kon ik heel even aanklikken maar zodra de startpagina geladen was verschoof het scherm naar boven, als het ware 'óver' de bovenste balk heen.
Als ik probeer via het links onderste knopje 'bureaublad tonen' te klikken krijg ik de melding 'Uw windowmanager ondersteunt de 'werkblad tonen'-knop niet, of u gebruikt geen windowmanager.'.

Ook kan ik niet slepen, zie ik geen 'lijsten' meer om de vensters heen (met de titel, optie om te minimaliseren, sluiten e.d.)
Ik baal hier heel erg enorm van dus ik hoop dat iemand me kan helpen...

Alvast duizend maal dank!
« Laatst bewerkt op: 2010/02/26, 15:06:14 door 58855522773 »

Re: Balk boven in beeld weg, kan nergens meer komen?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/26, 07:30:35 »
doe eens even in een terminal of via Alt+F2 'metacity --replace'

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Balk boven in beeld weg, kan nergens meer komen?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/26, 08:57:23 »
Of anders in de terminal: gnome-panel

Re: Balk boven in beeld weg, kan nergens meer komen?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/26, 14:12:51 »

Hee,

sorry dat ik dit nu pas opmerk maar de 'lijst' om de vensters (Firefox, Terminal, Sofwarecentrum etc.) zijn verdwenen. Ik kan dus niet slepen, aanklikken (zodat dát scherm bovenop kom), minimaliseren etc.
De tips die tot nu toe gegeven zijn hebben niet gewerkt helaas, toch bedankt voor de tijd en ik hoop dat ik dit snel opgelost heb :)


Offline Lexaldo

  • Lid
Re: 'lijsten' om de vensters zijn weg. Kan niet slepen, minimaliseren etc...
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/26, 14:55:53 »
Probeer eens nautilus in de terminal
Anders misschien de desktop herinstalleren: sudo aptitude reinstall ubuntu-desktop


PROBLEEM IS OPGELOST ! (zie 1ste bericht)

Mvg