Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan sommige JPEG'niet openen  (gelezen 6501 keer)

Offline Robert71

  • Lid
Kan sommige JPEG'niet openen
« Gepost op: 2010/07/01, 20:18:21 »
Ik heb enkele dagen geleden een Casio camera gekocht.
Nu doet het volgende zich voor.
Als ik het geheugenkaartje in de lezer stop en ik wil foto's gaan uploaden vanaf het kaartje, dan kan ik sommige foto's niet zien.
Ze zijn ook niet als thumb zichtbaar en als ik ze probeer te openen krijg ik de volgende melding:
In een rood venster wordt het volgende weergegeven:

Kan afbeelding CIMG......... niet openen.
Fout bij het interpreteren van JPEG-Afbeelding
(not a JPEG file: starts with 0x3e 0x9c).

Ik heb al geprobeerd om de camera d.m.v. de usb kabel te connecten, maar linux herkent hem niet, waarschijnlijk is ie nog te nieuw.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Groetjes Robert

Offline koos4401

  • Lid
Re: Kan sommige JPEG'niet openen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/01, 20:46:39 »
Vraagje (uit ervaring met ander merk camera): Jij ziet de extensie .JP(E)G echt staan?! Ik kwam er zo achter dat mijn vrouw ook wat filmpjes (name.MOV) had gemaakt. Er zijn ook camera's die zo'n filmpje met een foto beginnen overigens.
Ik hoop je zo op een idee gebracht te hebben.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline midas

  • Lid
Re: Kan sommige JPEG'niet openen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/01, 21:08:31 »
Ja...vreemd! Ik heb het zelf ook weleens met JPEG-bestanden en eigenlijk alleen wanneer ik het beeld probeer te bekijken met Eye of gnome. Dit viewer-programma wordt meestal standaard aangesproken bij het openen van beeldbestanden. Als je het bestand nu eens opent met F-Spot...lukt dat wel? Deze viewer (plus bewerking) zit standaard bij de installatie van Ubuntu. Ikzelf heb ook GIMP geinstalleerd en dan krijg ik 100% zeker alle beeldbestanden open. De GIMP is alleen geen viewprogramma maar een pure bewerking-tool.

Ik denkt zelf dat Eye of gnome een beetje buggy is.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Els

  • Lid
Re: Kan sommige JPEG'niet openen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/01, 21:09:02 »
Heb je hier iets aan?

Offline Robert71

  • Lid
Re: Kan sommige JPEG'niet openen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/01, 22:19:16 »
Vraagje (uit ervaring met ander merk camera): Jij ziet de extensie .JP(E)G echt staan?! Ik kwam er zo achter dat mijn vrouw ook wat filmpjes (name.MOV) had gemaakt. Er zijn ook camera's die zo'n filmpje met een foto beginnen overigens.
Ik hoop je zo op een idee gebracht te hebben.

Ik heb nog gekeken Koos en het was echt een JPG-file, maar ik snap wel wat je bedoeld met die plaatjes aan het begin.
Nee,....het is geen filmpje maar een echte foto =D

Offline Robert71

  • Lid
Re: Kan sommige JPEG'niet openen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/01, 22:20:47 »
Ja...vreemd! Ik heb het zelf ook weleens met JPEG-bestanden en eigenlijk alleen wanneer ik het beeld probeer te bekijken met Eye of gnome. Dit viewer-programma wordt meestal standaard aangesproken bij het openen van beeldbestanden. Als je het bestand nu eens opent met F-Spot...lukt dat wel? Deze viewer (plus bewerking) zit standaard bij de installatie van Ubuntu. Ikzelf heb ook GIMP geinstalleerd en dan krijg ik 100% zeker alle beeldbestanden open. De GIMP is alleen geen viewprogramma maar een pure bewerking-tool.

Ik denkt zelf dat Eye of gnome een beetje buggy is.

Ik heb het met F-spot en met GIMP geprobeerd, maar blijft een foutmelding geven.
Bij een windowsmachine doet ie het wel goed, maar ik wil natuurlijk...........Linux

Offline Robert71

  • Lid
Re: Kan sommige JPEG'niet openen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/03, 09:30:03 »
Ja...vreemd! Ik heb het zelf ook weleens met JPEG-bestanden en eigenlijk alleen wanneer ik het beeld probeer te bekijken met Eye of gnome. Dit viewer-programma wordt meestal standaard aangesproken bij het openen van beeldbestanden. Als je het bestand nu eens opent met F-Spot...lukt dat wel? Deze viewer (plus bewerking) zit standaard bij de installatie van Ubuntu. Ikzelf heb ook GIMP geinstalleerd en dan krijg ik 100% zeker alle beeldbestanden open. De GIMP is alleen geen viewprogramma maar een pure bewerking-tool.

Ik denkt zelf dat Eye of gnome een beetje buggy is.

Ik denk dat ik het probleem heb opgelost.
Op de camera zitten n.l. 2 standen voor de USB: MassStorage en PTP(PictBridge).
Overigens Ubuntu herkend nu de camera wel(updatje misschien), en als ik voor PTP(PictBridge) kies zijn ze wel allemaal zichtbaar.
Nu wordt PTP gebruikt ;aldus de handleiding, voor printers een direct-print.

Groetjes Robert