Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan niet meer verbinden met Virtualbox  (gelezen 830 keer)

Offline EarthMind

  • Lid
Kan niet meer verbinden met Virtualbox
« Gepost op: 2010/07/11, 20:09:04 »
Ik heb vanalles geprobeerd en niets brengt de eth0 poort terug in Virtualbox.

Wat ik heb geprobeerd: Andere virtuele adapters gebruikt, MAC's veranderd, "kabels aangesloten" uit en aan gezet, Adapter 2 ingeschakeld, Adapter IP en DCHP server ingesteld in de Virtualbox configuratie, Host-only netwerken verwijderd en terug geïnstalleerd, Virtualbox zelf meerdere keren herinstalleert.

Ik gebruik hem standaard in Netwerk bridge adapter modus en soms in Host-only adapter modus. Helaas werken beiden niet meer. "ifconfig eth0 up" werkt ook niet.

Iemand een idee?
Geen Dropbox maar Wuala!

Offline Reijer

  • Lid
Re: Kan niet meer verbinden met Virtualbox
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/11, 21:26:14 »
Ik heb vanalles geprobeerd en niets brengt de eth0 poort terug in Virtualbox.

Wat ik heb geprobeerd: Andere virtuele adapters gebruikt, MAC's veranderd, "kabels aangesloten" uit en aan gezet, Adapter 2 ingeschakeld, Adapter IP en DCHP server ingesteld in de Virtualbox configuratie, Host-only netwerken verwijderd en terug geïnstalleerd, Virtualbox zelf meerdere keren herinstalleert.

Ik gebruik hem standaard in Netwerk bridge adapter modus en soms in Host-only adapter modus. Helaas werken beiden niet meer. "ifconfig eth0 up" werkt ook niet.

Iemand een idee?
Ik weet niet of dit eenzelfde probleem is, maar enige tijd geleden kreeg ik in virtueel WinXP de serieële poort niet aan de praat.
Ik had in VB de poort geconfigureerd NADAT ik XP in VB had geïnstalleerd. Ik heb toen XP naar nieuwe hardware laten zoeken: en toen was de poort in beeld en bruikbaar (en dat was uiteraard na lang proberen en op internet zoeken).
Ik zou zeggen: doen !
Ik ben benieuwd.

Reijer.

Offline EarthMind

  • Lid
Re: Kan niet meer verbinden met Virtualbox
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/11, 22:37:30 »
Ik hoefde geen poorten in te stellen omdat ik de bridged/host-only modus gebruikte. En ik kan helemaal niet met mijn gast OS verbinding (heb geprobeerd via HTTP en PostgreSQL)

Voor de duidelijkheid: gast OS: Ubuntu Server 64 bit, Host OS: Windows 7 64 bit

Alvast bedankt.
Geen Dropbox maar Wuala!

Offline EarthMind

  • Lid
Re: Kan niet meer verbinden met Virtualbox
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/12, 14:00:35 »
Opgelost door de juiste naam van mijn virtuele ethernet kaart in /etc/network/interfaces the gebruiken. Was veranderd naar eth12.
Geen Dropbox maar Wuala!