Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 3 vragen mbt Krusader en Konversation  (gelezen 824 keer)

3 vragen mbt Krusader en Konversation
« Gepost op: 2006/08/27, 17:47:51 »
Een goedemiddag buntu-fanaten.

Sinds 2 weken volledig over op Kubuntu en we gaan niet meer terug naar XP of course :)
Ik heb al veel voor elkaar maar niet alles, als jullie me met de volgende vragen in de goede richting kunnen sturen: heel graag.

1) Krusader
Ik gebruik Krusader, als ik echt een *.wav of *.wmv file probeer te open (ik wil 'm dan afspelen natuurlijk) dan gebeurt er niets. Waar en hoe kan ik file-types koppelen aan extensies (mime heet dat geloof ik) binnen kubuntu ? Of moet ik dit binnen krusader regelen en hoe doe ik dat ?

2) Firefox
Als ik bestanden via firefox download dan heb ik eenzelfde probleem als met vraag 1: het openen van gedownloade files in het firefox-interface leidt tot niets (er gebeurt dus niets). Hoe krijg ik dat voor elkaar in kubuntu ?

3) Konversation
Als iemand een link in irc intypt en ik klik op deze link dan wordt dat in mijn browser (firefox) fout vertaald. Er verschijnt dan file:///home/monkwarrior/"LINK-LOKATIE" in mijn browser. Hoe kan ik dat eerste gedeelte niet laten verschijnen zodat de link correct wordt geopend ?

Dank voor jullie hulp alvast !

Greetingz, Monk.

socratux

  • Gast
3 vragen mbt Krusader en Konversation
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/04, 15:48:27 »
Ik ken Krusader dan niet echt, maar ik denk dat je dit wel ergens in het progje kan doen. Ander manier is in je filebrowser met de rechtermuislik op bestand en dan kiezen voor openen met, en vinkje aanzetten bij 'remember file association'. (of op zn nederlands)

Firefox: Onder extra -> opties -> downloads , kun je kiezen voor acties bewerken/wijzigen voor extensies. Ik denk dat de extensies zowiezo eerst geassocieerd dienen te worden, alvorens te kunnen openen zoals jij zei.

Oei, Konversation gebruik ik ook niet, kan ik je helaas niet bij helpen...

suc6

the-linux-guy

  • Gast
3 vragen mbt Krusader en Konversation
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/04, 17:22:13 »
Citaat van: Monkwarrior
Ik gebruik Krusader, als ik echt een *.wav of *.wmv file probeer te open (ik wil 'm dan afspelen natuurlijk) dan gebeurt er niets.
Bestands-associaties kun je in KDE instellen via ConfiguratieCentrum (kcontrol), groep KDE-componenten, optie bestands associaties. Kies audio, wav (of mp3, of wat je wil instellen) en geef daar de toepassing op waarmee jij wilt dat KDE dat bestand gaat openen. In het geval van .wav zou je bijvoorbeeld xmms of kmplayer kunnen opgeven, alnaar gelang dat jij deze programma's natuurlijk op je systeem hebt staan... Eens (goed) ingesteld zal KDE's bestandsbeheerder Konqueror - of Krusader - deze programma's aanspreken indien je op zulk geluids-bestand klikt...

3 vragen mbt Krusader en Konversation
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/04, 21:30:42 »
Dank Eddy, nu weet ik het tenminste te vinden.

Greetingz, Monk.