Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geschikte laptops voor Ubuntu  (gelezen 624 keer)

Geschikte laptops voor Ubuntu
« Gepost op: 2013/04/16, 09:58:30 »
Heey allemaal,

Ik ben al een aardig tijdje bezig met Ubuntu op mijn laptop, echter is deze nu wel aan vervanging toe, het apparaat valt letterlijk uit elkaar.. nu wil ik een laptop van ongeveer 400 Euro kopen om daar vervolgens de nieuwste Ubuntu op te zetten, of 12.04 als deze stabieler zou werken. Mijn vraag is echter welke laptop ik dan het beste kan kopen, ik weet dat Ubuntu nog niet optimaal is voor laptop gebruik, mijn huidige laptop heeft er ook problemen mee.

Ik dacht er zelf aan om een Inspiron 15 van Dell te kopen, wij hebben beneden een Desktop van Dell en deze draait al 5 jaar lang Ubuntu zonder grote problemen.

http://www.dell.com/nl/p/popular-laptop-deals?~ck=mn#overrides= en dan de tweede Inspirion 15.

Ik dank jullie alvast voor het advies.

Groeten Nino

Offline jan11000

  • Lid
Re: Geschikte laptops voor Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/16, 17:13:56 »
Volgens mij werkt ubuntu hier goed op.
Zelf heb ik een mini pc met ook een intel hd videokaart, installeren, en klaar, zelfs geen driver installeren nodig, geen extra driver cd's nodig.(ik gebruik 12.04, wel xubuntu).

Re: Geschikte laptops voor Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/16, 20:07:32 »
Hier 2 laptops met een Intel HD-videokaart. Werken beiden keurig out-of-the-box, geen drivers achteraf installeren.