Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??  (gelezen 23449 keer)

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #25 Gepost op: 2011/10/11, 00:23:50 »
Zeker 2 dagen !

Handige tip: als je muziek speelt dan kan je je scherm gewoon in stand-by zetten, en dan gaat de batterij langer mee.

Buiten dat, wat ik lees wat je ermee gaat doen ga je nog veel plezier hebben van die Galaxy ! Het is echt een supersmartphone.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #26 Gepost op: 2011/10/11, 00:35:12 »
Zeker 2 dagen !

Handige tip: als je muziek speelt dan kan je je scherm gewoon in stand-by zetten, en dan gaat de batterij langer mee.

Buiten dat, wat ik lees wat je ermee gaat doen ga je nog veel plezier hebben van die Galaxy ! Het is echt een supersmartphone.

+10 :)

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #27 Gepost op: 2011/10/11, 22:18:41 »
Het leukste van die smartphoons vind ik dat je gewoon even iets op internet op kunt zoeken, of even een foto of video kunt laten zien of zo, want hij staat vaak toch aan en valt in slaap als je er verder niets mee doet.
Mijn computer zet ik aan als ik hem nodig heb en uit als ik klaar ben. Maar het gebeurt geregeld, als ik bezoek heb, dat ik even iets opzoek, en dan blijft de computer aan staan voor het geval ik hem toch weer nodig heb.(een uur, twee uur,...)
Ik vind dat zonde van de stroom met de nadruk op zonde want veel mensen lijden honger door ons overtollige stroomgebruik of ondervinden er op een andere manier nadelen van. Ik denk nog vaak aan Japan.!!!
Heerlijk ik kijk ernaar uit; hoop dat hij spoedig bezorgd wordt.
De handleiding is goed. Die van HTC Wildfire kon wel opgesteld zijn door een kind van 10 jaar. Het meeste stond onder de letter E: een foto maken, een sms versturen en de uitleg was vreselijk; daar had je geen fluit aan. Die 188 pagina's had ik ook nog af laten drukken met ringetje en plasticje eromheen à 22.00 euro om stroom uit te sparen .... ???    >:( .... ???   (ik wilde het voor mijn gevoel goed doen   :|
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #28 Gepost op: 2011/10/12, 17:13:52 »
En daarom zijn batterijen in een telefoon dus wel degelijk mileuvriendelijk, want het zijn oplaadbare batterijen :)
En als je een Motorola hebt, bespaar je zelfs meer, want de meeste Motorola's hebben een zelf-oplaad-functie als de batterij on 15% zit en je zet hem uit. Een uur later heeft ie dan weer 40% (echt waar, dat is geen fout, hij heeft gewoon echt 40% dan). Dus wat dat betreft ben ik erg milieuvriendelijk qua telefoons en smartphones (en op andere punten ben ik dat ook ;)).

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #29 Gepost op: 2011/10/12, 17:25:15 »
En daarom zijn batterijen in een telefoon dus wel degelijk mileuvriendelijk, want het zijn oplaadbare batterijen :)
En als je een Motorola hebt, bespaar je zelfs meer, want de meeste Motorola's hebben een zelf-oplaad-functie als de batterij on 15% zit en je zet hem uit. Een uur later heeft ie dan weer 40% (echt waar, dat is geen fout, hij heeft gewoon echt 40% dan). Dus wat dat betreft ben ik erg milieuvriendelijk qua telefoons en smartphones (en op andere punten ben ik dat ook ;)).
Huh, dat moet een fout zijn in de software, zo een ding kan nooooit zichzelf opladen...

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #30 Gepost op: 2011/10/12, 17:45:31 »
En daarom zijn batterijen in een telefoon dus wel degelijk mileuvriendelijk, want het zijn oplaadbare batterijen :)
En als je een Motorola hebt, bespaar je zelfs meer, want de meeste Motorola's hebben een zelf-oplaad-functie als de batterij on 15% zit en je zet hem uit. Een uur later heeft ie dan weer 40% (echt waar, dat is geen fout, hij heeft gewoon echt 40% dan). Dus wat dat betreft ben ik erg milieuvriendelijk qua telefoons en smartphones (en op andere punten ben ik dat ook ;)).
Huh, dat moet een fout zijn in de software, zo een ding kan nooooit zichzelf opladen...

Welke software ??? Motorola V6: eigen OS van Motorola, Motorola Defy: Android 2.3, Motorola Milestone XT720: Android 2.2
En andere mensen rapporteren dit ook op verschillende Motorola's, met en zonder Android.

@femke:
Mijn nieuwe digitale camera heeft een moderne accu t.o.v. mijn oude op losse batterijen. Dat is al milieuvriendelijker dus ;)
Batterijen brengen we regelmatig weg.
Batterijen hergebruiken we.
Laptop op netstroom de accu verwijderen maakt geen verschil.

Voor opladen: al bekend of niet nodig ;)
Hoe dan ook, bedankt voor de tips, ook al wist ik het meeste al :)

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #31 Gepost op: 2011/10/12, 17:50:32 »
@femke: Ow, excuses. Dacht omdat je zei: "Heb je de rest ook gelezen van de link die ik aangaf:" dat ik die je was, aangezien ik er in eerste instantie op reageerde en tiempjuuuh niet ;)
Maar soit, ontopic maar weer :)

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #32 Gepost op: 2011/10/12, 19:13:33 »
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #33 Gepost op: 2011/10/12, 19:44:46 »
NIMH is leuk maar verliest in verloop van tijd zijn power, die zakken na verloop van tijd tot ze nog ongeveer 80% van het vermogen hebben.
Rustig laden zorgt er voor dat ze lang hun vermogen vast houden.
Bij snel laden, krijg je een hogere piek spanning waardoor je in het begin meer vermogen hebt, daarna zakt het terug en is hij wat sneller leeg.
NIMH loopt langzaam leeg waardoor je bij geen gebruik, je na een tijdje een accu hebt met een lagere spanning. Laat je hem te lang liggen dan is hij helemaal leeg en moet je hem weer tot leven krijgen door rustig te laden. Lukt meestal wel maar hij is dan wel goed verzwakt.
Wel kun je NIMH helemaal leeg trekken en weer laden. Heb je meerdere cellen dan is dit wel handig om af en toe te doen om ze gelijk te trekken.
1,2V per cel.

Lipo kun je dagen weg liggen en dan nog heb je vermogen.
Als je ze voor langere tijd weg legt moet je ze half laden en kun je ze makkelijk een half jaar weg leggen.
Dan weer een keer laden en half ontladen.
Lipo nooit helemaal leeg trekken, daar gaan ze stuk van. Heb je meerdere cellen, dan om de 4x laden gelijk trekken met een balancer.
Bij het laden moet je kijken wat voor lipo je hebt, bij verkeerd laden kunnen ze stuk gaan en ook voor lipo's geld dat laden met een hoger amp dat je in het begin wat meer piek hebt maar dat verschil is kleiner. Lipo blijft langer een constante energie geven waardoor het verschil in power aan het begin en bij bijna leeg, veel kleiner is dan bij NIMH en NICAD.
Bij verkeerd gebruik kunnen lipo's uit zetten, dit gebeurd als ze te zwaar belast worden en bij verkeerd aansluiten. Ze kunnen dan ontbranden en goed ook.
NIMH's knallen uit elkaar bij verkeerd laden. Er zit meestal bij een NIMH wel een beveiliging op om overdruk te voorkomen.
Lipo heeft 3,2V per cel als ik mij niet vergis.

Accu's die te warm worden, slijten harder. Zorg dus dat ze niet te warm worden. Beste is onder de 55 graden te houden. Ze leveren wel wat meer power als ze warm zijn.

NICAD zal ik weg laten.


@Femke98, Ja NIMH houd zijn power lang vast maar na een paar dagen heb je al verlies.
Bij Lipo's is dit verschil veel kleiner, die houden veel langer hun lading vast.
Als je ze vol weg legt kunne ze wel stuk gaan vanwege dat in de cellen er van alles gaat gebeuren en eigenlijk blijft laden.
Daarom zijn lipo's beter geschikt bij dingen die je vaak en regelmatig gebruikt en als ze lang een constant vermogen moeten leveren. Of je moet weten wat je doet en dan kun je ze zeer goed voor andere dingen gebruiken want ze zijn vele malen beter dan NIMH en vooral als je voor langere tijd een constant vermogen moet hebben.