Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: alle programma's in 1x afsluiten  (gelezen 2251 keer)

Offline vanadium

  • Lid
Re: alle programma's in 1x afsluiten
« Reactie #25 Gepost op: 2020/05/05, 15:05:03 »
Bij mij werkt het commando ook dadelijk. Nu lijkt het me, als je toch afsluit, dat je script niet meer nodig is. Ook bij het afsluiten of uitloggen worden alle applicaties automatisch afgesloten.

Offline Tuxjo

  • Lid
Re: alle programma's in 1x afsluiten
« Reactie #26 Gepost op: 2020/05/05, 16:31:06 »
Dat meen je niet?? Worden alle apps 'gracieus' afgesloten bij een system shutdown?? Ik dacht altijd dat alle apps eerst netjes moesten worden afgesloten en dat je daarna pas een system shutdown kon doen?

Offline rico70

  • Lid
Re: alle programma's in 1x afsluiten
« Reactie #27 Gepost op: 2020/05/05, 17:00:15 »
Alles wordt netjes afgesloten, en als er wat openstaat wat nog niet opgeslagen is krijg je de vraag of het opgeslagen moet worden.

Offline vanadium

  • Lid
Re: alle programma's in 1x afsluiten
« Reactie #28 Gepost op: 2020/05/05, 17:54:42 »
Was al ter sprake gekomen. Bij het uitloggen krijgen alle programma's een TERM signaal, t.t.z., het vriendelijke verzoek af te sluiten. Alleen LibreOffice lijkt dat volgens mij nogal speciaal te interpreteren, want hij komt volgende keer heel gauw terug met een verzoek tot herstellen van bestanden.

Offline Tuxjo

  • Lid
Re: alle programma's in 1x afsluiten
« Reactie #29 Gepost op: 2020/05/06, 14:29:03 »
Dan wordt het dus een simpel 'shutdown -h now', ook al staan er nog ik weet niet hoeveel apps open ;).

 

Offline vanadium

  • Lid
Re: alle programma's in 1x afsluiten
« Reactie #30 Gepost op: 2020/05/06, 14:44:33 »
Dan wordt het dus een simpel 'shutdown -h now', ook al staan er nog ik weet niet hoeveel apps open ;).
Het zal wel zijn! Ik dacht dat je meer geïnteresseerd was om vlot na enkele uren bezigheid je desktop eens in één keer op te ruimen zonder te hoeven uitloggen.

Offline Tuxjo

  • Lid
Re: alle programma's in 1x afsluiten
« Reactie #31 Gepost op: 2020/05/06, 14:56:15 »
Ik dacht dat je meer geïnteresseerd was om vlot na enkele uren bezigheid je desktop eens in één keer op te ruimen zonder te hoeven uitloggen.
Nu wel ;). En weer het nodige opgestoken natuurlijk...

Offline vanadium

  • Lid
Re: alle programma's in 1x afsluiten
« Reactie #32 Gepost op: 2020/05/06, 17:12:30 »
Ik heb het script, zonder de while loop voorlopig, alvast eens op de toetsencombinatie Ctrl+Shift+Alt+W gestoken (toetsencombinatie mag voor deze niet te gemakkelijk zijn, als je het mij vraagt). Loopt goed tot nu toe!