Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Afgehandeld] Hoe Firefox en Thunderbird veilig te stellen  (gelezen 487 keer)

Momenteel heb ik, naast de gebruikelijke Linux mappen, twee partities voor data, te weten
- een partitie voor de VirtualBox-bestanden
-een partitie voor de Windows-bestanden
Met deze oplossing zou ik, zonder verlies van gegevens, een nieuwe of andere Linux-distro kunnen installeren.
Maar ik wil nog verder gaan. Ik zou ook graag alle Firefox en Thunderbird bestanden in één van die twee partities of in een nieuw te maken derde partitie plaatsen. Dan kan ik nog sneller met de nieuwe distro aan de slag.
Echter: ik kan zowel in Firefox als in Thunderbird geen verwijzing vinden naar de plaats van de gebruikte bestanden. Zou dan de enige oplossing zijn het, vóór de nieuwe installatie veilig stellen van die gegevens uit de verborgen user-bestanden of is er toch een eleganter oplossing voor?
« Laatst bewerkt op: 2013/10/25, 13:41:07 door Old man »
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline vanadium

  • Lid
Je kan je configuratiefolders van zowel firefox (~/.mozilla) als thunderbird (~/.thunderbird) verplaatsen naar een aparte datapartitie. Dan volstaat het in een nieuwe linux installatie de respectivelijke configuratiefolders te vervangen door een symbolische link naar de folders op de aparte datapartitie.

Bedankt Vanadium voor je reactie. Zo moet het ook kunnen.
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.