Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printer  (gelezen 927 keer)

Printer
« Gepost op: 2007/05/30, 23:04:47 »
Ja, ja, ik ga richting ubuntu verslaving. alles werkt steeds lekkerder. De Bash is nog vol geheimen, maar dat komt wel.

Nu heb ik een vaste computer opstelling met windows, met een usb hp printer, een 1300 serie. Op mijn draadloze laptop staat ubuntu. Kan ik de printer gebruiken die via usb op de windowscomputer staat? De internetverbinding is  via adsl draadloos naar laptop en vaste kabel naar desktop. ik heb de standaard netwerk software geprobeerd. Hij ziet wel een windowsnetwerk, maar geen computer en geen printer.

Of is dit te hoog gegrepen op dit moment? Ik draai Feisty (7.4)

groeten
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline eendje

  • Lid
Printer
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/30, 23:24:04 »
Volgens mij moet je de printer delen op je Win PC en in Ubuntu naar printer eigenschappen gaan. Kies het tabblad Verbinding en zet een vinkje bij netwerk printer. Kies uit het lijstje HPdirectjet. Vul de computernaam in. Doe nu eens een testafdruk maken. Komt er nu wat uit de printer?


N.B. Welke 1300 printer heb je?

DeskJet D1300
LaserJet 1300
PSC 1300
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Printer
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/31, 21:37:31 »
Hoi Eendje,

De printer staat gedeeld en ik heb een netwerkprinter gekozen, maar ubuntu vindt mijn printer niet.  Hij staat aan en de windows staat ook aan en ingelogd.

Mijn printer is een HP PSC 1315 All in one printer/scanner/copier.

Heb je verder nog tips?

groeten.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Printer
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/01, 16:33:43 »
Het is al gelukt. eerst een netwerk verbinding gemaakt. Nog mijn printer niet vinden, maar die deed het in windows ook niet. Bleek kapot te zijn. Nieuwe printer gehaald en alles werkt perfect. Bedankt!
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum