Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Studio start niet meer op  (gelezen 725 keer)

Dorian

  • Gast
Ubuntu Studio start niet meer op
« Gepost op: 2008/03/22, 19:44:46 »
Heb vorige week Ubuntu Studio geïnstaleerd. Na enkele keren zonder problemen te hebben opgestart kreeg ik plots een of andere fout melding over gnome waarna ubuntu toch gewoon opstarte. Waneer ik nu wil opstarten loopt hij na het inloggen vast. Iemand enig idee wat hier mis is?

Ubuntu Studio start niet meer op
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/22, 20:20:30 »
Zonder de precieze foutmelding weten we niet veel. Als hij na het inloggen al vastloopt, zonder dat je Synaptic of zo kan starten, zou ik aanraden om in recovery mode te starten (via grub) en het programma "aptitude" te starten (een niet-grafische variant van Synaptic). Probeer daarmee alle dingen die met Gnome  of GDM te maken te hebben, te herinstalleren.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Dorian

  • Gast
Ubuntu Studio start niet meer op
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/22, 20:39:12 »
na het inloggen krijg ik de volgende mededeling:

"Er ging iets mis bij het starten van de GNOME instelling-voorziening.

Sommige dingen zoals thema's, geluiden of bureaubladinstellingen zouden verkeerd kunnen functioneren.

De laatste foutmelding was:

Did not receive a reply. Possible include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, ore the network connection was broken.
... "

en daarna niets meer de muis werkt niet meer en op het toetsenbord pinken de lampjes CapsLock en ScrollLock aan en uit.

Dorian

  • Gast
Ubuntu Studio start niet meer op
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/22, 21:36:28 »
Citaat van: SeySayux
Zonder de precieze foutmelding weten we niet veel. Als hij na het inloggen al vastloopt, zonder dat je Synaptic of zo kan starten, zou ik aanraden om in recovery mode te starten (via grub) en het programma "aptitude" te starten (een niet-grafische variant van Synaptic). Probeer daarmee alle dingen die met Gnome  of GDM te maken te hebben, te herinstalleren.

- SeySayux
Hoe moet ik dat doe? ik graak wel in de recovery mode, maar weet niet welk comando in te geven?

Ubuntu Studio start niet meer op
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/23, 08:31:43 »
gewoon aptitude typen
het werkt een beetje als synaptic
om in de menu's te komen druk je op F10
om te zoeken naar een pakket druk je op /, voer de naam van het pakket dan in
druk op n om naar het volgende resultaat te springen bij een zoekopdracht
druk op + om een pakket te installeren, - om een pakket te deinstalleren
druk op g om alle wijzigingen toe te passen, je krijgt dan een laatste bevestingingswaarschuwing, druk nogmaals op g om verder te gaan
druk op esc om af te sluiten
alle sneltoetsen kan je ook in de menu's terugvinden.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net