Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: compiz/fusion  (gelezen 10489 keer)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
compiz/fusion
« Gepost op: 2007/08/12, 23:42:43 »
Na een hele avond her-installeren is het net toch gelukt om compiz/fusion aan de gang te krijgen (en wow, wat is het mooi al!)

Ik heb alleen 1 gek probleem,
Bij mijn updates blijft hij de volgende update weergeven:


als nieuwe update die ik moet doen, ik heb deze nu al 3x uitgevoerd, hij zegt dan dat de update geslaagd is, maar komt dan vervolgens opnieuw terug (hij blijft gewoon in het lijstje staan..)

ook een reboot heeft niet
Iemand tips, of hier ook last van?

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
compiz/fusion
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/13, 00:32:44 »
Kan het zijn dat je in je sources.list een andere respository hebt toegevoegd vanwaar je dit programma hebt geinstalleerd? Dit heb ik namelijk ook wel eens meegemaakt met een programma dat ik uit een andere respository moest installeren, terwijl het prog. ook in de standaard respositories zit.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
compiz/fusion
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/13, 00:40:00 »
hmm dat zou kunnen, ik heb 2 repo's toegevoegd, zoals de handleiding dat beschreef zou het hier aan kunnen liggen?

edit: Ik had eerst gezocht via de standaard apt-get en via de packetmanager, maar zo kon ik compiz/fusion niet installeren, vandaar dat ik toch toen de repo's heb toegevoegd,

moet ik deze nu weer verwijderen?

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
compiz/fusion
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/13, 06:44:01 »
extra update:

ik had deze 2 toegevoegd:
deb http://ppa.dogfood.launchpad.net/amaranth/ubuntu feisty main restricted universe multiverse
deb-src http://ppa.dogfood.launchpad.net/amaranth/ubuntu feisty main restricted universe multiverse
hier heb ik nu de onderste weer van verwijderd, en de update message is weg, maar nu ben ik bang, dat hij niet meer update, klopt dit of update hij nu gewoon? kan ik dit ergens na checken?

compiz/fusion
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/13, 06:54:47 »
De eerste repository bevat de binaries, de eigenlijke uitvoerbare programma's.  Die heb je (uiteraard) nodig, en vermits je die hebt laten staan in je lijstje van repositories (sources.list) zal je dus verder updates ontvangen.
De tweede repository bevat de broncodes van diezelfde programma's en tenzij je zelf programmeert op dat niveau heb je die absoluut niet nodig, en heb je er ook zeker geen updates van nodig. Volgens mijn bescheiden mening kan die lijn dus rustig uit je lijstje wegblijven (zoals je nu gedaan hebt).
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
compiz/fusion
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/13, 09:14:24 »
@ prosper
oke! heel erg bedankt voor de info, dat zou dan betekenen dat ik na 30 try's eindelijk goed compiz/fusion heb draaien.. nu nog de kubus weer aan de praat en ik ben klaar

edit: de update is weer terug in me software lijst...  ik heb nu alleen maar de eerste toegevoegd aan me source list, en ik kan hem nog steeds niet draaien als update :(...

wel heel vreemd dit

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
compiz/fusion
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/13, 15:23:54 »
Niemand meer een idee :(? ik vind het zoo irritant die
  • boven in :P

hosti

  • Gast
compiz/fusion
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/14, 23:54:06 »
jawel , wel een idee hoor. 'k heb hier 4 updates die niet geïnstalleerd kunnen worden (en op m'n lappie 6).. dependencies

Raar dat dat nu voorkomt... 'k heb dat nog nooit eerder gezien op ubuntu, maar 'k neem aan dat dat komt door repro's die niet officieel zijn...
als je niet kan wachten dan moet je de *misie er maar bijnemen neem ik aan. ;)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
compiz/fusion
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/15, 06:53:46 »
ach ik kan wel wachten hoor, alleen ik vind het gewoon nogal een raar verhaal haha, en zeker omdat het lijkt alsof ik de enigste ben die last heeft van deze update fout, terwijl er toch al meer mensen met compiz/fusion draaien (lijkt mij!)

ach, ik zal nog even moeten wachten anders, bedankt voor je info!

Offline kiersie

  • Lid
    • http://www.gboek.nl
compiz/fusion
« Reactie #9 Gepost op: 2007/08/15, 23:26:24 »
Hum in gutsy wel vaker gezien dan zijn de pakketjes al wel klaar maar die zijn dan ook nieuwere pakketjes nodig als depancies gewoon een dagje ofzo wachten totdat die pakketjes klaar zijn

servaas-xubuntu-user

  • Gast
compiz/fusion
« Reactie #10 Gepost op: 2007/08/15, 23:43:38 »
hoi ik heb het ook  edit: dezelfde repository's

het is een bugje

en hij komt keer op keer terug

de enige voorlopige oplossing is het verwijderen van het pakket

maar dat wil je denk ik niet ?

het staat ook aangegeven op het forum van compiz fusion

dus geduld tot het is opgelost

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
compiz/fusion
« Reactie #11 Gepost op: 2007/08/16, 00:25:13 »
Citaat van: servaas-xubuntu-user
hoi ik heb het ook  edit: dezelfde repository's

het is een bugje

en hij komt keer op keer terug

de enige voorlopige oplossing is het verwijderen van het pakket

maar dat wil je denk ik niet ?

het staat ook aangegeven op het forum van compiz fusion

dus geduld tot het is opgelost
kijk! helemaal geweldig dit :D, ik was de wanhoop al nabij, dat het iets bij mij was haha, maar als het een bug zelf is van hun maakt het me niks uit, laat ik hem lekker staan, en check ik elke dag of die het toevallig niet al weer doet!

Ik moet toch wat vaker gaan kijken op forums voor dat soort dingen bij de gene die het gemaakt heeft! super bedankt voor deze info, mijn avond (nacht:P?) is weer goed :D!

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
compiz/fusion
« Reactie #12 Gepost op: 2007/08/16, 00:30:51 »
Ok, nog 1 klein vraagje dan haha, (sorry!)
Ik krijg niet meer dan 2 bureaubladen ingesteld, en zo krijg ik nu ook geen kubus maar een plat geslagen bureaublad die ik rond kan draaien, iemand hier misschien een oplossing voor?

servaas-xubuntu-user

  • Gast
compiz/fusion
« Reactie #13 Gepost op: 2007/08/16, 00:50:22 »
menu -> instellingen -> compizconfig settings manager -> general options -> desktopsize

horizontal virtual size 4
vertical virtual size 1
number of desktops 1

over de bug http://forum.compiz-fusion.org/showthread.php?t=3153 in de eerste post bij notes

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
compiz/fusion
« Reactie #14 Gepost op: 2007/08/16, 01:02:30 »
echt, als je nu naast me had gezeten had je een biertje gehad! thnx alot! you made my day, ik ga het forum in de gaten houden!

Is ook logisch bij beta software :$ had er zelf ook op moeten komen haha echt super man!

rx_shorty

  • Gast
compiz/fusion
« Reactie #15 Gepost op: 2007/08/19, 23:49:33 »
Ik heb dit probleem ook. En de voorlopige oplossing luid.
Haal de link uit je repro's en dan stopt hij met updaten.
Tjah... niet ideaal natuurlijk maar eerlijk is eerlijk mocht er een grote update komen voor Compiz Fusion word het snel gemeld hier op het forum :)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
compiz/fusion
« Reactie #16 Gepost op: 2007/08/20, 13:11:07 »
ik gebruik voor Beryl/ Compiz Fusion deze source:
deb http://download.tuxfamily.org/3v1deb feisty eyecandy

Heb geen rare update hier, maar hij update wel elke dag dus het is de unstalbe versie
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal