Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een applicatie stoppen met python script  (gelezen 1215 keer)

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Een applicatie stoppen met python script
« Gepost op: 2010/12/07, 20:01:47 »
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een manier om via python een programma te kunnen stoppen.

Ik heb nu een script gemaakt die programma opstart, mu moet hij dat programma ook op gezette tijden uitzetten iemand een idee hoe ik een programma kan stoppen het gaat om gnash

Paul
mijn handtekening ????


Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Re: Een applicatie stoppen met python script
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/07, 21:59:59 »
Ik heb dat net eens getest maar als een applicatie stopt en weer start heeft hij een andere PID is er ook een manier om deze PID vast te zetten zodat altijd de zelfde wordt gebruikt of is deze ergens uit te lezen via python

paul
mijn handtekening ????

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Een applicatie stoppen met python script
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/07, 22:32:49 »
Die pid wordt door het OS bepaald. Je kunt wel ervoor zorgen dat als je een process start, je het pid verkrijgt die het OS hem gegeven heeft.

Het fijne weet ik er niet van icm Python, hier wat pointers: http://www.google.com/search?q=ubuntu+get+pid+of+started+process
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Een applicatie stoppen met python script
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/07, 22:39:58 »
Word het proces in dezelfde python sessie gestart?
Zoja, dan kan het met os.getpid() waarschijnlijk, of de pid meteen opvangen bij het starten van het proces.
Zoniet, dan word het wat moeilijker. Dan zult ge de OS-specifieke tools moeten aanroepen. Op Linux (Mac?):
>>> import subprocess
>>> process = subprocess.Popen(["pidof", "-x", "firefox"], stdout=subprocess.PIPE)
>>> result, error = process.communicate()
>>> print result
13213