Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome afstelhulp Engels?  (gelezen 487 keer)

Gnome afstelhulp Engels?
« Gepost op: 2020/06/05, 01:56:33 »
Dag, ik las net ergens dat er een 'Gnome afstelhulp' zou moeten zijn in Ubuntu 20.04. Daarmee kun je de prullenbak van het bureaublad afhalen en nog meer coole dingen doen. Maar ja, ik heb dus een Engelse Ubuntu geïnstalleerd en nu kan ik het programma nergens vinden. Het zou Tweaks moeten heten, maar daarmee vind ik het niet tussen de programma's en ook niet als ik op 'Gnome' zoek of op Desktop.  Ook Google wil me het geheim niet onthullen hoe 'afstelhulp' in het Engels heet. Iemand? Dank bij voorbaat!
"Je gaat het pas zien als je het doorhebt" (Cruijff)

Re: Gnome afstelhulp Engels?
« Reactie #1 Gepost op: 2020/06/05, 02:06:09 »
Oh toch gevonden! https://help.ubuntu.com/stable/ubuntu-help/tips-specialchars.html.nl Misschien heeft iemand er wat aan. Het heet toch Tweaks in het Engels, maar je kunt het via deze link hiernaast installeren.
"Je gaat het pas zien als je het doorhebt" (Cruijff)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Gnome afstelhulp Engels?
« Reactie #2 Gepost op: 2020/06/05, 08:38:28 »
Je vind het programma in Software als je zoekt op "tweaks" of beter "gnome tweaks". Je kan ook installeren via de terminal: "sudo apt install gnome-tweaks". Je hebt geen link nodig om dit te installeren.

Re: Gnome afstelhulp Engels?
« Reactie #3 Gepost op: 2020/06/05, 21:17:13 »
Oh da's mooi om te weten. Maarrrr in mijn Software kon ik het niet vinden met zoekwoord Gnome Tweaks. Ook niet met alleen Gnome of alleen Tweaks. In de Synaptic wellicht, maar daar dacht ik niet zo snel aan. Dat is natuurlijk wel dom als je 12 jaar Linux gebruikt en daarover tegen iedereen opschept  =D.

Maar eigenlijk heb ik nog iets! Want nu is die prullenbak dus van het bureaublad af - hoera - alleen ik wil hem zo graag in dat Dock hebben! Het is me nog niet gelukt om daar een manier voor te vinden. Dus los hè, niet in de Nautilus, want dan vergeet ik hem te legen. En ik wil hem ook niet programmeren dat 'ie dat zelf doet. Heb jij een idee hoe en of dat kan?
"Je gaat het pas zien als je het doorhebt" (Cruijff)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Gnome afstelhulp Engels?
« Reactie #4 Gepost op: 2020/06/05, 21:37:39 »
Probeer eens
gsettings set org.gnome.shell.extensions.dash-to-dock show-trash true

Re: Gnome afstelhulp Engels?
« Reactie #5 Gepost op: 2020/06/05, 23:14:23 »
Je zult het niet geloven, maar het is gelukt!! De prullenbak staat keurig netjes in de Dock  =D =D =D
En Ubuntu 20.04 is prachtig, vind ik tot nu toe in ieder geval. 18.04 vond ik niks en ben toen 16.04 blijven gebruiken, maar deze versie is top. Fijne avond nog.
"Je gaat het pas zien als je het doorhebt" (Cruijff)