Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: network interface  (gelezen 2576 keer)

network interface
« Gepost op: 2007/06/17, 16:15:43 »
Ik heb een draadloze netwerkverbinding. Als ik uit de hibernate stand mijn systeem opstart, dan krijgt ik geen verbinding. Het lijkt erop alsof de draadloze netwerkkaart wel werkt, maar ik heb geen ip-adres meer. Als ik nu de netwerkinterface stop en weer opstart met de volgende commando´s:
sudo ifdown -a
sudo ifup -a
of met sudo /etc/init.d/networking restartdan werkt het weer.
Mijn vraag is nu welke module er betrokken is bij deze netwerkverbinding. Ik heb namelijk begrepen dat het mogelijk is om bepaalde modules af te sluiten vóór hibernate, en dat deze dan weer opgestart worden bij het waken uit hibernate. Dit zou kunnen door de betreffende module toe te voegen aan /etc/default/acpi-support   Misschien dat dat er voor zou kunnen zorgen dat mijn netwerkverbinding herstelt na het waken uit hibernate.

Of heeft iemand een beter idee?

Alvast bedankt voor het lezen,
groet,
Thomas.

network interface
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/17, 19:02:45 »
Opgelost!

Op launchpad gezocht, geen oplossing, wel zelfde bug gevonden. Verder gezocht, en wat info gecombineerd.

Aanpassen

/etc/default/acpi-support   als volgt:


# Add services to this list to stop them before suspend and restart them in
# the resume process.
STOP_SERVICES="networking"


Dat heeft het bij mij i.i.g. opgelost. Ik heb het al doorgegeven bij bug-reports op launchpad.
Thomas.

network interface
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/17, 21:34:05 »
En mocht iemand er achter komen dat het geluid na waken uit hibernate ook niet meer werkt:

Hiervoor is ook een oplossing gevonden:

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux-source-2.6.20/+bug/80893

Het probleem lijkt te maken te hebben met een nieuwe kernel, een aangepaste is te krijgen op:

http://rookery.ubuntu.com/~kyle/kernels/salgado/2007-04-25/linux-image-2.6.20-15-generic_2.6.20-15.28_i386.deb

installeren met package manager of:

dpkg -i /home/[i][b]your user name[/b][/i]/Desktop/linux-image-2.6.20-15-generic_2.6.20-15.28_i386.debgroet,
Thomas.

Offline Epidermus

  • Lid
network interface
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/02, 13:57:43 »
Citaat van: tommie74
Opgelost!

Op launchpad gezocht, geen oplossing, wel zelfde bug gevonden. Verder gezocht, en wat info gecombineerd.

Aanpassen

/etc/default/acpi-support   als volgt:


# Add services to this list to stop them before suspend and restart them in
# the resume process.
STOP_SERVICES="networking"


Dat heeft het bij mij i.i.g. opgelost. Ik heb het al doorgegeven bij bug-reports op launchpad.
Thomas.
Kun je ook nader aangeven hoe je dit moet aanpassen?
Ik wil mijn desktop ook op

network interface
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/02, 15:45:04 »
Ik gebruik zelf Xubuntu, dus het kan zijn dat ik niet de juiste aanwijzingen geef voor Ubuntu.

Je opent een terminal. Daarin:
gksudo nautilusIn nautilus zoek je dan de file: /etc/default/acpi-support

Deze aanklikken met de rechter muisknop, en dan kiezen openen met mousepad of een andere tekst editor.

Zoek dan de regel met de volgende tekst:
Citaat
STOP_SERVICES=.................
en vervang de tekst op de plek met ........... door: "networking"
dus:
Citaat
STOP_SERVICES="networking"
En dan de file bewaren door te drukken op ctrl+s

Dan zou het kunnen werken. Er zijn echter meer oorzaken mogelijk waarom een wifi verbinding het na hibernate niet meer doet.

Groet,
Thomas.

Offline Epidermus

  • Lid
network interface
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/02, 16:07:13 »
ik krijg dit bericht bij openen nautilus:
marc@paradigit:~$ gksudo nautilus
(nautilus:5553): GnomeUI-WARNING **: While connecting to session manager:
Authentication Rejected, reason : None of the authentication protocols specified are supported and host-based authentication failed.
Initializing gnome-mount extension
marc@paradigit:~$

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
network interface
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/02, 17:12:19 »
Citaat van: Epidermus
ik krijg dit bericht bij openen nautilus:
marc@paradigit:~$ gksudo nautilus
(nautilus:5553): GnomeUI-WARNING **: While connecting to session manager:
Authentication Rejected, reason : None of the authentication protocols specified are supported and host-based authentication failed.
Initializing gnome-mount extension
marc@paradigit:~$
Dat is normaal. Die foutmelding kun je dus rustig negeren.

network interface
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/02, 17:14:45 »
Misschien kan je dan beter gebruik maken van een command line editor. In Xubuntu gebruik ik nano, maar Ubuntu heeft denk ik een andere command line text editor. Wellicht gedit... Je zou kunnen proberen in een terminal:
sudo gedit /etc/default/acpi-supportdan zou er een command line text editor geopend moeten worden met de betreffende file. Deze kan je dan aanpassen en bewaren.

ps, je kan een backup maken van /etc/default/acpi-support:
cp /etc/default/acpi-support /etc/default/acpi-support.bak:) ok, foutmelding kan dus geen kwaad..

Offline Epidermus

  • Lid
network interface
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/02, 18:09:21 »
De eerste resume pogingen zijn gelukt. Dank voor je wijze raad!
 Echter ik heb een vraagje t.a.v. de verwijderde tekst. Er stond bij mij stop "mysql " betekent dit dat er nu iets niet wordt gesloten dat eigenlijk wel gesloten had moeten worden? Ik neem aan dat de schrijver van het programma er ook over had nagedacht en er met reden de mysql laat afsuiten?

Ik ben wel blij dat hij weer terugkomt in wifi in ieder geval.

network interface
« Reactie #9 Gepost op: 2007/09/02, 18:51:39 »
sql heeft volgens mij iets te maken met databases. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad dat ik het heb weggehaald. Je kan wel meerdere services invoegen, maar ik weet niet hoe dat moet. Wellicht:
Citaat
STOP_SERVICES="networking" "mysql"

network interface
« Reactie #10 Gepost op: 2007/09/02, 19:09:57 »
mysql is idd een databasepakket, je kan het in synaptics terugvinden, en het is niet standaard geïnstalleerd. Het verwijderen van mysql mag dus in principe geen problemen opleveren denk ik.
Mooi dat je netwerk werkt na hibernaten, ik was er zelf in ieder geval erg blij mee omdat ik met een laptop werk, en als ik in de trein moet overstappen is het handig als je kan hibernaten.
Groet,
Thomas.

Offline Epidermus

  • Lid
network interface
« Reactie #11 Gepost op: 2007/09/03, 18:45:29 »
Ik werk met 2 laptops, waarvan nu 1 dus op Ubuntu, de andere heeft teveel Windows based progs om over te stappen (Snelstart, ACT!, AutoD)  Mijn desktop wil ik ook op Ubuntu zetten, in de hoop dat alles gaat werken. In ieder geval gaat hybernate het wel doen, hetgeen belangrijk is vanwege de geluidsoverlast.

Groet,
Marc.