Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu op de HCC dagen 2009, hoe was het?  (gelezen 1905 keer)

Ubuntu op de HCC dagen 2009, hoe was het?
« Gepost op: 2009/12/01, 17:23:28 »
Wat mij betreft was Ubuntu op de HCC dagen een groot succes. :D

Donderdag hebben we met de mensen van het HCC Linux platform de Ubuntu stand opgebouwd. Vrijdag was het al snel na de opening van de poorten een drukte van jewelste bij de stand. Mensen kwamen met de meest vreemde vragen (een tomtom gps ontvanger via bluetooth connecten met Ubuntu, een grub probleem met de nationale overheids linux distributies van Iran en India, je kan het zo gek niet bedenken..) Het was weer erg leuk om mensen Ubuntu te laten zien, de verbazing, dat dit bestaat, en dan nog gratis ook. Het was ook weer heel leuk om forumleden irl te ontmoeten.

Vrijdags was er na afloop nog de HME award 2009. Dit was een lange zit (47 awards), maar wel erg leuk.
http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/ubuntu-wint-hme-award!/msg520326/#msg520326

Zaterdag was wederom een heel drukke dag. Zondag was het iets rustiger, maar we hoefden ons geen moment te vervelen. Ik heb nog een rondje gemaakt over de rest van de beurs, daar was ik eerder nog niet aan toe gekomen. Dat was erg leuk, vooral de stand van de landmacht, geweldig! (Er was een trainingssimulatie in een 3-d omgeving voor Afghanistan. Eerst kreeg een team (5 bezoekers) een briefing, dan de missie, en vervolgens de nabespreking. Je kon de hele missie volgen, de taliban werden natuurlijk bedient door heren van de landmacht. Die gelukkig meestal over de hoofden van Dutchbat schoten. :D Heel leuk om te zien, en als ze er volgend jaar weer zijn wil ik wel eens meedoen.) We hebben de HCC dagen afgesloten met zijn allen met een etentje bij de Chinees. Dat was heel leuk en zeker voor herhaling vatbaar. :)

Hier zijn een aantal foto's te zien.  Heeft iemand nog meer foto's, geef het even door, dan kunnen die ook op de wiki. Mocht iemand nog leuke ervaringen hebben, houdt ze niet voor je, dan kunnen ze op de wiki worden toegevoegd.

Foto's (met dank aan Siaman):

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasepartyWiki/HoF/200910Utrecht
« Laatst bewerkt op: 2009/12/02, 13:54:55 door Thomas de Graaff »

Re: Ubuntu op de HCC dagen 2009, hoe was het?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/01, 23:10:48 »
(ik heb toch nog maar even snel een account aangemaakt op het forum)

De HCC-dagen waren zeker geweldig, en in vele opzichten beter dan die van vorig jaar. Het was vooral leuk om voorbij de verschillende HCC-interessegroepen langs te lopen en te kijken hoe alles verliep. Ook was ik natuurlijk vooral aanwezig bij de plek waar Ubuntu gestationeerd was (zeer makkelijk terug te vinden door de gigantische Tux, waarbij later zelfs nog een tweede aan werd toegevoegd)

De drukte varieerde inderdaad redelijk. Waar op het ene moment zowat vol leek was het op het andere moment weer lekker rustig.

Jammer genoeg ben ik mezelf niet tegen gekomen op de foto's. Zal toen vast door de rest van de beurs aan het struinen geweest zijn. De afsluiting (het etentje bij de Chinees) was ook zeer gezellig en smakelijk.

Kortom, het was zeker het bezoeken waard. =D

Re: Ubuntu op de HCC dagen 2009, hoe was het?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/02, 13:44:12 »
Wow! Ik wist niet dat er zoveel is georganiseerd op de HCC dagen m.b.t. Linux. Ik ben er een paar jaar geleden geweest, toen was er een (mooie!) stand van Suse. Maar ik zie op de foto's dat er nu ook presentaties over virtualisatie waren etc. Het gaat weer lekker de technische kant op met de HCC dagen. Meestal "zit" ik op het NedLinux forum en ik geloof niet dat iemand het er dit jaar over heeft gehad... Ik heb er wel eens over zitten denken om me aan te melden (als daar behoefte aan is) mee te werken in zo'n stand. Op de foto's ziet de aandacht voor Linux er wel goed uit.

Was er dit jaar weer meer geld gestoken in het "game" gebeuren (lees: consoles van Microsoft, Sony en Nintendo) dan in het "echte" computer gebeuren? Ik ergerde me rot dat Microsoft wel een stand had voor z'n console (die naar mijn mening nix met een echte computer of echte software te maken heeft), maar niet voor zijn software of besturingssysteem. Niet dat ik daar op zit te wachten, maar ik had het wel verwacht op een computer beurs. Het is immers gaan game beurs! Stonden AMD, Intel of Novell er?

En is de "verkoop" hal nog steeds het grootst en het drukst? Want ik geloof dat het fenomeen "beursprijzen" sinds de daling in hardware prijzen een beetje weg is, toch?

En, jazeker, nog een vraag (ik blijf bezig, zeg ;)): wat is de entree prijs eigenlijk tegenwoordig?
http://forum.nedlinux.nl | http://www.alleslinux.com/forum
Linux interesse gebieden: mulitmedia en configuratie.

Re: Ubuntu op de HCC dagen 2009, hoe was het?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/02, 14:01:48 »
De games hadden zeker veell aandacht. Ik vond dat persoonlijk wel leuk om te zien. AMD, Intell en Novell heb ik zo even niet gezien. De verkoop was geloof ik een stuk kleiner dan enige jaren terug, de beursprijzen waren dan ook niet meer zo bijzonder. Wel was er voor de echte techneut veel leuks aan tweedehands apparatuur te halen. Zo zag ik bij onze stand aankopen van een 48 poorts switch, en een server (rack model) voor weinig, utp kabel doormeetapparaatje, een tweedehands tabletpc voor bijna niks. De entreeprijs was geloof ik 7,50 euro. Maar zeker weten doe ik dat niet.

Re: Ubuntu op de HCC dagen 2009, hoe was het?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/02, 16:43:19 »
Bedankt voor je reactie. Misschien dat ik volgend jaar weer eens een kijkje neem. :)
http://forum.nedlinux.nl | http://www.alleslinux.com/forum
Linux interesse gebieden: mulitmedia en configuratie.

Re: Ubuntu op de HCC dagen 2009, hoe was het?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/02, 18:42:22 »
De games hadden zeker veell aandacht. Ik vond dat persoonlijk wel leuk om te zien. AMD, Intell en Novell heb ik zo even niet gezien. De verkoop was geloof ik een stuk kleiner dan enige jaren terug, de beursprijzen waren dan ook niet meer zo bijzonder. Wel was er voor de echte techneut veel leuks aan tweedehands apparatuur te halen. Zo zag ik bij onze stand aankopen van een 48 poorts switch, en een server (rack model) voor weinig, utp kabel doormeetapparaatje, een tweedehands tabletpc voor bijna niks. De entreeprijs was geloof ik 7,50 euro. Maar zeker weten doe ik dat niet.

Entreeprijs was 7.50 in de voorverkoop, 12.50 aan de 'deur'.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ubuntu op de HCC dagen 2009, hoe was het?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/02, 21:07:56 »
Omg, nice! Als 't volgend jaar niet zo ver weg is kom ik misschien wel :')

edit: ik wil ook zo'n mega-tux, waar koop je die? ^_^

Re: Ubuntu op de HCC dagen 2009, hoe was het?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/02, 21:24:13 »
edit: ik wil ook zo'n mega-tux, waar koop je die? ^_^

Ze waren op de stand van Mensys te koop, maar nu kan je ze ook bij hun online bestellen op de site (http://mensys.nl/), zoek op "Penguin" ;-)

Re: Ubuntu op de HCC dagen 2009, hoe was het?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/12/03, 00:15:51 »
Was geweldig..  :D

Lekker Ubuntu gepromoot.. heel druk geweest, maar het was echt de moeite waard!
Ook gezellig met de mensen van de HCC en natuurlijk van onze club.

Samen met Tux als bijrijder (die 2e is van mij... :)) in de auto terug naar Apeldoorn.
De volgende keer gaat ie weer mee... !

Offline Neri

  • Lid
Re: Ubuntu op de HCC dagen 2009, hoe was het?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/12/03, 08:57:39 »
Ik vond het een schitterende beurs. Goede aanloop voor ons ook. Veel enthousiaste mensen die over willen op Ubuntu of een andere distro. Enige wat ik "anders" vond, waren de prijzen van diverse artikelen. Je kunt 9 vd. 10 keer beter je spulletjes op internet kopen.
Desondanks wel leuk om al die kraampjes te zien met hun verkopers  =D

Verder veel leuke mensen ontmoet en veel geleerd, waarvoor bedankt.

Zijn er inmiddels al meer foto's te vinden van de beurs en onze stand?

grt,
Neri