Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] vraagje over ultimate edition  (gelezen 5766 keer)

[opgelost] vraagje over ultimate edition
« Gepost op: 2010/05/31, 12:35:40 »
ik weet dat jullie de ultimate edition niet ondersteunen.
maar ik heb een manier gevonden om ultmatix te deinstalleren.
ga het vanavond testen, als je dit deinstalleerd treden er dan geen vage problemen op?
is  het dan wel een Veilig besturingssysteem?
« Laatst bewerkt op: 2010/06/02, 13:01:15 door whisper380 »

Offline vanadium

  • Lid
Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/31, 13:02:17 »
Ik begrijp het probleem niet. Ofwel vertrouw je Ultimatix, en dan heb je geen reden om Automatix te verwijderen, ofwel vertrouw je Automatix niet, maar dan blijf je van de distributie weg.

Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/31, 13:16:11 »
das nie echt een antwoord op mijn vraag.

Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/31, 13:25:49 »
Waarom zou je, als je toch ultimatix verwijdert dan de Ultimate Edition installeren, en niet van een standaard Ubuntu vertrekken.
Volgens mij blijven er, zelfs na verwijdering, nog afhankelijkheden over, zodat het toch niet helemaal safe is.

Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/31, 13:28:42 »
oke maar wat bedoelt u met afhankelijkheden? en een standaard ubuntu heb ik ook maar vind dit makkelijk omdat er al veel software is voor geinstalleerd.

Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/31, 13:34:50 »
Ik bedoel dat je deels toch nog afhankelijk zult blijven van Ultamatix voor de al geïnstalleerde software, omdat updates wss via hun servers komen.

En alle software die er in zit, kun je net zo gemakkelijk zelf installeren.

Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/31, 13:43:04 »
waarom is ultamatix zo slecht want ik hoor wel dat het slecht is maar wat doet het precies dan?

met die software heb je gelijk maar je ict'ers zijn lui. hahahahaha

maar zou het veel verschil uitmaken (kwa snelheid en prestaties) als je dit allemaal zelf installeerd?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/31, 13:52:07 »
waarom is ultamatix zo slecht want ik hoor wel dat het slecht is maar wat doet het precies dan?

http://sites.google.com/site/computertip/fatalevergissingen#TOC-Hoogste-risico-alarmfase-rood-:-Ult
Linksboven in de pagina.

Ultamatix is een gruwel. Een soort builenpest voor je systeem.  :evil:

Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/31, 13:58:03 »
kijk hier kan ik wat mee. maar als je dit verwijdert heb je er toch geen last meer van?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/31, 13:59:54 »
kijk hier kan ik wat mee. maar als je dit verwijdert heb je er toch geen last meer van?

Toch wel. Sommig kwaad kan niet ongedaan worden gemaakt.... Ubuntu schoon herinstalleren dus:
http://sites.google.com/site/computertip/herinstallatie

Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/31, 14:02:24 »
die programma's die standaard in de ultimate versie staan kun je die op een dvd branden zodat deze automatisch geinstalleerd worden zonder alles handmatig te moeten installeren?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #11 Gepost op: 2010/05/31, 14:09:48 »
die programma's die standaard in de ultimate versie staan kun je die op een dvd branden zodat deze automatisch geinstalleerd worden zonder alles handmatig te moeten installeren?

Kijk, als je verstandig bent dan bouw je je systeem zorgvuldig op. Zodat je een oerdegelijk resultaat hebt. Ook al kost dat iets meer tijd.

Als je gaat lopen klooien in de hoop er sneller mee klaar te zijn, dan ben je uiteindelijk veel meer tijd kwijt om allerlei raadselachtige storingen op te lossen.... Enfin, het is maar, wat je wil.  :)

Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #12 Gepost op: 2010/05/31, 14:16:04 »
oke maar als ik ubuntu helemaal opnieuw installeer met alle programma's kan ik dan een cd maken zodat ik dat volgende keer niet meer hoef te doen?

Offline Dave

  • Lid
Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #13 Gepost op: 2010/05/31, 15:59:10 »
een lijstje met de software die je geinstalleerd wilt hebben is net zo handig anders zit je al snel met verouderde versies.
en wat je zelf moest downloaden zoals picasa oid wat niet in pakketbeheer voorkomt kun je eenvoudig in een map of inderdaad cd bewaren.
Of de downloadlinks bij je lijstje voegen.

Offline vanadium

  • Lid
Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #14 Gepost op: 2010/05/31, 16:17:14 »
Dit oude draadje is nog steeds geldig: http://ubuntuforums.org/forumdisplay.php?f=100

Je kan alle geïnstalleerde pakketten oplijsten met het commando
dpkg --get-selections

Je kan die lijst uitschrijven naar een bestand:

dpkg --get-selections > installed-software

en op een nieuw systeem zorgen dat alles terug geïnstalleerd is:
dpkg --set-selections < installed-software
dselect
Voor reeds geïnstalleerde pakketten gebeurt enkel een melding. Enkel de nog niet geïnstalleerde pakketten worden nog opgehaald en geïnstalleerd.


Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #15 Gepost op: 2010/06/01, 10:17:18 »
oke maar kan je uit die lijst ook dingen verwijderen?

stel ik maak een lijst van alle software van de ultimate edition. dan wil ik o.a ultamatix eruit halen kan dat?

als je de software opnieuw installeert op een nieuwe pc word alles dan up to date of krijg je dan verouderde versies?

Offline vanadium

  • Lid
Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #16 Gepost op: 2010/06/01, 19:38:46 »
Natuurlijk kan dat. Het is een gewoon tekstbestand.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #17 Gepost op: 2010/06/01, 20:39:06 »
ik weet dat jullie de ultimate edition niet ondersteunen.
Hoezo niet? Dit forumgedeelte is speciaal voor andere distributies. Vraag gerust maar verwacht weinig serieuze hulp, de meeste gebruikers gebruiken andere distributies en/of zijn de ellende van het untimatix script in ubuntu nog niet vergeten. :'(

Zie de poll op http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1364764

maar ik heb een manier gevonden om ultmatix te deinstalleren.
Tijdens het installeren van de ultimate edition wordt er geen gebruik gemaakt van het ultimatix script. Deze moet/kan je later zelf starten om extra software te installeren. Linux is vrijheid, dus kies de distributie die je wil proberen maar ik zou een andere kiezen.

De waarschuwing is om het ultimatix script NIET in Ubuntu uit te voeren! Het past niet goed en kan/zal zeker een rommel maken van je Ubuntu systeem. Of ultimatix goed werkt in de eigen ultimate edition? Geen idee.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #18 Gepost op: 2010/06/01, 23:27:23 »
De grote vraag is of je wel vertrouwen kan hebben in de maker van de "Ultimate" edition als hij ook zulke rotzooi als Ultamatix gemaakt heeft.
Ik heb er in ieder geval geen vertrouwen in dat de Ultimate Edition wel goed werkt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #19 Gepost op: 2010/06/01, 23:40:34 »
De grote vraag is of je wel vertrouwen kan hebben in de maker van de "Ultimate" edition als hij ook zulke rotzooi als Ultamatix gemaakt heeft.
Ik heb er in ieder geval geen vertrouwen in dat de Ultimate Edition wel goed werkt.

+1

Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #20 Gepost op: 2010/06/02, 09:08:37 »
oke je kan dus bestanden eruit halen das mooi maar kan je ook een cd maken die automatisch alle software weer installeert?

Dus zolang je niet op ultimatix klikt (om te starten) is er dus niks aan de hand? kan je dit dan gewoon deinstalleren zonder problemen dat mijn os instabiel word?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #21 Gepost op: 2010/06/02, 10:43:07 »
Nee. Zie het commentaar van Johan van Dijk.

Iemand die een gruwel als Ultamatix vervaardigt, zal ongetwijfeld ook de nodige rotzooi en ellende hebben gestopt in de distributie die hij heeft gemaakt (Ultimate Edition). Ook al heb je Ultamatix nog niet gebruikt in Ultimate Edition.

Kortom: donder die Ultimate Edition helemaal weg, en bouw gewoon een gezonde Ubuntu.  :)

Verder ga ik hier niet meer reageren, want je blijft maar vragen en vragen, terwijl je het antwoord al verschillende keren hebt gehad. Dat schiet niet op.

Offline vds

  • Lid
Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #22 Gepost op: 2010/06/02, 11:00:33 »
+1
ben dezelfde mening toegedaan als Pjotr.
wil je dat gebruiken,draag er dan de gevolgen van.......  ????er is je al meermaals goede raad gegeven ivm dat programma.maar t lijkt in dovemansoren te komen.
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #23 Gepost op: 2010/06/02, 11:37:05 »
oke dat van ultamatix is nu wel duidelijk. (sorry voor het blijven vragen)
maar als ik een schone ubuntu installeer kan ik daarna een cd maken met alle software erop die ik geinstalleerd heb?
hiermee bedoel ik: ik installeer ubuntu op een andere pc/ of opnieuw. kan ik dan via een cd in die pc te doen alle software automatisch installeren die ik eerder op een andere pc ook heb geinstalleerd? dus automatisch zodat ik niet weer dagen kwijt ben om alles te installeren?

Offline vanadium

  • Lid
Re: vraagje over ultimate edition
« Reactie #24 Gepost op: 2010/06/02, 11:49:13 »
Ook voor dit heb je reeds een antwoord. Hierbij worden de pakketten echter van het internet gehaald. Je zou zelf de bijkomende pakketten op een DVD of CD kunnen branden, en die als repository kunnen gebruiken om de installatie van je extra pakketten te herhalen. Nuttig als je geen internetverbinding hebt. Anders is het beter de up-to-date pakketten telkens van het internet te downloaden.

Om ook je configuratiegegevens automatisch te kunnen herstellen, moet je ook de verborgen directories in je home directory backuppen en herstellen.

Tenslotte: al je extra pakketten installeren is zeker geen werk van dagen. Hoogstens een uurtje extra, me dunkt.

Als het is om een systeem in "no time" terug "up" te hebben nadat je hebt geëxperimenteerd, dan werk je best met een exacte schijfkopie ("image"). Je ganse configuratie op een bepaald tijdstip wordt op die manier exact gereproduceerd. Dergelijke backup is dan evenwel slechts geldig voor exact dezelfde hardwareconfiguratie, en kan (in principe) niet voor een andere computer gebruikt worden.