Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 8: grote kans voor Linux  (gelezen 159407 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #50 Gepost op: 2012/06/17, 23:28:24 »
Nee maar veel systemen met Ubuntu kwamen op andere systemen wel terug.
Mensen werden slecht tot niet geïnformeerd dat het niet werkt met de cd's die ze thuis hebben, ze zelf nog wat dingen moeten installeren om mp3 en dergelijke af te spelen.
Komen ze thuis en willen ze een cd met een Windows programma er op zetten en dan werkt het niet. Er is ze niet uitgelegd dat in een aantal gevallen Wine de oplossing kan zijn.
Dat het toen mislukte en men weer terug naar Windows ging lag niet aan de gebruiker maar aan degene die het aanboden op hun systeem en voor een deel de distro's. Ook die hadden info kunnen geven en moeten weten dat het fout zou gaan als men geen info zou geven.
Wil het slagen dan moet men info geven en dan niet kijk eens hoe mooi en hier is het software centrum maar ook de info over restricted extra's en Windows software.
Dat moet al in de winkel duidelijk zijn en niet zoals het was met de Mediamarkt die systemen met Ubuntu verkochten en waar de verkopers alleen maar zeiden dat het Linux was en dat de software die je thuis had niet werkte. Dan verkoop je nooit een systeem aan iemand die niet bekend is met Linux en degene die geen hulp kregen in de Mediamarkt die brachten hem terug omdat ze thuis er achter kwamen dat het niet werkte zoals ze dachten dat het zou werken.

Windows 8 maakt een grotere kans dan Ubuntu vanwege het ontbreken van info. Als men weer doet hoe men het met de systemen in de Mediamarkt deden dan zullen alleen Linux gebruikers het kopen en de huidige Windows gebruikers het weer ontevreden terug brengen.
Let wel heb het over Nederland want in Azië pakken ze het wat anders aan, daar komt het op tv en maken ze reclame, tevens hebben veel mensen daar nog geen pc dus ook geen Windows software thuis liggen.

Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #51 Gepost op: 2012/06/17, 23:34:49 »
"Komen ze thuis en willen ze een cd met een Windows programma er op zetten en dan werkt het niet. Er is ze niet uitgelegd dat in een aantal gevallen Wine de oplossing kan zijn."

Wine was helemaal niet de oplossing want Wine was niet installeerbaar op Linpus...

Voor de rest ben ik het met je eens.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #52 Gepost op: 2012/06/18, 00:36:01 »
Had het over de Ubuntu systemen.


Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #53 Gepost op: 2012/06/18, 07:53:25 »
Even een citaatje van mezelf:

En om terug te komen op Win8: ik denk dat Microsoft een hele harde dobber zal hebben aan het vermarkten van Win8 binnen de zakelijke markt, want in alle tumult rondom Metro, heb ik nog geen enkel argument gehoord waarom het zakelijk gezien interessant is om over te stappen.
Dit wordt hier bevestigd: http://cio.nl/nieuws/45622/microsoft-windows-8-is-klaar-voor-de-enterprise.html
Als je het artikel (eigenlijk: advertorial) leest, dan zie je niets langskomen waarom Win8 zakelijk gezien interessant. Het enige wat genoemd wordt (door MS) is dat de Metro-interface goed werkt met touch-apparaten (op een desktop dus nutteloos):

Citaat
Volgens Microsoft is de Metro-interface intuïtief en makkelijk te gebruiken - zowel met een touch screen als met een muis en toetsenbord, op tablets en laptops.

En volgens MS, is Win 8 beter dan Win7:
Citaat
Microsoft gaat niettemin zijn best doen om corporate gebruikers over te laten stappen naar het nieuwe besturingssysteem. “Windows 8 is enterprise-ready by design", aldus Antoine Leblond van Microsoft tijdens zijn toespraak. Volgens hem is Windows 8 “een betere Windows" dan Windows 7.
Argumenten hebben ze niet, maar ja, dit zou ik ook zeggen als ik mijn spulletjes moet verkopen, gevalletje WC-eend...

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #54 Gepost op: 2012/06/18, 09:12:05 »
@markba, Voordeel van het menu zie ik ook niet zo op de desktop.
Het is wel overzichtelijk en makkelijk in te delen maar als ik kijk naar wat ik op mijn werk deed met de pc en hoe ik het gebruikte, dan zou ik daar alleen. maar op de desktop zitten.
Eigenlijk net als wat ik doe met testen. Ik werk veel van de desktop en dat werkt zoals ik in Windows 7 doe. Heb namelijk alles op de desktop wat ik gebruikt. Het valt dus best wel mee op dat gebied omdat ze de oude desktop erin hebben laten zitten.
Je krijgt wel dat men de programma's die men veel gebruikt, in de werk balk moet plaatsen maar dat geld net zo voor Unity. Voordeel is wel dat het onder aan het scherm is en er meer naast elkaar passen zonder dat het gaat stapelen. Verder staat er nu op mijn Win 7 ook een hoop op de desktop. het menu in Win 7 is al niet optimaal. Vind het beter dan het menu van Unity en Gnome 3 maar niet zo prettig als dat van Xfce wat ik veel intensiever gebruik.

Ik draai al vanaf de eerste versie die je kon downloaden van Win 8 in VB en ik merk dat ik eigenlijk alleen maar op de desktop zit.
Het metro menu is naar mijn mening super maar dan wel voor op een touch systeem.
Het is wel erg fijn dat je alles in kunt delen zoals je zelf wilt maar het wisselen tussen de metro apps vind ik minder met de muis.


« Laatst bewerkt op: 2012/06/18, 09:18:08 door emiel1976 »

Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #55 Gepost op: 2012/06/18, 15:52:50 »
Toch zie ik voor Linux geen groot groeipotentieel door de komst van Windows 8 .
Daarentegen zijn projecten als DIT veel meer potentiële groeifactoren.
Het enige wat ik niet begrijp is dat een dergelijk advies geen voeten in de aarde heeft in pakweg heel Europa.

De enige die een zichtbaar voordeel zal doen door het toedoen van W8 is volgens mij Mac-systemen. Het prijsverschil zal niet de terughoudende factor zijn.

Maar als ik zie op welk tempo Ubuntu zich verspreidt op de Universiteit van Antwerpen (dankzij een 60-tal gebrande CD's), denk ik dat we W8 zelfs niet hoeven af te wachten ;) , gewoon Ubuntu marketen vanuit een steunpuntfilosofie kan al veel doen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #56 Gepost op: 2012/06/18, 16:36:28 »
Dat ,dat niet werkt in de EU komt met name omdat men al zo lang met Windows werkt en dat het voor heel veel mensen het enige systeem is.
Afwisseling is lastig en dat merken ze bij Apple ook.
Apple doet het goed met de macbook maar de desktop uitvoering blijft achter en de laatste periode is de groei terug gelopen in de EU.
Kans dat het met Win8 weer gaat stijgen hangt af van de systemen waar het op komt te staan. De rest heeft nu soortgelijke systemen als de macbook en de instap prijs is lager plus ze zullen verder zakken in de prijs.
Daarbij zitten er een stel systemen bij die een tablet en laptop combo hebben en dat kan wel eens aanslaan. Win 8 is eigenlijk ook zo'n combo.
Je kunt het als desktop gebruiken en als tablet.


Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #57 Gepost op: 2012/06/18, 16:51:11 »
"Dat ,dat niet werkt in de EU komt met name omdat men al zo lang met Windows werkt en dat het voor heel veel mensen het enige systeem is."

Dat is best een onzinargument. In India is men ook geen Linux gewend en toch gaat Dell de verkoop aan.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #58 Gepost op: 2012/06/18, 17:33:09 »
Nee dat is geen onzin.
Tevens weet je hoeveel mensen er in India een pc hebben en hoeveel nu de kans krijgen om er 1 te kopen!
Daar zit het verschil. In de EU werken veel mensen al jaren met een pc en zijn vaak niets anders gewend dan Windows.
Die mensen blijven bij Windows omdat ze er aan gewend zijn en zelfs bij een nieuwe Windows versie duurt het even voor men over gaat op het nieuwe systeem.
In India komen heel veel mensen voor het eerst in aanraking met een pc en hebben nu de kans om er 1 te kopen waardoor ze nog open staan voor verschillende systemen.
Dat geld ook voor de Chinese markt en andere markten waar de pc nu voor meer mensen bereikbaar word.

Zal proberen om het voortaan voor jou uit te leggen zodat je begrijpt hoe het zit.
Dan hoef je niet gelijk alles als onzin af te doen.

Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #59 Gepost op: 2012/06/18, 17:36:46 »
Ehm...
Alleen al qua internetverbruik staat India op de derde plek van de wereld: http://www.internetworldstats.com/top20.htm
En voor zover ik begreep berekent die website het op basis van computer access, dus dan zegt het wel wat.

En niet te vergeten: http://pcquest.ciol.com/content/techtrends/100112903.asp
"India is one of the fastest growing IT markets in the world, the fastest growing PC market in the Asia-Pacific region"
In 2000 nota bene, kun je nagaan.

India is dus helemaal geen land waarin 'ineens de PC bereikbaar wordt'; dat was het al veel langer (sowieso sinds 2000) en dus is men wel degelijk gewend aan Windows.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/18, 18:04:22 door Vistaus »

Offline Dave

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #60 Gepost op: 2012/06/18, 18:34:48 »
Mijn eigen vrouw is afhankelijk van wat progjes (door de maatschappijen aangeleverd) en moet dus wel grootdeels op dat MS gedoe werken.
Die software schrijvers zijn enkel gefocust op MS zooi.
Ze werken er mee en vrijwel al hun klanten ook.
Tis gewoon business toch?




Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #61 Gepost op: 2012/06/19, 07:03:28 »
@Dave: dat klopt, maar je kan je maatschappijen vragen om pakketten te maken voor Debian-based distro's; hebben wij ook gedaan met onze hoofdleverancier van CCTV-systemen. Die pakketten komen augustus vrij, het is een koreaans bedrijf kun je nagaan.

Gewoon de vraag stellen (en goed argumenteren waarom ...) kan al heel veel doen hoor ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #62 Gepost op: 2012/06/19, 07:26:27 »
Ehm...
Alleen al qua internetverbruik staat India op de derde plek van de wereld: http://www.internetworldstats.com/top20.htm
En voor zover ik begreep berekent die website het op basis van computer access, dus dan zegt het wel wat.

En niet te vergeten: http://pcquest.ciol.com/content/techtrends/100112903.asp
"India is one of the fastest growing IT markets in the world, the fastest growing PC market in the Asia-Pacific region"
In 2000 nota bene, kun je nagaan.

India is dus helemaal geen land waarin 'ineens de PC bereikbaar wordt'; dat was het al veel langer (sowieso sinds 2000) en dus is men wel degelijk gewend aan Windows.


Uhm Vistaus weet jij hoeveel mensen daar nog geen pc hebben en hoeveel mensen er in India wonen?
Ja ze zijn groot maar er zijn heeeeel veel mensen die daar nog geen pc hebben. Dat ze zo hoog staan wereldwijd komt omdat ze 1 miljard mensen hebben in dat landje van ze als het er al niet meer zijn.
China net zo, dat zijn 2 enorme groeimarkten waar heel veel mensen jaren in armoede hebben geleefd en nu langzaam eruit komen of toegang krijgen tot een pc.
Er zijn in India meer mensen die nooit met een pc hebben gewerkt dan die er mee hebben gewerkt laat staan 1 thuis hebben staan.
Er is dus nog een enorme markt en dat geld voor mee van die landen.
China is ook zo, daar leven de meeste mensen ook nog zonder pc laat staan dat ze er mee gewerkt hebben.
Maar ook daar krijgen meer en meer mensen de kans om er mee te werken of er 1 te kopen.
Het zijn niet voor niets groeimarkten en niet voor niets willen alle grote jongens daar graag marktaandeel hebben.
Ook auto bedrijven strijden daar omdat er zoveel mensen wonen die nog dat alles niet hebben en dat zijn er mee dan dat er in de EU wonen.

Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #63 Gepost op: 2012/06/19, 07:53:14 »
@Emiel: klopt volledig; er zijn meer mensen in India en china die geen PC hebben dan diegenen die er wel een hebben. Vandaar dat het schitterende project van Dell en Ubuntu een schot in de roos is volgens mij.
Maar natuurlijk waar het in een land dit een (liefst groot) succes is, navolging komt in andere landen.
En je hebt natuurlijk het lobby-werk van Microsoft natuurlijk, dat elke reële vorm van concurrentie genadeloos in de kiem zal smoren.

nog even afwachten hoe Dell en Ubuntu hun marktaandeel zullen veroveren. Ik hoop op een groot succes.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #64 Gepost op: 2012/06/19, 08:05:15 »
@Emiel: klopt volledig; er zijn meer mensen in India en china die geen PC hebben dan diegenen die er wel een hebben. Vandaar dat het schitterende project van Dell en Ubuntu een schot in de roos is volgens mij.
Maar natuurlijk waar het in een land dit een (liefst groot) succes is, navolging komt in andere landen.
En je hebt natuurlijk het lobby-werk van Microsoft natuurlijk, dat elke reële vorm van concurrentie genadeloos in de kiem zal smoren.

nog even afwachten hoe Dell en Ubuntu hun marktaandeel zullen veroveren. Ik hoop op een groot succes.

Ja dat hoop ik ook want als het daar een succes is dan zullen bedrijven meer ondersteuning aan Linux gaan geven wat weer zijn doorwerking hier kan hebben. Zo zal er ook meer goede software komen en word het voor game fabrikanten veel aantrekkelijker om naar Linux te komen.
Voordeel is, is dat ze de complete software pakketten gratis aan kunnen bieden. je hebt een compleet systeem zonder dat je Office en zo er nog eens bij moet kopen en dat is wel aantrekkelijk.
Ik vind het een goede zet van Cononical en snap de andere Linux bedrijven niet die dit niet doen.

Ik denk dat Vistaus niet door heeft hoeveel Chinezen en Indiërs er zijn en hoeveel er nog niet op het stroom netwerk aangesloten zitten en wat voor ontwikkeling die landen doormaken. India heeft zich gericht op de digitale markt en is daarom naar mijn mening 1 van de beste landen om daar een groot marktaandeel te hebben. Tel daar China bij op en je hebt ook een markt waar men veel goedkope hardware er voor kan maken.



Ik heb de presentatie gezien van de Widows 8 tablet die ze zelf gaan uitbrengen.
Ziet er zeer goed uit en tot nu toe heb ik voornamelijk alleen maar positieve reacties er over gehad.
Voor mij zelf lijkt het wel wat maar ik ben bang dat die dingen vrij duur zullen zijn en dus voorlopig niet aan mij besteed zullen zijn.
Maar dat zijn de galaxy en ipad ook niet. Vind 300 of meer te veel voor een tablet.
Komt het onder de 300 euro en dan bedoel ik niet 299, dan is het, het overwegen waard.

Heb net een nieuwe printer gekocht.
Ik ga het wel gelijk proberen als het uit komt. Win 8 voelde al goed aan op een touch systeem.
Als de prijs gelijk is aan de iPad dan is het naar mijn mening zeker een concurrent ervoor. Is het duurder dan denk ik dat Apple voor de consument niets te duchten heeft van dat systeem en dat het voornamelijk voor bedrijven de tablet word om te hebben.
Dell gaat duurdere tablets uitbrengen met Win 8 voor de zakelijke markt en ook HP gaat dat doen al weet ik niet of HP ook voor de particulier ee goedkopere gaat uit brengen.
Maar ik denk dat beide fabrikanten hier meer succes mee zullen hebben dan met wat ze hadden.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/19, 08:08:03 door emiel1976 »

Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #65 Gepost op: 2012/06/19, 10:02:22 »
@emiel: Je hebt dat artikel uit 2000 kennelijk niet gelezen? Wordt lastig discussiëren als je gewoon je mening doordramt zonder een oud artikel te lezen. In 2000 was India al het snelst groeiende ICT-land. Kan me dus niet voorstellen dat minder dan de helft van de mensen een PC heeft. Dat zou betekenen dat na dat artikel men ineens de PC ging boycotten ???

En nee, HP gaat geen particulier goedkope Windows 8-tablet uitbrengen, dat hebben ze al gezegd. Voor goedkopere particulieren richten ze hun ogen op OpenWebOS.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #66 Gepost op: 2012/06/19, 11:23:41 »
Ik heb de presentatie gezien van de Widows 8 tablet die ze zelf gaan uitbrengen.
Ziet er zeer goed uit en tot nu toe heb ik voornamelijk alleen maar positieve reacties er over gehad.
Voor mij zelf lijkt het wel wat maar ik ben bang dat die dingen vrij duur zullen zijn en dus voorlopig niet aan mij besteed zullen zijn.
Maar dat zijn de galaxy en ipad ook niet. Vind 300 of meer te veel voor een tablet.
Komt het onder de 300 euro en dan bedoel ik niet 299, dan is het, het overwegen waard.
Wat iedereen weer schijnt te vergeten is dat je op zo'n Win8 tablet een antimalwaresuite nodig gaat hebben. En die gaat de prestaties sowieso fors naar omlaag halen. Uiteraard zijn de Win8 tablets die in demo's gebruikt worden niet voorzien van enige beveiliging, zo kunnen ze een aangenaam snel werkende interface laten zien!
En voor de duidelijkheid: het is niet mogelijk een Windows systeem effectief tegen malware te beveiligen met een van de gratis pakketten die er op internet te vinden zijn. Voor een echt goeie antimalwaresuite moet je betalen, daar kom je niet onderuit. Probeer je het toch, bereid je dan maar voor op malware-infecties.
Of natuurlijk een OS gebruiken dat geen antimalware nodig heeft.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #67 Gepost op: 2012/06/19, 11:46:41 »
@Vistaus jij moet eerst leren te begrijpen waar hoe het werkt want je snapt het niet.
Snelst groeiende markt betekend niet dat iedereen daar een pc heeft maar dat er meer pc's verkocht worden dan waar dan ook in de wereld.
Dat betekend niet dat gelijk iedereen daar een pc heeft.

Als je 10% groei hebt op de pc markt in je land betekend niet dat 10% van je bevolking er een pc bij heeft gekregen maar is het aantal mensen met een pc 10% gegroeid. Dat betekend dat als eerst 10 man een pc hadden, dat er nu 11 zijn.
De markt is in 2011 met 6% daar gegroeid en voor 2012 verwachten ze een groei van 8%.
Dat zegt totaal niets over hoeveel mensen daar een pc heeft maar wel over hoeveel de pc markt daar aan het groeien is.

Dit is een quote uit een bericht voor de ict markt uit 2008.

Citaat
..India is een van de grootste economieën van de wereld ...India heeft een strategische locatie – toegang tot binnenlandse en Zuid-Aziatische markt. ...India heeft een grote en snel groeiende consumptie markt (300 miljoen consumenten). Naar schatting zal deze consumptie markt groeien met 8% tot 12 % per jaar.

Lees wat tussen haakjes staat en daar zie je 300 miljoen consumenten staan.
Dat betekend dat 300 miljoen mensen daar in de situatie zijn om die systemen te kunnen betalen.
Haal dit aantal af van het aantal inwoners en dat was in 2010  1.170.938.000 mensen.
Dat betekend dat als we het afronden meer dan 800.000.000 mensen nog geen pc hebben en of kunnen kopen op het moment.
Aangezien de markt groeiende is kunnen steeds meer van die 800.000.000 mensen een pc kopen.

Even opletten met wat men bedoelt met groei van de markt, aantal consumenten en aantal inwoners.
Het aantal consumenten zegt niets over het aantal mensen die in een land leven maar over het aantal mensen dat in staat is om deel te nemen in een bepaalde sector. Dat houd in dat als het om bijvoorbeeld schoenen gaat, dat het aantal consumenten in een land als India veel hoger ligt dan dat voor computers, auto's en andere dure luxe artikelen.
Dan wat is groei van een ict markt, dat gaat over het aantal mensen in de ict wat er bij komt ten opzichte van het aantal mensen wat al in de ict werkt en niet om het aantal van de complete bevolking.
Het aantal inwoners zijn hoeveel mensen in een land leven maar hopelijk was dat duidelijk.

O consumptie markt is dat van de 300 miljoen mensen er meer en meer gebruik van gaan maken en dat dus niet alle 300 miljoen er nu gebruik van maken.

Het is wat lastig maar je hoeft alleen maar te weten dat meer dan 800 miljoen mensen daar nog geen pc hebben en dat van die 800 miljoen er de komende tijd meer mensen toegang zullen krijgen net als die consumenten nu al kunnen kopen heeft ook nog niet iedereen een pc of wil een nieuwe pc.
Een enorme markt dus die men graag wil hebben.
Je wilt niet weten hoeveel Chinezen, Vietnamezen en dergelijke nog geen pc hebben. Dat zijn er heel veel en dan heb ik Afrika nog niet mee gerekend maar dat is een heel andere economie op het moment en nog geen groei economie als Azië dat wel is op pc gebied.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #68 Gepost op: 2012/06/19, 11:50:04 »
Ik heb de presentatie gezien van de Widows 8 tablet die ze zelf gaan uitbrengen.
Ziet er zeer goed uit en tot nu toe heb ik voornamelijk alleen maar positieve reacties er over gehad.
Voor mij zelf lijkt het wel wat maar ik ben bang dat die dingen vrij duur zullen zijn en dus voorlopig niet aan mij besteed zullen zijn.
Maar dat zijn de galaxy en ipad ook niet. Vind 300 of meer te veel voor een tablet.
Komt het onder de 300 euro en dan bedoel ik niet 299, dan is het, het overwegen waard.
Wat iedereen weer schijnt te vergeten is dat je op zo'n Win8 tablet een antimalwaresuite nodig gaat hebben. En die gaat de prestaties sowieso fors naar omlaag halen. Uiteraard zijn de Win8 tablets die in demo's gebruikt worden niet voorzien van enige beveiliging, zo kunnen ze een aangenaam snel werkende interface laten zien!
En voor de duidelijkheid: het is niet mogelijk een Windows systeem effectief tegen malware te beveiligen met een van de gratis pakketten die er op internet te vinden zijn. Voor een echt goeie antimalwaresuite moet je betalen, daar kom je niet onderuit. Probeer je het toch, bereid je dan maar voor op malware-infecties.
Of natuurlijk een OS gebruiken dat geen antimalware nodig heeft.

Dat moet je nu ook op je pc dus dat is gelijk aan wat er nu al is met Win 7.
Maar voor Android moet je dat ook hebben want dat zit ook geheel vol met mailware en virussen. Draai nu ook een virus scanner, een programma om te zien of ze reclame door douwen en om te kijken wat ze vanaf je systeem verzenden. Dit om te voorkomen dat alles wat ik doe doorgezonden word.

Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #69 Gepost op: 2012/06/19, 12:51:00 »
@Bloom: Je kunt je misschien beter eerst eens verdiepen in die tablet van MS want er draait wel degelijk een anti-malware-suite op: Windows Defender. Maar het hangt ervanaf waar je je software vandaan haalt. Als je gewoon binnen de Windows App Store blijft dan is alles veilig want MS controleert alles daaruit.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/19, 12:53:00 door Vistaus »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #70 Gepost op: 2012/06/19, 13:07:03 »
@Vistaus, ik wou het eerst niet zeggen maar ik vind dat ik het toch moet zeggen omdat ik al vaker heb gemerkt dat je mij en anderen beschuldigt van onzin uitkramen en mening doordouwen terwijl je over het algemeen zelf er naast zit.
Je moet je eerst eens goed informeren en lezen wat er staat voor je iemand beschuldigt.
In dit geval heb je zelf het bewijs geleverd hoeveel mensen daar nog geen internet hebben gebruikt en had je zelf kunnen zien hoeveel mensen er in India wonen waardoor je zelf had kunnen beredeneren dat er nog een gigantische markt ligt.

Volgende keer eerst goed lezen en begrijpen wat er staat.
Hier een voorbeeld.
Dat tabelletje van aantal internet gebruikers waar India op plek 3 staat laat zien hoeveel mensen daar nog geen internet toegang hebben.
Als je het tabelletje had bekeken en had gelezen wat er staat dan had je gezien dat 121 miljoen mensen daar nu internet toegang hebben en dat de bevolking van India 1,189,172,906 mensen telt. Daarbij staat ook dat dus 10.2% van de bevolking internet toegang heeft.
Even uitreken en je ziet dat meer dan 1 miljard mensen nog geen toegang tot internet heeft. Dat is kwa percentage gelijk aan het marktaandeel van Windows ongeveer.

Dus voortaan voor je iemand beschuldigt van mening door drukken en daarbij gelijk zegt dat het onzin is wat ik als reactie geef, eerst zelf eens goed nadenken.
Je basis kennis is niet zo groot maar je beschuldigingen zijn des te groter.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #71 Gepost op: 2012/06/19, 13:07:36 »
@Bloom: Je kunt je misschien beter eerst eens verdiepen in die tablet van MS want er draait wel degelijk een anti-malware-suite op: Windows Defender. Maar het hangt ervanaf waar je je software vandaan haalt. Als je gewoon binnen de Windows App Store blijft dan is alles veilig want MS controleert alles daaruit.

Nu zeg je zelf wat je zelf ook eerst een goed moet doen!

Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #72 Gepost op: 2012/06/19, 13:09:17 »
@emiel: Sorry voor de ferme beschuldiging.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #73 Gepost op: 2012/06/19, 14:45:33 »
Is prima Vistaus maar snap je nu ook het het zit?

Offline Dave

  • Lid
Re: Windows 8: grote kans voor Linux
« Reactie #74 Gepost op: 2012/06/19, 19:20:29 »
@Vistaus jij moet eerst leren te begrijpen waar hoe het werkt want je snapt het niet.
Snelst groeiende markt betekend niet dat iedereen daar een pc heeft maar dat er meer pc's verkocht worden dan waar dan ook in de wereld.
Dat betekend niet dat gelijk iedereen daar een pc heeft.

Als je 10% groei hebt op de pc markt in je land betekend niet dat 10% van je bevolking er een pc bij heeft gekregen maar is het aantal mensen met een pc 10% gegroeid. Dat betekend dat als eerst 10 man een pc hadden, dat er nu 11 zijn.
De markt is in 2011 met 6% daar gegroeid en voor 2012 verwachten ze een groei van 8%.
Dat zegt totaal niets over hoeveel mensen daar een pc heeft maar wel over hoeveel de pc markt daar aan het groeien is.



Nou oke je maakt het goed in het tweede gedeelte maar eerste klopt geen fluit van.
Citaat
maar dat er meer pc's verkocht worden dan waar dan ook in de wereld.