Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenLDAP probleem, of newbee probleem bij installatie OpenLDAP  (gelezen 637 keer)

Offline devlam

  • Lid
Ik ben gestart met de 10.04 handleiding voor OpenLDAP maar na een paar problemen werd ik getipt dat ik beter de 11.10 handleiding zou kunnen volgen.
Dat wat ik al had gedaan heb ik zo gelaten, weet eigenlijk niet hoe ik dat weer terug kan draaien ((lees)tips welkom om hier beter in thuis te raken.)

Ik loop daar in het begin al tegen een probleempje aan die wellicht te maken heb met mijn geringen Ubuntu kennis.

In de handleiding bij "post-install inspection" wordt een directory-structuur getoond van /etc/ldap/slapd.d.

Echter als ik in de slapd.d directory probeer te komen krijg ik een permission denied.
Bij de slapd.d directory staat het volgende aangegeven:
"drwxr-x--- 3 openldap openldap <size> <date> <time> slapd.d"

Met het commando "sudo ls /etc/ldap/slapd.d" kan ik wel in de directory kijken en constateer ik dat de structuur overeenkomt met de handleiding.
Als ik het goed interpreteer is de eigenaar van die directory "openldap". Aanvankelijk heb ik de 10.04 handleiding gevolg en de aan te maken files in een map "openldap" in mijn $HOME gezet.
VRAAG: Hoe kan ik gewoon met het cd-commando door de structuur heen lopen. Heb al wat geprobeert met "sudo -u openldap cd slapd.d" maar dan wordt aangegeven dat sudo het cd commando niet kent.

2. sudo ldapsearch -Q -LLL -Y EXTERNAL -H ldapi:/// -b cn=config dn
Deze geeft de foutmelding "No such object (32).
Volgens de handleiding zou ik dan datgene wat onder de map  /etc/ldap/slapd.d aanwezig is te zien moeten krijgen in een ldapsearch-presentatie.
Heeft dat mogelijk iets te maken met het vorige punt en moet ik iets van die openldap opgeven? Of moet ik dit commando vanaf een specifiek punt opstarten (b.v. terwijl ik in de slap.d map sta waar ik dus niet in kom?

Mogelijk dus newbee-problemen maar heb al aardig wat gezocht maar kom er niet uit dus hulp welkom. Ook tips waar ik dit soort basis-zaken kan lezen (een soort ubuntu voor dummys is ook welkom).
« Laatst bewerkt op: 2012/01/22, 11:48:23 door devlam »

Offline devlam

  • Lid
Re: OpenLDAP probleem, of newbee probleem bij installatie OpenLDAP
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/23, 20:44:49 »
Echt niemand een idee  :'(

Ik begin het op te geven. Misschien toch maar iets anders dan Ubuntu als server gaan gebruiken. Iemand een tip?

Sorry maar had er meer van verwacht. Voor beginners is het niet te doen zonder hulp.