Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: G15 Toetsenbord  (gelezen 1411 keer)

Skilltone

  • Gast
G15 Toetsenbord
« Gepost op: 2008/05/15, 21:49:46 »
Goede avond,

Ik heb een logitech G15 toetsenbord. Onder xp maak ik veel gebruik van de G1 tot G15 toetsen voor ps cs2 en houd ik in scherm me ontwikkeling van me systeem bij (internetgebruik, cpu, geheugen en temperatuur videokaart)

Via synaptic heb ik al alles aangevinkt betreffend dit toetsenbord, alleen krijg alleen de tijd dtm en dag te zien. Kan me geluid instellen, maar de andere zaken die ik inleiding aangaf kan ik nergens vinden om in te stellen.

Kort wat gedaan heb
* Via "toetsenbord" merk en type geselecteerd
* Via synaptic zoeken "logitech G15" en alles aangevink waar G15 toetsenbord
* Op forum niks gevonden onder kernwoorden G15, Logitech en toetsenbord
* Logitech website bezocht, alleen software voor xp en vista. Wel een mailtje net verstuurd, maar verwacht daar eigenlijk te weinig van.

Is er een programmaatje die iemand die gemaakt heb voor linux/ubuntu of heb ik ergens een instelling over het hoofd gezien?

BvD

Martin

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
G15 Toetsenbord
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/15, 23:15:55 »
--bericht gewijzigd en aangevuld---

Heb je al G15Daemon geprobeerd? Versie 1.9.0 zit gewoon in Synaptic.

Wil je de nieuwste versie (1.9.5.3), dan wordt dat wordt heel lastig. Het kan, maar dan moet je zelf gaan compileren. En dat is hogeschoolwerk....
http://www.g15tools.com/Welcome.html

Nota bene: ik ben niet bekend met deze webstek en kan dus ook niks zeggen over de betrouwbaarheid en/of de doeltreffendheid.

Je wil libg15 (ondersteunend bibliotheekbestand) hebben en G15Daemon (deze laatste is het eigenlijke progje).

Ik hen zoiets zelf nog nooit gedaan. Misschien kan iemand anders je helpen aan een stap-voor-stap instructie. Maar hoe dan ook: het is een zware klus en een secure klus.

Groet, Pjotr.

Skilltone

  • Gast
G15 Toetsenbord
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/16, 22:21:51 »
Goede avond,

Van een engelse ubuntu site;
https://help.ubuntu.com/community/LogitechG15

Download libg15, G15Composer, and libG15Render from [WWW] http://g15tools.sourceforge.net/, and G15daemon [WWW] http://sourceforge.net/projects/g15daemon/ .

* Gedaan, staat op me bureaublad

 Extract the packages to their own directory, change to that directory, compile and install the files. You must install libg15 and libG15Render first. In each directory, run the following to compile and install the files.

Wat ik begrijp moet ik ze uitpakken, dat kan ik alleen via de archiefbeheer doen, en dan moet ik ze installeren, alleen  dat kan ik niet, hij geeft niks aan in voorbeeld programma's. Welke moet ik dan nemen. Drie eindigen in tar.gz en eentje in tar.bz2

Installprogramma na uitpakken geeft al aan onbekende bron. Hoe ga ik dit voor elkaar krijgen?

Skilltone

  • Gast
G15 Toetsenbord
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/18, 21:44:33 »
Goede avond,

Die pakketten zaten al onder synaptic, maar daarna ben ik vastgelopen. Verder waren er verschillende engelse sites met jargon taal. Dus heb het opgegeven. bedankt voor de reacties,

Martin

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
G15 Toetsenbord
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/18, 21:53:34 »
Heb je dit al geprobeerd:

Probeer of g15daemon werkt:
in terminal: g15daemon (of, indien het met beheerdersmacht moet: sudo g15daemon)

Werkt het: voeg dan G15Daemon toe aan de automatisch opstartende progjes:
Systeem - Voorkeuren - Sessies
Tabblad "Programma's starten"
Toevoegen

Helpt dit?

Skilltone

  • Gast
G15 Toetsenbord
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/18, 22:22:51 »
Had ik al geprobeerd, er gebeurde echter niks.Ook met "sudo" gedaan, vroeg niet eens een wachtwoord, nee er kwam helemaal niks uit. Maar bedankt

martin

Edit;

Ik heb G15Daemon bij me opstartsessie gedaan. wat blijkt, mijn letters worden vage tekens, kan zelfs geen andere tekens veranderen. heb bij opstart sessie het erweer afgehaald en nu werkt alles weer oke.

Ik gebruik wel voorlopig "systeembelastingmeter". Jammer werkt dat niet onder spelletjes ;)