Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu ná Ubuntu?  (gelezen 676 keer)

Offline ivo

  • Lid
Xubuntu ná Ubuntu?
« Gepost op: 2010/10/15, 22:24:09 »
Hallo Ubuntuers,

Ik heb nu Ubuntu 10.04 op mijn laptop. Wanneer ik mijn /~ veiligstel
en ik installeer Xubuntu vanaf scratch en ik zet daarin de /~ terug,
haal ik dan veel problemen in huis?

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Xubuntu ná Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/15, 22:49:21 »
Eventueel kan je ook de verborgen mappen veiligstellen (Ctrl+h in Nautilus). Dan kan je ook je persoonlijke instellingen en gegevens terug die door toepassingen zijn gemaakt zoals bladwijzers, e-mail, achtergrond instellingen, enz. enz. terug zetten.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline ivo

  • Lid
Re: Xubuntu ná Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/15, 23:05:46 »
Eventueel kan je ook de verborgen mappen veiligstellen (Ctrl+h in Nautilus). Dan kan je ook je persoonlijke instellingen en gegevens terug die door toepassingen zijn gemaakt zoals bladwijzers, e-mail, achtergrond instellingen, enz. enz. terug zetten.

Ja, dat begrijp ik. Maar het gaat er mij meer om dat Xubuntu een andere window manager heeft (nl XFCE) dan Ubuntu en dus in hoeverre mijn /~ de goede werking van Xubuntu dwarsboomt.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Xubuntu ná Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/15, 23:13:01 »
Maar het gaat er mij meer om dat Xubuntu een andere window manager heeft (nl XFCE) dan Ubuntu en dus in hoeverre mijn /~ de goede werking van Xubuntu dwarsboomt.
Geen ervaring mee maar je mag verwachten dat een andere (toepassing/) window manager andere verborgen-bestanden gebruikt. Je krijgt dan alleen de gegevens en instellingen terug van toepassingen die je ook in Ubuntu gebruikte.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline HarzG

  • Lid
Re: Xubuntu ná Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/16, 11:13:49 »
Ik zie het probleem niet zo. Ik heb zowel de Gnome als de Xfce-desktop geïnstalleerd. Bij de login kan ik kiezen welke desktop ik wil zien.
Er zijn kleine problemen met sommige applets (user-switcher) in de bovenste balk, maar dat is volgens mij op te lossen.

Je kan Gnome en ook KDE-applicaties gebruiken in Xfce en andersom. Omdat de verschillen kleiner zijn tussen Gnome en Xfce, verwacht ik geen/weinig problemen.
Ik heb de installatie helemaal zonder uitgebreide back-up gedaan. Maar ik maak tegenwoordig met Grsync regelmatige back-ups, de installatie van een andere desktop zou voor mij niet "aanleiding" genoeg zijn.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce