Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: missende plugin in firefox  (gelezen 2546 keer)

Offline Eugene

  • Lid
missende plugin in firefox
« Gepost op: 2012/08/24, 14:47:07 »
ik heb continue de melding zoals weergegeven in de bijlage. als ik dan laat zoeken kom ik uit op een 'missing java' site zoals in de 2e bijlage wordt weergegeven.

als ik vervolgens op 'research' druk kom ik op een foute pagina uit.

heeft iemand enig idee hoe ik de films die op een pagina worden weergegeven kan afspelen?

ik werk met de laatste versie van xubuntu en ben up to date met de updates

Offline DeBaas

  • Lid
Re: missende plugin in firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/24, 14:56:16 »
Kun je misschien de link naar de betreffende pagina geven ?
Dan kunnen we misschien bepalen welke plugin je mist.
i.v.m. de problemen van flash op oude machientjes en daarbij behorende video kaarten daar ook wat info over a.u.b.
Gebruik je Xubuntu 32 of 64 bit ?
Heb je Java geinstalleerd en/of updated vanuit de software database ?

Ed
« Laatst bewerkt op: 2012/08/24, 20:56:43 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline DeBaas

  • Lid
Re: missende plugin in firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/24, 15:00:01 »
__
« Laatst bewerkt op: 2012/08/24, 20:57:40 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: missende plugin in firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/24, 15:06:34 »
Installeer de nieuwste versie van Oracle (Sun) Java eens:
https://sites.google.com/site/computertip/java

Offline Eugene

  • Lid
Re: missende plugin in firefox
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/24, 15:26:11 »
pjotr,

ik loop vast bij deze regel:
 cd Downloads && tar xvzf ~/Downloads/jre-7u5-linux-x64.tar.gz

ik krijg de foutmelding zoals in de bijage. ik zie toch echter een map downloads. wat doe ik fout?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: missende plugin in firefox
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/24, 16:08:06 »
De fout is, dat je de handleiding niet exact toepast.  :)

Je gaat namelijk eerst naar de map Downloads, en van daaruit wil je de terminalopdracht uitvoeren. Maar die terminalopdracht probeert je naar een submap genaamd Downloads te sturen die er dan niet meer is, want.... je zit immers al in Downloads. En er is geen Downloads/Downloads.

De overbodige voorbereidende stap die je hebt gedaan, zorgt dus voor het probleem....

Re: missende plugin in firefox
« Reactie #6 Gepost op: 2012/08/24, 16:16:22 »
Waarom nu weer die Oracle Java? Probeer eerst "OpenJDK Java 7 Runtime", gemakkelijk te installeren vanuit het Softwarecentrum, en onderhouden middels veiligheidsupdates verstrekt door Ubuntu.
« Laatst bewerkt op: 2012/08/24, 16:18:01 door Cumulus007 »

Offline Eugene

  • Lid
Re: missende plugin in firefox
« Reactie #7 Gepost op: 2012/08/24, 16:24:10 »
Cumulus,

openjdk geinstalleerd maar nog steeds dezelfde melding van de ontbrekende plugin.

moet ik soms nog andere handelingen verrichten?

Re: missende plugin in firefox
« Reactie #8 Gepost op: 2012/08/24, 16:32:19 »
Cumulus,

openjdk geinstalleerd maar nog steeds dezelfde melding van de ontbrekende plugin.

moet ik soms nog andere handelingen verrichten?
Als het goed is, komt de Icedtea-plug-in automatisch mee. Wat staat er nu bij
about:plugins
in Firefox?

Je hebt Firefox toch wel herstart?
« Laatst bewerkt op: 2012/08/24, 16:43:12 door Cumulus007 »

Offline Eugene

  • Lid
Re: missende plugin in firefox
« Reactie #9 Gepost op: 2012/08/24, 16:58:49 »
firefox herstart,

ik neem aan dat je datgene bedoelt wat in de bijlage staat.


Re: missende plugin in firefox
« Reactie #10 Gepost op: 2012/08/24, 17:05:54 »
Installerd "Icedtea java-plug-in" , herstart Firefox en probeer het opnieuw. Werkt het nog niet, verwijder dan de twee zojuist geïnstalleerde pakketten en probeer het met "openjdk 6 runtime".

Offline Tom

  • Lid
Re: missende plugin in firefox
« Reactie #11 Gepost op: 2012/08/24, 17:06:56 »
Die flash is goed maar ook onderstaande installeren.


Onderstaande heeft u waarschijnlijk al.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: missende plugin in firefox
« Reactie #12 Gepost op: 2012/08/24, 17:11:53 »
Die flash is goed maar ook onderstaande installeren.


Onderstaande heeft u waarschijnlijk al.

Dat betreft wel OpenJDK 6, terwijl TS nu versie 7 heeft geïnstalleerd.

TS zou dus even moeten controleren of icedtea-7-plugin  is geïnstalleerd (zie softwarecentrum).

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: missende plugin in firefox
« Reactie #13 Gepost op: 2012/08/24, 17:54:24 »
Waarom nu weer die Oracle Java?
Omdat openJDK helaas nog steeds geen 100 % volwaardig alternatief is voor Oracle Java. En daar loop je soms tegenaan. Kwestie van: jammer maar helaas.

Citaat
Probeer eerst "OpenJDK Java 7 Runtime", gemakkelijk te installeren vanuit het Softwarecentrum, en onderhouden middels veiligheidsupdates verstrekt door Ubuntu.
....maar indien dit niet het gewenste resultaat oplevert, pak dan alsnog Oracle Java.

Overigens: indien je Oracle Java installeert via de Duinsoft-pakketbron, dan krijg je ook automatisch veiligheidsupdates. De Duinsoftbron wordt weliswaar beheerd door slechts één persoon (ons medeforumlid grizzler), en dat maakt de bron kwetsbaar. Maar grizzler is tot nu toe altijd erg snel geweest met het bijwerken voor nieuwere versies: meestal binnen een dag nadat Oracle een nieuwere versie uitbracht.
« Laatst bewerkt op: 2012/08/24, 17:58:36 door Pjotr »

Offline RikRik

  • Lid
Re: missende plugin in firefox
« Reactie #14 Gepost op: 2012/08/24, 19:17:57 »
Kun je misschien de link naar de betreffende pagina geven ?
Dan kunnen we misschien bepalen welke plugin je mist.
i.v.m. de problemen van flash op oude machientjes en daarbij behorende video kaarten daar ook wat info over a.u.b.
Gebruik je Xubuntu 32 of 64 bit ?
Eugene, ik ben eerlijk gezegd ook nieuwschierig naar je link

Re: missende plugin in firefox
« Reactie #15 Gepost op: 2012/08/24, 19:58:07 »
Waarom nu weer die Oracle Java?
Omdat openJDK helaas nog steeds geen 100 % volwaardig alternatief is voor Oracle Java. En daar loop je soms tegenaan. Kwestie van: jammer maar helaas.

Citaat
Probeer eerst "OpenJDK Java 7 Runtime", gemakkelijk te installeren vanuit het Softwarecentrum, en onderhouden middels veiligheidsupdates verstrekt door Ubuntu.
....maar indien dit niet het gewenste resultaat oplevert, pak dan alsnog Oracle Java.

Overigens: indien je Oracle Java installeert via de Duinsoft-pakketbron, dan krijg je ook automatisch veiligheidsupdates. De Duinsoftbron wordt weliswaar beheerd door slechts één persoon (ons medeforumlid grizzler), en dat maakt de bron kwetsbaar. Maar grizzler is tot nu toe altijd erg snel geweest met het bijwerken voor nieuwere versies: meestal binnen een dag nadat Oracle een nieuwere versie uitbracht.
Maar in deze kwestie is juist helemaal niet duidelijk of OpenJDK inderdaad niet afdoende is, omdat er geen enkele Java-versie is geïnstalleerd. Inderdaad, als OpenJDK niet werkt, is Oracle Java het enige alternatief, maar dat brengt ook weer ongemakken in het installeren en onderhouden met zich mee. Er mag dan wel een pakketbron zijn, maar die wordt door een derde partij beheerd.

Daarnaast kan ik me herinneren dat je op je website ook vermeldt dat OpenJDK bij voorkeur te verkiezen is boven Oracle Java als er geen problemen zijn.

Re: missende plugin in firefox
« Reactie #16 Gepost op: 2012/08/24, 22:23:23 »
@Pjotr: OpenJDK 7 is de basis (!) voor Oracle Java 7 dus technisch gezien zou alles gewoon moeten werken met OpenJDK 7. Hier ook geen problemen ermee.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: missende plugin in firefox
« Reactie #17 Gepost op: 2012/08/24, 22:55:27 »
Daarnaast kan ik me herinneren dat je op je website ook vermeldt dat OpenJDK bij voorkeur te verkiezen is boven Oracle Java als er geen problemen zijn.
Inderdaad. In de grond zijn we het dan ook eens; alleen is voor mij de drempel om toch Oracle Java te pakken, waarschijnlijk wat lager dan voor jou.  :)

Offline Tom

  • Lid
Re: missende plugin in firefox
« Reactie #18 Gepost op: 2012/08/24, 23:04:14 »
@Pjotr: OpenJDK 7 is de basis (!) voor Oracle Java 7 dus technisch gezien zou alles gewoon moeten werken met OpenJDK 7. Hier ook geen problemen ermee.

OpenJDK 7 staat in synaptic geen Canonical logo bij dus wordt waarschijnlijk  (nog) niet ondersteund .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Eugene

  • Lid
Re: missende plugin in firefox
« Reactie #19 Gepost op: 2012/08/26, 20:00:17 »
ZO:

De discussie tussen openjdk en java is tot stilstand gekomen dus hierbij mijn bevindingen:

oracle sun:
Installeer de nieuwste versie van Oracle (Sun) Java eens:
https://sites.google.com/site/computertip/java

heb ik geinstalleerd maar de plugin die benodigd is zit er nog steeds niet op.

openjdk:
alles wat luistert naar openjdk-7 is geinstalleerd en het werkt nog steeds niet

link naar de pagina:
http://yp408.nl/

ik krijg dan links bovenin een grijs scherm waar vermoedelijk een filmpje o.i.d. moet spelen

xubuntu versie:
ik gebruik xubuntu 64 bit

openjkd-6 & icedtea-6:
alle genoemde '6' pakketten zijn ook geinstalleerd.

Offline RikRik

  • Lid
Re: missende plugin in firefox
« Reactie #20 Gepost op: 2012/08/26, 20:09:18 »
Op de  site van de YP408 44 Pantser infanterie Bataljon JWF staan volgens mij alleen youtube filmpjes. Het installeren van Niet-vrije multimedia-extra's voor XUbuntu, staat in softwarecentrum, zou voldoende moeten zijn op de site goed te kunnen bekijken.

Re: missende plugin in firefox
« Reactie #21 Gepost op: 2012/08/26, 20:09:30 »
...maar dat filmpje is helemaal geen Java-applet.

<embed src="video/yp%20geluidsbestand%201.wpl" autostart="true" loop="true" hidden="true">

Is de verantwoordelijke code. Dit is ten eerste een erg gebrekkige en verouderde manier om een multimediabestand in te sluiten. Ten tweede betreft het een .wpl-bestand, hetgeen staat voor Windows Media Player Playlist. Enkel Windows kan hier mee omgaan.

Download ik de .wpl handmatig en open ik hem met een teksteditor, dan staat erin:

<?wpl version="1.0"?>
<smil>
    <head>
        <meta name="Generator" content="Microsoft Windows Media Player -- 12.0.7600.16415"/>
        <meta name="ItemCount" content="1"/>
        <title>Naamloze afspeellijst</title>
    </head>
    <body>
        <seq>
            <media src="D:\filmpjes yp\geluidfilmpje - kopie.avi"/>
        </seq>
    </body>
</smil>

waarin de regel
           <media src="D:\filmpjes yp\geluidfilmpje - kopie.avi"/>


verwijst naar het wezenlijke filmbestand. Echter, zoals je kunt zien, betreft dit een Windows-pad, en zal het dus nooit mogelijk zijn voor een buitenstaander om bij het filmmateriaal te komen. Immers, dat staat nog op de computer van de websitebeheerder.

Om een lang verhaal kort te maken: je kunt het filmpje niet afspelen, in welke browser of met welk besturingssysteem dan ook. Je zou de webmaster hierover kunnen verwittigen en hem melden dat het niet voldoende is om een .wpl-bestand naar zijn server te uploaden, óók het werkelijke videobestand moet mee.

Offline Eugene

  • Lid
Re: missende plugin in firefox
« Reactie #22 Gepost op: 2012/08/26, 20:14:20 »
rikrik:

zijn dit de xubuntu-restricted-addons & extras? deze zijn namelijk al geinstalleerd.

cumulus:
dank je wel voor het verhelderende antwoord. ik loop wel vaker tegen dit soort dingen aan en dacht dat het aan xubuntu lag. nu weet ik dus beter.

Offline RikRik

  • Lid
Re: missende plugin in firefox
« Reactie #23 Gepost op: 2012/08/26, 20:18:11 »
Welke filmpjes bedoel je dan? ik Zie in de map filmpjes, links op de site,  de youtube filmpjes wel.
Edit: het is mij nu ook duidelijk na het GOED lezen van het bericht van Cumulus. 
« Laatst bewerkt op: 2012/08/26, 20:27:03 door RikRik »

Offline DeBaas

  • Lid
Re: missende plugin in firefox
« Reactie #24 Gepost op: 2012/08/26, 23:20:28 »
@Eugene
Citaat
links bovenin een grijs scherm waar vermoedelijk een filmpje o.i.d. moet spelen
Ontbrekende plugin is een ActiveX plugin, eentje die alleen werkt met Microsoft producten.
Gaat 'm dus niet worden op welke Linux dan ook.
yp408.nl speciaal voor jou uitgetest op WinXP. (huiver)

Ed
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL